Hop til indhold

Alder på en Münsterlander.?


Gæst Incendia
 Share

Recommended Posts

Gæst Incendia

Mine svigerforældre har en Kleiner Müsterlander og de siger den er så gammel så gammel. (den er nok 8 år..)

Kæresten og jeg er derfor blevet nysgerrige og vil gerne finde ud af hvor gammel den race normalt bliver. Vi har kigget på nettet og fundet en masse om racen med udentagelse af hvor gamle de ca bliver.

 

Jeg tænkte derfor om der måske var et par kloge hoveder herinder der ku hjælpe?

 

På forhånd tak

 

Louise

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Vores blev 12 år.

 

Og hun havde gigt og en vandcyste i brystet, som til sidst gav problemer med vejrtrækningen.

Det var kun de sidste par måneder hun havde problemer med cysten, og gigten mærkede hun først rigtig til det sidste år.

 

Men med medicin og korrekt kost, så levede hun med gigt i flere år, uden nævneværdige problemer, før til sidst.

 

Så synes bestemt ikke at 8 år, er en gammel hund.

Kender flere af den race der er blevet op til 15 år, og var friske til det sidste, fordi det er en forholdsvis sund race og de er ikke så store.

 

Men ja, pusten går ofte noget af dem omkring 8-10 års alderen og de fleste af jagt og fiske kammeraterne, lader hundene gå på pension i den alder - Så får de bare hyggeture i stedet for at komme med på jagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

En af mine jagtbekendte har en Kleiner Münsterlænder på 14½ år, men han kan ikke mere og skal aflives den her uge - han er slidt op.

 

Og han er blevet brugt aktivt som jagthund, og var med på jagt indtil han blev omkring de 12 år (og så blev der også taget ekstra hensyn til ham på jagterne da han blev ældre).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 years later...

Min morfars kleiner bliver 14 til februar. og den er stadig ret frisk. men har lidt med bagbenene, og blevet ret tynd. Fik fjernet kræft i brystet for to år siden på dyre hospitalet i Helsingør. 

De er meget dygtig der.

Vi håber på vi i hver fald at hun kan leve 2 år endnu  :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...