Hop til indhold

svamp i poter

Lisbeth Storm
 Share

Recommended Posts

Hej.

Nogle der har nogle gode råd. Min Eddie har problemer med svamp i hans poter. Vi sørger naturligvis for at holde dem godt rene og tørre.

Vi har for et stykke tid siden været ved dyrlæge og få konstateret at det var svamp, fik en shampoo Malaseb og vi vasker 2-3 gange ugentligt.

Dog synes jeg ikke, at det har den store effekt. Meget røde poter og gnaven i dem....

Har nogle af jer gode råd og erfaringer med eventuelt andre måder at komme sådan noget skidt til livs.

(Til orientering skal det nævnes, at Eddie får allergifoder samt lakseolie).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Nogle der har nogle gode råd. Min Eddie har problemer med svamp i hans poter. Vi sørger naturligvis for at holde dem godt rene og tørre.

Vi har for et stykke tid siden været ved dyrlæge og få konstateret at det var svamp, fik en shampoo Malaseb og vi vasker 2-3 gange ugentligt.

Dog synes jeg ikke, at det har den store effekt. Meget røde poter og gnaven i dem....

Har nogle af jer gode råd og erfaringer med eventuelt andre måder at komme sådan noget skidt til livs.

Jeg har fået det råd af en dyrlæge at dyppe poterne i atamon - og derefter gå en tur. Han ville ikke skrive noget dyrt crem/vask på recept ud, for han sagde, at atamon faktisk virkede bedre :blink:

Selvfølgelig skal du fortsat være obs på om det er fødevareallergi osv. men det lyder som om du har tjek på det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Malaseb virker som et sært valg til behandling af en svampeinfektion.

Min allergihund var i behandling med Malaseb, men aldrig nogensinde mod simple svampeinfektioner i poterne - Malaseb virker bedst mod gærsvampeinfektioner.

Malaseb indeholder udover produktet mod gærsvampe (der sjovt nok hedder noget i retning af Malacia) også klorhexidin og Malaseb er ekstremt meget dyrere end almindelige klorhexidinshampoo.

Jeg ville ringe til dr. dyr igen - især hvis der allerede er mistanke om allergi.

Han kan have fået en yderligere infektion i poterne og nogle af disse infektioner hos allergihunde kræver antibiotika f.eks. Stafylokokker, der er meget almindelige hos allergihunde.

Ellers virker Atamon ganske udemærket mod almindelige svampeinfektioner.

Link til indlæg
Del på andre sites