Hop til indhold

luksusfælden

Aslan
 Share

Recommended Posts

Hvorfor bliver hunden altid nævnt?

Normalt ser jeg ikke dette program........ men i skrivende stund kører det i baggrunden. Dette er sket en gang før.

Begge gange vil rådgiverne kigge på om hunden skal have et andet hjem.

Denne gang udgør hunden 1200 og deres diverse udgifter 21.000

Er det virkelig kun hundeejere der har forståelse for at hunden er ikke bare noget man fjerner?

Jeg kan simpelthen blive så trist over det :megaked:

Dåååååååhme rådgiver dimser!!!! :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er utroligt trist, men desværre må vi jo også indrømme at en hund er en stor post på budgettet, og når man slet ikke kan få det til at hænge sammen, hvordan vil man så få råd til de uforudsete udgifter som dyrlæge?

Når det så er sagt, så har jeg overhovedet ikke noget til overs for det program, og syntes ikke at de er særligt gode til at hjælpe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan på et plan godt forstå dem :vedikke: altså folk går ud, låner og bruger 10-15.000 kr på en hund. Penge som de egentlig ikke kan betale tilbage.

Eller bruger en hel masse penge på foder, dyrlæge og ting og sager til de kære små. Men de har ikke pengene, så de låner hvilket gør at de får endnu mere gæld og til sidst sidder i det til op over begge ører.

Skulle der ske noget forfærdeligt har de ikke penge til at betale dyrlægen, eller hvad der nu skal betales uden at gå fra hus og hjem.

Det er ikke så meget anderledes end mange andres situation, men når de beder om hjælp til at få en ordentlig økonomi, ligger der jo et ansvar hos de folk der skal hjælpe om at afskaffe alle uforudsete udgifter.

De gør det samme med heste og biler og alt andet der kan give uforudsete udgifter. For sælger du din "designer" hund, får du jo ikke NÆR så meget for den som du selv har betalt. Det handler om fremtiden. Måske skulle de slet ikke have købt den hund, den hest eller den bil.

Når det så er sagt, så ville jeg også selv stille mig på bagbenene og NÆGTE at gå af med min hund! :fornaermet: Men nu er min økonomi ikke heeelt ude at skide, og jeg har muligheden for at få hjælp økonomisk hos familie og i banken. Og ville desuden heller aldrig komme så langt ud at Luksus Fælden ville blive tilkaldt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh jeg så jo bare de lagde pengene, men det viser sig så at hunden er blevet oprereret mange gange og stadig er syg åbenbart :cry:

Netop deri ligger problemet :cry: hunden er syg og de står med gæld til op over begge ører. De ender nok i RKI hvis de fortsætter eller med en konkurs :vedikke: Er hunden dét værd?

Det spørger jeg tit mig selv om :hmm: til en hvis grad ja! Izzie er det værd! Men jeg vil altså ikke sætte mit hus og min fremtid på spild for hende, blir hun så syg at hun får brug for operationer til flere hundredetusinder af kroner så får hun altså fred! For hendes OG min egen skyld :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Det er i det hele taget et fuldstændig latterligt program.

De får folk til at sælge pandora armbånd de har fået i gave, med "minder" fra fødselsdage, bryllupper osv. i form af vedhæng de har fået i gave i de anledninger.

Bare for at statuere et eksempel...

Jaja.. Folk bruger penge med hovedet under armen, men selv ikke engang fogeden må nappe sådanne ting som de "tvinger" folk til at sælge.

Ofte kan det ikke bidrage med noget som helst i det store hele....

Jeg har absolut ingen respekt for de mennesker - Slet ikke den kære Jan :evil:

Hende kvindemennesket tager i det mindste fat i de væsentlige ting - At få ændret deres adfærd. Men at sende folk til healer og hvad pokker de ellers finder på - Fatter det ikke :damn:

At sælge en hund, kan jeg sådan set godt forstå.. Vi regnede på det en dag, og det er rundt regnet 1000 kr. i måneden man bruger på de kræ, i de fleste tilfælde.

Og har man ingen penge.... Jamen så må man jo indrette sig efter det - Og de mennesker der er med i det program, kan i forvejen ikke finde ud af, kun at bruge penge de har.

Så tvivler på, at de som mange af os andre, vil gå i tøj fra føtex og bilka, leve af pasta og arbejde røven ud af bukserne, for at få råd til hunden.

