Hop til indhold

Luna's fantastiske dag


Lonny
 Share

Recommended Posts

Den sidste måned har Luna kun måtte få 4 gåture á 10-15 minutter om dagen, og hun har kun måtte være ude i vores have i max 15 minutter om dagen, resten af tiden skulle hun holdes i ro.

 

Nu har vi endelig fået lov til at behandle hende som en næsten normal hund, hun må endnu ikke lege voldsomt, hverken med os eller andre hunde. Men hun må igen gå "løs" og hun må være i haven lige så tosset hun vil :klap:

 

Så her til morgen var vi i skoven og gå en lang tur i hendes 20 meter lange line, herefter hjem i haven og lave noget fodersøg, og resten af dagen har hun bare tusset rundt ude i haven og tygget i grene, nydt solen, jagtet en solsort og ellers bare hygget sig :lun:

 

Det er første gang i over en måned at hun har rørt sig så meget, og jeg tror hun er godt tilfreds med langt om længe at måtte opføre sig som en næsten "normal" hund igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Og sikke en dejlig dag at kunne få lov til at være en "normal" hund igen :-)

 

Det lyder til at hun nyder livet, og hvor er det skønt at hun efterhånden må mere og mere:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og sikke en dejlig dag at kunne få lov til at være en "normal" hund igen :-)

 

Det lyder til at hun nyder livet, og hvor er det skønt at hun efterhånden må mere og mere:klap:

 

Det er nemlig en hel vidunderlig følelse at få en "normal" hund igen, og langt om længe kunne få lov til at lave alle de sjove ting med hende som jeg gerne vil :lun:

 

Hvor dejligt! :klap: Og billeder af Luna, der nyder det i haven er heeelt velkomne. :vuf:

 

Det må desværre blive i morgen, jeg burde nemlig slet ikke sidde her og skrive, jeg skal være til en fødselsdag om 1,5 time :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ihh.... Luna :lun:

 

Hvor er det bare dejligt at høre det går fremad.

 

Det er også bare på tide - Sådanne dage burde jo være en selvfølge og der burde have været mange 100 af dem allerede.

 

Så hvor er det bare fantastisk at det endelig ser ud til, at Luna (og dig) kan få det liv hun fortjener.

 

Skønt... Jubler helt indeni, når jeg læser de her små historier og fremskridt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og i dag har hun så hostet en stor del af dagen :megaked:

 

Jeg hader at skrive denne slags indlæg, og jeg er så træt af at være nødt til det :evil:

 

Jeg VIL bare have at alle vores dage skal være som i går, jeg gider ikke det her mere!

FUK og PISOSSS :damn:

 

Jeg kan så glimrene sætte mig i dit sted, hvor er det træls - og lidt til - at de gode dage skal overskygges af dumme dage :cry:

 

Stort kram til dig og Luna :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

FUK og PISOSSS :damn:

 

Jeg kan så glimrene sætte mig i dit sted, hvor er det træls - og lidt til - at de gode dage skal overskygges af dumme dage :cry:

 

Stort kram til dig og Luna :ae:

 

Ja, og som du selv ved, så tør man jo snart ikke lave noget som helst sammen med hende, og jeg er så træt af det!!!

 

I dag er jeg ikke ked af det, jeg er bare skidesur over at det bliver ved!

 

Heldigvis virker hun ikke særlig påvirket af det, hun virker lidt træt, men det kan jo lige så godt være løbetiden.

 

Men inderst inde vidste jeg godt det ville ske, af en eller anden grund, så har min mavefornemmelse hele tiden fortalt mig at medicinen ikke ville gøre nogen forskel, og at hosten ville vende tilbage så snart vi begyndte at motionerer hende igen. Dyrlægen mente at medicinen ville virke, og nu tror jeg så bare at de vil sige at vi skal bruge det i længere tid, men jeg har bare ikke nogen fornemmelse af at det gør nogen forskel, så jeg ved ikke helt hvad vi skal gøre...

