Lisbeth Storm Skrevet Maj 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Maj 19, 2010 Hej. Nogle der har nogle gode råd. Min Eddie har problemer med svamp i hans poter. Vi sørger naturligvis for at holde dem godt rene og tørre. Vi har for et stykke tid siden været ved dyrlæge og få konstateret at det var svamp, fik en shampoo Malaseb og vi vasker 2-3 gange ugentligt. Dog synes jeg ikke, at det har den store effekt. Meget røde poter og gnaven i dem.... Har nogle af jer gode råd og erfaringer med eventuelt andre måder at komme sådan noget skidt til livs. (Til orientering skal det nævnes, at Eddie får allergifoder samt lakseolie). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Maj 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2010 Hej. Nogle der har nogle gode råd. Min Eddie har problemer med svamp i hans poter. Vi sørger naturligvis for at holde dem godt rene og tørre. Vi har for et stykke tid siden været ved dyrlæge og få konstateret at det var svamp, fik en shampoo Malaseb og vi vasker 2-3 gange ugentligt. Dog synes jeg ikke, at det har den store effekt. Meget røde poter og gnaven i dem.... Har nogle af jer gode råd og erfaringer med eventuelt andre måder at komme sådan noget skidt til livs. (Til orientering skal det nævnes, at Eddie får allergifoder samt lakseolie). Jeg har fået det råd af en dyrlæge at dyppe poterne i atamon - og derefter gå en tur. Han ville ikke skrive noget dyrt crem/vask på recept ud, for han sagde, at atamon faktisk virkede bedre :blink: Selvfølgelig skal du fortsat være obs på om det er fødevareallergi osv. men det lyder som om du har tjek på det :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Maj 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2010 Vi bruger også atamon på nogle af vores beboere på mit arbejde, da det ikke er så krads som nogle af de receptpligte produkter.. Det er billigt og nemt at prøve af Jeg ville prøve det af i første omgang, man kan ligeså godt starte med det mildeste Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lisbeth Storm Besvaret Maj 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2010 Tak Vil prøve Atamon og derefter ud og gå en tur. I skyller ikke poterne efterfølgende, altså så det virker et stykke tid og så skylles de? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lisbeth Storm Besvaret Maj 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2010 og forresten, jep er meget opmærksom på allergi.. Har haft en del kløe som er afhjulpet med hans nye foder. Fik lavet et skrab af hans poter ved dyrlægen, denne påviste svamp.. Må ud og købe atamon i dag... tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Maj 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2010 Bare put det på et stykke vat, tør i alle kringlekroge i poterne og lad det virke lidt.. Tjek lige at han ikke er allergisk for selve Atamonen først, dog Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret Maj 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2010 Hej. Nogle der har nogle gode råd. Min Eddie har problemer med svamp i hans poter. Vi sørger naturligvis for at holde dem godt rene og tørre. Vi har for et stykke tid siden været ved dyrlæge og få konstateret at det var svamp, fik en shampoo Malaseb og vi vasker 2-3 gange ugentligt. Dog synes jeg ikke, at det har den store effekt. Meget røde poter og gnaven i dem.... Har nogle af jer gode råd og erfaringer med eventuelt andre måder at komme sådan noget skidt til livs. (Til orientering skal det nævnes, at Eddie får allergifoder samt lakseolie). Malaseb virker som et sært valg til behandling af en svampeinfektion. Min allergihund var i behandling med Malaseb, men aldrig nogensinde mod simple svampeinfektioner i poterne - Malaseb virker bedst mod gærsvampeinfektioner. Malaseb indeholder udover produktet mod gærsvampe (der sjovt nok hedder noget i retning af Malacia) også klorhexidin og Malaseb er ekstremt meget dyrere end almindelige klorhexidinshampoo. Jeg ville ringe til dr. dyr igen - især hvis der allerede er mistanke om allergi. Han kan have fået en yderligere infektion i poterne og nogle af disse infektioner hos allergihunde kræver antibiotika f.eks. Stafylokokker, der er meget almindelige hos allergihunde. Ellers virker Atamon ganske udemærket mod almindelige svampeinfektioner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst gitte1976 Besvaret Maj 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2010 Jeg bruger Pyoderm fra Virbac til min Labradors poter. Og så smører jeg ham med Brentan 2%, som kan fåes i håndkøb på apoteket. Mvh. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts