Hop til indhold

Heste pære


Gæst jenna
 Share

Recommended Posts

Gæst jenna

Jeg ved ikke lige hvor denne tråd høre hjemme. Under adfærd, mad eller hvalp????

 

Når jeg går i skoven herhjemme med hvalpene er de løse.

Da det er en skov hvor der er mange ryttere, ligger der naturligvis også mange hestepære. Og i følge Golden og Phoebe, smager de altså vildt godt.

Men har de sundt af dem? Og hvad når det faktisk er en del?

 

Eneste måde at undgå det helt på, er ved at gå i snor. Og da det er næsten umuligt med to hunde på enormt smalle stier, er det enten lidt pære eller ingen tur i skoven

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, Jenna.

Jeg tror såmænd ikke det er farligt som sådan for hvalpe at spise hestepærer. Det har hunde nok altid gjort og de fleste har da overlevet fint nok..............

 

Når du ALLIGEVEL skal lære dine hunde at lade være, så er det fordi de en anden gang måske finder en forgiftet pølse, der er lagt ud til rotter, -eller noget andet farligt. Din hund skal helst ikke spise andet end den får lov til af dig.

 

Og hvis du kommer til Nordsjælland, så MÅ hundene bare ikke spise hestepærer i sommerhalvåret. ---For snegle kan osse finde på at spise hestepærer, --og alt andet, der ligger og flyder. Og de ryger ukritisk ned i hundemaverne sammen med lækkerbidden..

 

Og snegle er altså bærere af den modbydelige og dødsensfarlige hjerte/lungeorm, som har kostet rigtig mange hunde livet her i Nordsjælland. Det er nok kun et spørgsmål om tid, før sygdommen er i hele landet.....

 

Silke har haft hjerteorm, og været ved at dø af det..

Silke kan stadig godt lide hestepærer. Men hun får altså IKKE lov! Og hun er nu 6 år og forstår GODT at skelne imellem når jeg bare siger "nej" fordi der er noget hun ikke må, og når jeg siger "NEJ" og "adr" og "FØJ" og "puha" og alt muligt andet med panik i stemmen.. Så stopper hun altså.. Ellers ville hun ikke kunne gå løs..... -Men hun er 6 år, og vi har haft problemet siden hun blev syg som 1-årig... Så hun har haft tid til at lære det..

Det SKAL læres, og det KAN læres når det er et spørgsmål om liv eller død. -Om snor eller ikke snor..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jenna

Hmmmmmm det med en forgiftet pølse havde jeg ikke tænkt på. Ja heller ikke at der kan være sygedomme og andet guf i pærene.

Jeg går i gang med at træne NEJ allerede i morgen.

Tak fordi du lige fik sat nogle tanker i gang :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...