 

Jeg har en fornemmelse af, at hosten ikke skyldes at halsen er generet af hendes sygdom, også fordi at hun næsten altid har hostet på denne måde. Jeg er ret overbevist om, at hun enten har blød gane eller svagt luftrør, så denne gang vil jeg nok bede dem om at lave en scanning af hendes hals. De har nemlig nævnt at dette var en mulighed, da det øverste af hendes luftrør er lidt misformet, men ikke særligt meget og de mente derfor ikke at det var det. Men jeg er af en eller anden grund bare overbevist om at det er her årsagen skal findes, så nu må hun scannes.

 

Problemet er så, at ved svagt luftrør kan du ikke gøre noget, andet end at sørge for at hun ikke overanstrenger sig :cry:

 

Men igen, det er bare en fornemmelse jeg har, min veninde som har kronisk astma siger derimod at de lyde og reaktioner Luna kommer med harmonerer meget godt med hvordan hun selv reagerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og i dag har hun så hostet en stor del af dagen :megaked:

 

Jeg hader at skrive denne slags indlæg, og jeg er så træt af at være nødt til det :evil:

 

Jeg VIL bare have at alle vores dage skal være som i går, jeg gider ikke det her mere!

 

 

:ae: din stakkel :ae:

 

 

Jeg håber også at i alle resten af jeres dage sammen får en dag som den igår. Den lyder nemlig super dejlig :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og i dag har hun så hostet en stor del af dagen :megaked:

 

Jeg hader at skrive denne slags indlæg, og jeg er så træt af at være nødt til det :evil:

 

Jeg VIL bare have at alle vores dage skal være som i går, jeg gider ikke det her mere!

 

Nej altså!

 

:ae:

 

Jeg kan godt forstå du ikke gider mere og hvor jeg dog håber at dyrlægerne snart kan gøre noget så Luna kan blive helt frisk. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: din stakkel :ae:

 

 

Jeg håber også at i alle resten af jeres dage sammen får en dag som den igår. Den lyder nemlig super dejlig :hjerte:

 

Den var dejlig :lun:

 

Nej altså!

 

:ae:

 

Jeg kan godt forstå du ikke gider mere og hvor jeg dog håber at dyrlægerne snart kan gøre noget så Luna kan blive helt frisk. :x:

 

Tak, det håber jeg også :x:

 

Men du må da alligevel godt få et billede, så bliver det bare et indendørs billede :-D

 

Luna der forsøger at klemme sig ned i kattens kurv :lol:

 

4631424027_f983bd39e1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor er det bare for meget Lonny, men selv om der ikke kan gøres noget ved sådan et luftrør - hvis det er hvad som er galt - så kan jeg godt forstå dit ønske og behov for at vide besked uanset hvad :cry: :ae:

 

 

Jeg står der selv lige pt. og nogle løfter helt vildt på øjenbrynene når de høre om de undersøgelser jeg poster penge ud på til Misja - hun er jo godt nok dejlig, men bare en billig blandingshund - ligger i luften :???:

 

Der findes ikke sådan noget som "bare en billig blandingshund", der findes kun min bedste og meste kærlige og trofaste følgesvend gennem snart 8 år og jeg vil vide besked - uanset hvad!

 

Knuser herfra til jer alle 3 :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor er det bare for meget Lonny, men selv om der ikke kan gøres noget ved sådan et luftrør - hvis det er hvad som er galt - så kan jeg godt forstå dit ønske og behov for at vide besked uanset hvad :cry: :ae:

 

 

Jeg står der selv lige pt. og nogle løfter helt vildt på øjenbrynene når de høre om de undersøgelser jeg poster penge ud på til Misja - hun er jo godt nok dejlig, men bare en billig blandingshund - ligger i luften :???:

 

Der findes ikke sådan noget som "bare en billig blandingshund", der findes kun min bedste og meste kærlige og trofaste følgesvend gennem snart 8 år og jeg vil vide besked - uanset hvad!

