Hop til indhold

Kalkun?


martin
 Share

Recommended Posts

hej jeg har læst et sted at kalkun skind kan være giftige for hunde da det kan give betændlse i bysbykirtlen sorry min skrift er ordblind smiler

 

hvad så med kylling Skind ?

 

hilsen martin

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bayou
hej jeg har læst et sted at kalkun skind kan være giftige for hunde da det kan give betændlse i bysbykirtlen.

 

 

hilsen martin

 

Det er vidst en gammel skrøne som kan lægges op på hylden sammen med

 

.Ben skal ikke gives pga de slidder hundes tænder ned.

.Hunde få protien forgiftning af råkød

.Øksekød skal ikke fodres til gigte hunde pga større syreindhold.

.Oksekød giver allergi.

 

Det er fedt fra alle dyr som er tilberedte som ikke skal gives til hunden... i rå tilstand og i den tilpassede mængde er der ingen problem.. det er faktisk vigtigt at hunden få en fedt % på 17-20 i kosten afhængig af

aktivitetsniveau/alder.. hvalper mindst 20%

 

Der er desvære blevet manger fejlenærede hvalper fordi hundensfordøjelsesstem bliver sammelignede med menneskers

og dermed få en fedtfattige kost. :confused:

 

 

hvad så med kylling Skind ?

 

 

 

 

Det er også fint :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bayou
Så gammel er den nu ikke. Den florerer stadig..

Ja... og man skulle tro det var saltsyre der var tale om, :shock: og ikke almindlig madsyre som findes til en vis grad i næsten alt der kan spises og drikkes...

 

 

Men kan du give mig et link til et sted, hvor jeg kan læse at det ikke passer?

 

linket kan jeg desvære ikke hjælp dig med, :genert: da jeg hverken har hørt eller

læste det noget steder, hverken på nettet eller div barf bøger... men det giver da ikke mening at oksekød skulle være synderen i at den er udsundt for hunde pga syreindhold, jeg vil helt bestemt mene at en kødæderne dyre som evolution har skabt til større indtagelse af rå kød/ben kan sagtens klar syreinholdet i kødet..

 

men hvad gigt andgår ligeledes af hvilken kødtyper der er tale om, skal man helst sørge for at bruskben/kød

(naturens Clucosamin) er en del af kosten, især i voksælderen, hvis en gigt hund er ellers sundt og rask mht nyre,

skulle purinindhold og dermed urinsyre ikke være nogle problem, (undtagen dalmatiner race som skulle være mere

udsatte)

 

man kan også læse på andre barf forums at oksekød bliver brugt i store stil,, og når fryseren herhjemme løber tørt

for får og kanin er oksekød flittigt brugt samt hest og kylling.

det vigtigst er at man holder fast i at varier med nogle få forskellig kødtyper af både lysrød og mørkt kød. :-D

 

 

Linket til syreinhold kan ses her Foods High in Uric Acid - a Surprising Myth oksekød ligger et godt stk ned i listen

Link til indlæg
Del på andre sites

men hvad gigt andgår ligeledes af hvilken kødtyper der er tale om, skal man helst sørge for at bruskben/kød

(naturens Clucosamin) er en del af kosten, især i voksælderen, hvis en gigt hund er ellers sundt og rask mht nyre,

skulle purinindhold og dermed urinsyre ikke være nogle problem, (undtagen dalmatiner race som skulle være mere

udsatte)

 

man kan også læse på andre barf forums at oksekød bliver brugt i store stil,, og når fryseren herhjemme løber tørt

for får og kanin er oksekød flittigt brugt samt hest og kylling.

det vigtigst er at man holder fast i at varier med nogle få forskellig kødtyper af både lysrød og mørkt kød. :-D

 

 

Linket til syreinhold kan ses her Foods High in Uric Acid - a Surprising Myth oksekød ligger et godt stk ned i listen

 

Jeg bruger også selv en del oksekød. Lever, kallun og kæbekød samt ben er fra okse. Ellers er det fjerkræ, lam og hest hun får. Kanin har jeg desværre svært ved at skaffe. Jeg ville rigtig gerne have lammekallun, men det er en del dyrere i RHM og jeg har ikke kunne få det ved slagteriet. Måske de har det nu her, når vi skal købe kød, denne gang.

 

Jeg må indrømme at jeg ikke har tænkt i lyse og mørke kødarter. Men blot serverer forskellige dyrearter i løbet af ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bayou

man kan også læse på andre barf forums at oksekød bliver brugt i store stil.

 

Det var andre barf forums i udland, jeg ment der :genert:

 

 

 

Jeg bruger også selv en del oksekød. Lever, kallun og kæbekød samt ben er fra okse.

 

Der er også nogle der hedder mellemgulv fra økse, som er et lækker kød, kan fåes til samme pris som kæbekød. :-D

 

 

Jeg ville rigtig gerne have lammekallun, men det er en del dyrere i RHM og jeg har ikke kunne få det ved slagteriet.

 

 

Så er det bar med at fuld fryseren godt op om efteråret når der er flere lamb i omløbet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var andre barf forums i udland, jeg ment der :genert:

 

Jeps, var jeg næsten godt klar over:-D

 

Der er også nogle der hedder mellemgulv fra økse, som er et lækker kød, kan fåes til samme pris som kæbekød. :-D

 

Hvor kan man få det henne?

