Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Småkager som godbidder

Featured Replies

Besvaret

Vi bruger også gladeligt småkager til træning. Det kan næppe være værre end Nettos cocktailpølser eller deres frikadeller...måske endda tværtimod :mrgreen:

Besvaret

Jeg tror alle hunde elsker frolic på grund af sukkerindholdet.

Der er mange guffere der er sukker i ja, men mængden varierer rimelig meget. De tørrede kyllingestrips vi bruger lige nu er der vist 0,3% i. Men de få procent virker alligevel pænt godt ;-) Lydig samojed ..som altså også får en del mad fra fad.

Besvaret
  • Forfatter
Vi bruger også gladeligt småkager til træning. Det kan næppe være værre end Nettos cocktailpølser eller deres frikadeller...måske endda tværtimod :mrgreen:

Jeg ved da i det mindste hvad der er i småkagerne, det er nok mere end hvad man kan sige om netto's frikadeller og coctailpølser :blink:

Besvaret
Jeg ved da i det mindste hvad der er i småkagerne, det er nok mere end hvad man kan sige om netto's frikadeller og coctailpølser :blink:

Lige netop !!! :mrgreen:

Besvaret
Jeg ville ikke gøre det. jeg kan godt forstå lysten til at give dem det de godt kan lide, men tænk hvis hun får huller i tænderne og der med smerter, som hun ikke kan fortælle om -så nej, den risiko ville jeg ikke turde tage.

Nødder kan de da hvis heller ikke tåle, kan de ?

Jo de må gerne få hasselnødder, jordnødder, paranød, mandel, cashews og pistachie. Altså de såkaldte "søde nødder", de er også rige på fedtstoffer der er gode for pelsen og huden. Med jordnødder og pistachie bør man dog kun give dem usaltede. Jeg giver tit nødder som godbid, Victor elsker nødder og kerner.

Det er macademias, valnødder, pecan (i samme familie som valnødder, der er bitterstoffer i) og ikke så kendt på vores breddegradder grønne valnødder, og sorte valnødder, som man skal holde sig fra. Macademias er direkte livsfarlige for hunden, resten af listen giver vist "kun" en solid mavepine.

Besvaret

En småkager er nok ikke værre end så meget andet...

Besvaret
  • Forfatter
Jo de må gerne få hasselnødder, jordnødder, paranød, mandel, cashews og pistachie. Altså de såkaldte "søde nødder", de er også rige på fedtstoffer der er gode for pelsen og huden. Med jordnødder og pistachie bør man dog kun give dem usaltede. Jeg giver tit nødder som godbid, Victor elsker nødder og kerner.

Det er macademias, valnødder, pecan (i samme familie som valnødder, der er bitterstoffer i) og ikke så kendt på vores breddegradder grønne valnødder, og sorte valnødder, som man skal holde sig fra. Macademias er direkte livsfarlige for hunden, resten af listen giver vist "kun" en solid mavepine.

Tak for den opklaring, det er rart at vide, så man ikke får gjort noget forkert :5up:

Besvaret

Jeg vil starte med at indrømme, at jeg ikke har læst hele tråden.

Men dette indlæg er også blot for at fortælle, at jeg ind imellem bruger pebernødder som godbidder.

I januar, når butikkerne sælger ud af julevarene, kan man ofte få store poser af pebernødder til ingen penge. Så er det bare med at få købt rigeligt ind, så der er godbidder til mange måneder for ingen penge.:banan:

Jeg har ikke konstateret, at mine hunde har taget (på) skade af dette.

Besvaret
  • Forfatter

Men dette indlæg er også blot for at fortælle, at jeg ind imellem bruger pebernødder som godbidder.

I januar, når butikkerne sælger ud af julevarene, kan man ofte få store poser af pebernødder til ingen penge. Så er det bare med at få købt rigeligt ind, så der er godbidder til mange måneder for ingen penge.:banan:

Jeg er åbenbart ikke den eneste hvis hund har en sød tand :mrgreen:

Besvaret

Ved juletid fandt Liva også meget hurtigt ud af, at pebernødder var mums - og rigtig motiverende :5up:

Besvaret
Jeg er åbenbart ikke den eneste hvis hund har en sød tand :mrgreen:

Niks, Cody som ellers meget sjældent tiggert, er helt syg med grøn mazerintærte (jeg syntes det er :badr: ), men Cody syntes bare det er mums, og de to andre syntes nu heller ikke at det er hel ringe, så manden og hundene kan godt dele sådan en klam tærtefætter i ny og næ :mrgreen:

Besvaret
Tak for den opklaring, det er rart at vide, så man ikke får gjort noget forkert :5up:

Så lidt. Så kan i bare "go nuts" med de lækre cookies :mums:

Besvaret
Hunde må endelig ikke få kunstigt sødestof, har læst et sted at selv små mængder kan være dødelig for dem.

Kan du huske hvor du har læst det, for jeg kan ikke se at det skulle være giftigt for hunde:-D

og ellers kan man bruge sødemidlet stevia, som i forvejen bliver brugt til at søde hundefoder med:-D

Besvaret
I dag hvor der heller ikke er så mange småkager tilbage, der havde jeg tænkt mig at tage to med, og som du siger, så belønne de rigtige svære øvelser med småkager.

Så det kan jeg selvfølgelig også gøre fremover, men hold da op hvor jeg ender med at blive tyk, jeg skal jo så spise de småkager der bliver til overs af den potion jeg har bagt :slem:

Jeg har ikke tænkt mig at give hende en hel småkage for hver øvelse, så størrelsen gør ikke nogen forskel. Jeg klikkertræner jo, og kan snildt nå at belønne 10-15 gange på et minut, så hvis jeg skulle gøre det x antal gange i løbet af en træningstime og give én hel småkage hver gang, så skulle Luna da vist til udpumpning når vi er færdige :lol:

Til det markerede. Småkager kan holde sig længe i en kagedåse.

Så fingerne væk fra Lunas kager. :slem:

Besvaret
  • Forfatter
Til det markerede. Småkager kan holde sig længe i en kagedåse.

Så fingerne væk fra Lunas kager. :slem:

Er du gal, hvis jeg bager en stor potion fordi at der skal være til de næste mange træningsgange, så kan jeg da garantere dig at de på mystisk vis vil være pist borte til næste træninggang, sådanne ting holder forunderligt nok ikke særligt længe herhjemme, jeg tror vi har mus :vedikke:

Besvaret
Er du gal, hvis jeg bager en stor potion fordi at der skal være til de næste mange træningsgange, så kan jeg da garantere dig at de på mystisk vis vil være pist borte til næste træninggang, sådanne ting holder forunderligt nok ikke særligt længe herhjemme, jeg tror vi har mus :vedikke:

Dem kender jeg godt de mus der...

Er det så mundkurv, smækfælder eller luffer der skal til imod de mus der :mrgreen: ?