 

Knuser herfra til jer alle 3 :kys:

 

Det har sgu da ikke noget at gøre med om det er en blandingshund eller en raceren hund :evil:

 

Vi taler om vores bedste ven her, og disse følelser kan jo ikke gøres op i penge! Jeg kunne have startet min egen lille kennel med de penge jeg efterhånden har postet i Baldur og Luna, men jeg sidder da ikke og tænker, æv jeg kunne have købt 4-6 nye hunde for de penge jeg efterhånden har postet i de to...

 

Haha tak lige Luna fra mig for et godt grin. :klap: Hun ser bare sååå sjov ud i kattens kurv - det er da utroligt at syningerne ikke sprang. Skøre lille hund altså, hihihi. :vuf:

 

Ja, det er rent faktisk ret utrolig at kurven holdt, for hun brugte et godt stykke tid på at få klemt sin lille tykke røv ned i den :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Ehm, ved ikke om jeg bør sende dig en PB, men jeg er faktisk ikke helt med.. :lun:

 

Ved jo hvem du er fra HG, men har vist ikke fulgt ordentligt med, for udover det jeg har læst her efter jeg blev oprettet, har jeg ikke rigtig hørt om Lunas sygdom?

 

Så, hvad fejler hun egentlig?.. Sådan mere præcist?.. Kan høre at det er noget med luftrøret/svælget eller vejrtrækningen fra blandt andet denne tråd og den med inhalatoren..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ehm, ved ikke om jeg bør sende dig en PB, men jeg er faktisk ikke helt med.. :lun:

 

Ved jo hvem du er fra HG, men har vist ikke fulgt ordentligt med, for udover det jeg har læst her efter jeg blev oprettet, har jeg ikke rigtig hørt om Lunas sygdom?

 

Så, hvad fejler hun egentlig?.. Sådan mere præcist?.. Kan høre at det er noget med luftrøret/svælget eller vejrtrækningen fra blandt andet denne tråd og den med inhalatoren..

 

Vi er ikke 100% klar over hvad hun har fejlet eller fejler, men hun har været syg siden efteråret, hun har hostet og har haft svært ved at trække vejret. Der blev taget nogle røgtenbilleder hvor man kunne se forværring på lungerne, og der blev foretaget lungeskyld hvor man fandt en bakterie i hendes lunger.

 

Hun har nu været hos Landbohøjskolen hvor de har forsøgt at lave en udredning og komme med et bud på hvad der har været og er galt. De mener, at hun i efteråret har fået kennelhoste, men den kennelhoste er gået uopdaget hen, og har dermed udviklet sig til lungebetændelse. Da Luna under hele forløbet ikke har hostet særligt meget meget og egentlig ikke rigtig virket syg, så blev lungebetændelsen heller ikke opdaget, og derfor fik hun denne bakterie i lungerne. Bakterien forårsagede så meget ballade i hendes lunger at hun begyndte at få problemer med at trække vejret, og dette fik os langt om længe til at opdage at der var noget galt.

 

Tidligere i forløbet har vi forsøgt at give både binyrebarkomon og antibiotika fordi vi troede hun havde hjerte/lunge orm, men desværre slog det ikke bakterien ned, idet at den er resistent overfor de fleste antibiotika'er. Men efter at hun havde fået en lungeskyldning fik vi givet hende den rigtige antibiotika, og hun slap af med bakterien i lungerne.

 

Men fordi at hun har gået så længe med sygdommen, så har dette forårsaget en mere eller mindre kronisk irritation af hendes hals, og hun hoster derfor ved det mindste tryk på halsen, og hun hoster hvis hun har lavet noget fysisk krævende.

 

Så lige nu får hun binyrebarkomon og astmamedicin igennem en inhalator, og forhåbentlig slipper hun af med hosten. Hvis hun ikke slipper af med hosten, så vil den bare blive værre med tiden og hun vil altid skulle holdes mere eller mindre i ro for ikke at forværre problemet, så derfor arbejder vi meget hårdt på at hun kommer af med hosten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...