Hop til indhold

usikker på bagbenene


Gæst PiaP
 Share

Recommended Posts

Hej alle I Løwchen-eksperter

 

Jeg har for to dage siden fået min første lille løvehvalp. Den er tre måneder gammel og jeg er glædelig overrasket over, hvor tillidsfuld hun er. Hun er med i bil, hun følger os i hælene, sidder i indkøbsvognen. Hun prøver at løbe efter kattene og tester havehegnet for smuthuller. Sover hele natten (i mors arm).

 

Men jeg bliver helt stiv af skræk, når jeg ser at hun er usikker på bagbenen. Især når hun har sovet. Men jeg synes også hun halter når hun suser rundt i haven. Jeg sidder med hendes dyrlægebog og hun har fået tjekket led.

 

For 15 år siden fik vi en hund, som vi måtte aflive pga svær HD allerede efter 1½ år. Nu er jeg jo bange for, at der er noget galt med min lille løve. Uha, jeg kan næsten ikke holde tanken ud. Hun har allerede smeltet mit hjerte.

 

Hilsen Pia og Coco

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe

uh det lyder ikke rart.. Jeg ville tage forbi min egen dyrlæge. Sygeforsikringen dækker da vist noget af besøget..

Har selv stået i samme situation med en hund med HD, jeg ville også blive heeelt ude af den.

 

Hvad siger din opdrætter - du kunne jo prøve at give dem et kald. De er da sikkert vant til nervøse nybagte hvalpekøbere, som kimer dem ned i starten:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Hvalpe er noget usikre på benene, og har generelt ikke særlig meget kropskontrol. Så det er ikke mærkeligt, at det hele svigter lidt når man lige er vågnet, og har hele fire ben at holde styr på.

 

HD ville jeg ikke frygte på så lille en hund. Selv hvis den har HD i svær grad, vil det sandsynligvis ikke drille, da hunden er så let og lille. Der er det noget andet med de store tunge racer, der bruger sig selv hårdt.

 

Patella luxation er til gengæld noget der driller, hos flere af de små racer, så det er nok i den retning man skal se, hvis man skal se efter noget. Men ring da endelig til opdrætter og del din usikkerhed. Det er det de er der for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået hende tjekket hos dyrlægen og han kunne ikke finde noget unormalt. Jeg skulle se tiden an. Og nu er der heller ikke noget halthed at se. Hun spæner rundt og fjoller. Dejligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...