Men man undre sig over, at folk der reelt ikke har råd til smør på brødet, anskaffer sig en dyr hund, og ikke engang tegner en sygesikring på den, når de ikke har råd til dyrlæge regninger :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt ser jeg ikke dette program........ men i skrivende stund kører det i baggrunden. Dette er sket en gang før.

Er det virkelig kun hundeejere der har forståelse for at hunden er ikke bare noget man fjerner?

Derfor ser jeg ikke det program. Jeg blev så sur over det sidste gang at jeg ikke har set det siden :evil:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Dem uden hund fjerner de også 'det eneste positive' - så et med en mand der bare levede for sin båd (en anden for sin traktor), båden (traktoren) SKULLE bare sælges, selvom det var småpenge de fik for dem, tror måske de har en plan om, at man skal helt ned med nakken og ikke have den mindste glæde i tilværelsen når man er fattig :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Dem uden hund fjerner de også 'det eneste positive' - så et med en mand der bare levede for sin båd (en anden for sin traktor), båden (traktoren) SKULLE bare sælges, selvom det var småpenge de fik for dem, tror måske de har en plan om, at man skal helt ned med nakken og ikke have den mindste glæde i tilværelsen når man er fattig :hmm:

Jamen sælg det de holder mest af, så kan de jo nok lære ikke sådan at "stjæle" andres penge, ik?!

Og det uanset om den her ting har en værdi eller ej - for så lære de nemlig at leve på et minimums eksistensgrundlag de næste 10 år, fordi de sådan har sløset andres penge væk.

Ironi kan forekomme....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og det skal altid sælges til en eller anden gut der kommer og giver 1/10 del af værdien for det, jeg sidder ofte og overvejer om de deler overskuddet i porten efter udsendelsen :roll:

De kommer i hvertfald aldrig til at hjælpe mig med min økonomi, for det kan jeg da godt nok gøre 20 gange bedre selv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og det skal altid sælges til en eller anden gut der kommer og giver 1/10 del af værdien for det, jeg sidder ofte og overvejer om de deler overskuddet i porten efter udsendelsen :roll:

De kommer i hvertfald aldrig til at hjælpe mig med min økonomi, for det kan jeg da godt nok gøre 20 gange bedre selv!

Ja hvor mange gange har man ikke også set de har solgt en eller anden samlig, LV-tasker eller hvad-ever til en fusker kaj-klunser for ingen penge, hvor de nu kunne have brugt et par dage og have solgt det på Trend Sales eller lign. og fået tingenes værdi. Det samme med de biler de sælger :stupid: Biler falder jo i værdi lige så snart man kører dem ud fra forhandleren.

Men tid er penge:roll:, og de handler lidt som nogle narkomaner, der skal skaffe penge til det næste fix, de økonomi-rådgivere, efter min mening. Virkelig overilet :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hvor mange gange har man ikke også set de har solgt en eller anden samlig, LV-tasker eller hvad-ever til en fusker kaj-klunser for ingen penge, hvor de nu kunne have brugt et par dage og have solgt det på Trend Sales eller lign. og fået tingenes værdi. Det samme med de biler de sælger :stupid: Biler falder jo i værdi lige så snart man kører dem ud fra forhandleren.

Men tid er penge:roll:, og de handler lidt som nogle narkomaner, der skal skaffe penge til det næste fix, de økonomi-rådgivere, efter min mening. Virkelig overilet :shock:

Præcist, ikke noget med at bruge 2 dage på at finde ud af hvor man kan få mest for det, nej vi sælger bare til den første den bedste for en halvtredser :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

jeg så engang et af programmerne hvor menneskerne havde en lille ny chihuahua. fair nok, det var dumt at få en hund, når de ingen penge havde! men den kostede 500kr om måneden i deres budget!! Oh my God..! Den kunne de snildt have beholdt, men selvfølgelig "hvis den bliver syg og skal til dyrlægen?!"

500kr! lad dem dog beholde det lille lys...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg så engang et af programmerne hvor menneskerne havde en lille ny chihuahua. fair nok, det var dumt at få en hund, når de ingen penge havde! men den kostede 500kr om måneden i deres budget!! Oh my God..! Den kunne de snildt have beholdt, men selvfølgelig "hvis den bliver syg og skal til dyrlægen?!"

500kr! lad dem dog beholde det lille lys...

Det program så jeg også, og min kæreste og jeg blev bare så rasende over det også. Børnenes mærketøj var et mindre issue end hunden sjovt nok?

Åh jeg havde ondt af manden, han var så ked af at skulle af med den, kan stadig huske den lille chi, den hed Balou :cry:

Så dyrt er det jo heller ikke at tegne en sygeforsikring for en lille hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Det handler om at "ofre" sig. De bruger hele tiden ordet "ofringer", og det er det, der irriterer mig grænseløst i det program. Det går bare ud på, at folk skal straffes og ikke på at se på, hvad der giver mest mening at arbejde med.

F.eks den hund, jeg tror Syfonges hentyder til, den var de så kede af at skulle af med og nægtede. Men rådgiverne sagde, at de måtte ofre sig, og at hvis de ikke ville vise, at de var klar til at ofre sig, så ville programmet stoppe her og nu. Så de fik lovning på, at hvis de gav afkald på hunden, så ville deres kreditorer også blive imponeret af deres "ofring", så de ville få nedskrevet en stor del af deres gæld...de gav hunden væk, men gælden blev nu ikke nedskrevet af den grund.

Hvorfor hjælper de ikke folk med en sygeforsikring til hunden i stedet? Og så er jeg enig med jer andre. Jeg sidder også altid og undrer mig over, at man ikke sælger via de korrekte kanaler og får mest muligt ud af pengene. Sådan var det altså ikke i de tidligere sæsoner.

Og helt ærligt, alle kan da leve på en sten i 1 måned...hvorfor ser vi aldrig folk 3-5 måneder efter og ser om de rent faktisk kunne holde sig fra McD, om de er holdt op med at købe tøj i store mængder osv osv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det handler om at "ofre" sig. De bruger hele tiden ordet "ofringer", og det er det, der irriterer mig grænseløst i det program. Det går bare ud på, at folk skal straffes og ikke på at se på, hvad der giver mest mening at arbejde med.

F.eks den hund, jeg tror Syfonges hentyder til, den var de så kede af at skulle af med og nægtede. Men rådgiverne sagde, at de måtte ofre sig, og at hvis de ikke ville vise, at de var klar til at ofre sig, så ville programmet stoppe her og nu. Så de fik lovning på, at hvis de gav afkald på hunden, så ville deres kreditorer også blive imponeret af deres "ofring", så de ville få nedskrevet en stor del af deres gæld...de gav hunden væk, men gælden blev nu ikke nedskrevet af den grund.

Hvorfor hjælper de ikke folk med en sygeforsikring til hunden i stedet? Og så er jeg enig med jer andre. Jeg sidder også altid og undrer mig over, at man ikke sælger via de korrekte kanaler og får mest muligt ud af pengene. Sådan var det altså ikke i de tidligere sæsoner.

Og helt ærligt, alle kan da leve på en sten i 1 måned...hvorfor ser vi aldrig folk 3-5 måneder efter og ser om de rent faktisk kunne holde sig fra McD, om de er holdt op med at købe tøj i store mængder osv osv?

Fordi at det kunne flertallet højst sandsynlig ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Nej...

Jeg syntes faktisk det var et godt program i de første sæsoner, men i dag ved jeg ikke rigtig hvad formålet er. Jeg synes hverken programmet er gavnligt for deltagerne eller oplysende for seerne. Og alligevel ser jeg det dog i mangel på bedre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg kommer til at tænke på gammeldags ure med visere, der viser at tiden går på en mere håndgribelig måde end digitale ure - sammenligner det med i "gamle dage" før plasctickort blev opfundet.

Da havde man de penge, man fysisk havde i banken, i hånden, i lommen og man så dem trille afsted i bytte for brød, tøj mm. til der ikke var flere.

Når der ikke var flere fysiske pene var muligheden for køb opbrugt! Så nemt var det.

Nu har vi herligt plastic og har man hjemmefra ikke lært at forvalte plastic, så klapper fælden, for penge er blevet noget mere eller mindre usynligt noget man bare har.

Jeg har lige købt nogle nye briller og den rare optiker ikke kun foreslog, men opfordrede mig til at betale via månedlige afdrag. Helt uden renter. Nå ja, 8000 kr fordelt over et par år virker umiddelbart mere tiltalende end 8000 kr lige nu og her, selvom pengene var sat af til det - på plastic fortsås :-D

Så, okay, så siger vi det.

OVENI aftalen var der så lige et Mastercard med en kredit på vistnok 25000kr!

Ahhh... DER var den, ingen renter på brillerne, men håbet om et forbrug som de kan tjene en masse fede renter på.

De er dygtige og det Mastercard kommer aldrig i brug, medindre der sker en katastrofe, som jeg lige nu ikke helt kan se hvad skulle være.

Det ER nemt at falde i fælden, luksus eller ej :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse
Det program så jeg også, og min kæreste og jeg blev bare så rasende over det også. Børnenes mærketøj var et mindre issue end hunden sjovt nok?

Åh jeg havde ondt af manden, han var så ked af at skulle af med den, kan stadig huske den lille chi, den hed Balou :cry:

Så dyrt er det jo heller ikke at tegne en sygeforsikring for en lille hund.

nej nemlig! men det er jo nok fordi at "man ikke kan få nogen penge for det brugte tøj" :???:

det er jo også synd for hunden! Den bliver da helt forvirret over at skulle til et nyt hjem og nye regler! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøver lige igen at pointere at traktoren, båden og hundene er pengefælder! = uforudsete udgifter!

Uforudsete udgifter skal AFSKAFFES! de har tilkaldt luksus fælden, de VED at de skal underskrive en fuldmagt! Så alt må sælges.

Båden var jo ikke deres - den var bankens! Så ergo må de af med båden så de kan betale banken hvad de skylder! Det da logik :vedikke:

De handler ikke om at beholde de små(dyre) glæder i sit liv. Det handler om at blive gældfri og sikre sin fremtid!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg prøver lige igen at pointere at traktoren, båden og hundene er pengefælder! = uforudsete udgifter!

Uforudsete udgifter skal AFSKAFFES! de har tilkaldt luksus fælden, de VED at de skal underskrive en fuldmagt! Så alt må sælges.

Båden var jo ikke deres - den var bankens! Så ergo må de af med båden så de kan betale banken hvad de skylder! Det da logik :vedikke:

De handler ikke om at beholde de små(dyre) glæder i sit liv. Det handler om at blive gældfri og sikre sin fremtid!

Er fuldstændig enig med dig - Har man så stor en gæld man ikke kan betale, og ikke vil/kan skære mere ned på sit eget forbrug, jamen så må man jo vinke farvel til luksus tingene, der alligevel ikke er ens egne.

Det handler bare mere om måden de gør det på.

Sælg for enhver pris, uanset at det er en rigtig, rigtig dårlig pris.

Tror det ville virker SÅ meget bedre, hvis de lagde det over på de her mennesker at tage ansvaret og få dem selv til at kigge på, hvor der kan skæres ned og hvad de kan undvære.

Men nogle af de ting, de får folk til at sælge.... Der bliver jeg sgu' seriøst forarget.

Det er ting, der ikke har andet end affektionsværdi, og som de sælger for småpenge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er fuldstændig enig med dig - Har man så stor en gæld man ikke kan betale, og ikke vil/kan skære mere ned på sit eget forbrug, jamen så må man jo vinke farvel til luksus tingene, der alligevel ikke er ens egne.

Det handler bare mere om måden de gør det på.

Sælg for enhver pris, uanset at det er en rigtig, rigtig dårlig pris.

Tror det ville virker SÅ meget bedre, hvis de lagde det over på de her mennesker at tage ansvaret og få dem selv til at kigge på, hvor der kan skæres ned og hvad de kan undvære.

Men nogle af de ting, de får folk til at sælge.... Der bliver jeg sgu' seriøst forarget.

Det er ting, der ikke har andet end affektionsværdi, og som de sælger for småpenge.

Det gør de faktisk nogen gange :blink: stiller en række valgmuligheder op og fortæller at de må vælge mellem de ting de har for de har ikke råd til det hele.

Jeg tror altså at problemet i mange tilfælde er, at folk vil have det hele :stupid: man kan altså ikke være ufaglært, være 21 år og have 2-3 børn og bo i en kæmpe villa :roll: Så må man altså lige slå koldt vand i blodet og måske tage en uddannelse eller bo et billigere sted :???:

Link til indlæg
Del på andre sites