 

Så er det bar med at fuld fryseren godt op om efteråret når der er flere lamb i omløbet :blink:

 

Hehe ja, der skal jo bare også være plads til de andre ting:lol: Er det først til efteråret?:???: Pokkers havde satset på at få fat i noget nu her når vi skal bestille..

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har fået kalkunlår med skind, når hun har fået dem. Og kyllingeskind får hun også og har fået det i alle de år, hun er blevet råfodret:-)

 

 

 

det er dejligt at høre.!!!!

jeg har læst at kylling/kalkun/fjerkræ skal kun udgør 10% af mengden af mad om ugen ved i noget om det ???

og er kalkunkød det samme som struskød ?

Link til indlæg
Del på andre sites

det er dejligt at høre.!!!!

jeg har læst at kylling/kalkun/fjerkræ skal kun udgør 10% af mengden af mad om ugen ved i noget om det ???

og er kalkunkød det samme som struskød ?

 

Uha det aner jeg ikke. Jeg sørger for at hun får forskelligt hver dag, så hun får kun kylling 1 gang om ugen.

 

Nej kalkun og struds er ikke det samme, men kunne jeg få strudsekød, ville jeg helt klart også give det:-D

 

Evt skriv ned, hvad du kan få fat i og fodre med, så kan du jo lave en plan for det antal dage, og så starte forfra

 

Jeg har 7 forskellige ting, så det er det min plan går på. Indimellem kan jeg så få noget vildt- eller hjortekød, så ryger det ind istedet for noget af det andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bayou

Hvor kan man få det henne?

 

Ved slagteren :-D

 

 

Er det først til efteråret?:???: Pokkers havde satset på at få fat i noget nu her når vi skal bestille..

 

:hmm: der er flere lam i omløbe til den tid ihvertfald, men som Malene N. skrev kunne man så få fat i en får når som helst da avler skifter besætning ud regelmæsssigt... de skulle være billiger, og så er det bar med at få den slagtet ``orange`` :-D men så kniber det lidt med fryser plads :blink:

 

jeg har læst at kylling/kalkun/fjerkræ skal kun udgør 10% af mengden af mad om ugen ved i noget om det ???

 

Har aldrig hørte nogle om det, det lyder til at være meget i underkanten, vi foder tit med kylling her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved slagteren :-D

 

 

 

:hmm: der er flere lam i omløbe til den tid ihvertfald, men som Malene N. skrev kunne man så få fat i en får når som helst da avler skifter besætning ud regelmæsssigt... de skulle være billiger, og så er det bar med at få den slagtet ``orange`` :-D men så kniber det lidt med fryser plads :blink:

 

 

 

Har aldrig hørte nogle om det, det lyder til at være meget i underkanten, vi foder tit med kylling her.

 

da mine hunde fik tørfoder der var der kylling i kan jeg så foder med kylling i rå tilstand er lidt bange for alagi

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved slagteren :-D [/QOUTE]

 

Hmm min slagter har ikke mellemgulv:hmm:

 

:hmm: der er flere lam i omløbe til den tid ihvertfald, men som Malene N. skrev kunne man så få fat i en får når som helst da avler skifter besætning ud regelmæsssigt... de skulle være billiger, og så er det bar med at få den slagtet ``orange`` :-D men så kniber det lidt med fryser plads :blink: [/QOUTE]

 

Men det kræver jo så også at man kender nogen, man kan købe det af OG at man kender nogen, der kan slagte det. Og jeg kender hverken eller:lol::lol:

 

Nu har jeg bestilt kød og henter det på fredag. Han skrev ikke om han havde lam eller ej, så nu må jeg se om vi får 20 kg lammekallun eller om det er 20 kg oksekallun. Vi har også bestilt 10 kg lammeben..

 

Så det bliver spændende at se:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

 

Men det kræver jo så også at man kender nogen, man kan købe det af OG at man kender nogen, der kan slagte det. Og jeg kender hverken eller:lol::lol:

 

Nu har jeg bestilt kød og henter det på fredag. Han skrev ikke om han havde lam eller ej, så nu må jeg se om vi får 20 kg lammekallun eller om det er 20 kg oksekallun. Vi har også bestilt 10 kg lammeben..

 

Så det bliver spændende at se:lol:

 

Hvad giver du egentlig for kallun og lammeben?:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
10 kr pr kg. Både for lamme- og oksekallun og lamme-, okse- og hesteben.

 

Hvis man vil have hakket kallunen koster det så 15 kr pr kg istedet for

 

Heftigt :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

20 kg lamme kallun det lyder da af meget så må der jo være til et halt års forbrug smiler

 

 

Ved slagteren :-D [/QOUTE]

 

Hmm min slagter har ikke mellemgulv:hmm:

 

:hmm: der er flere lam i omløbe til den tid ihvertfald, men som Malene N. skrev kunne man så få fat i en får når som helst da avler skifter besætning ud regelmæsssigt... de skulle være billiger, og så er det bar med at få den slagtet ``orange`` :-D men så kniber det lidt med fryser plads :blink: [/QOUTE]

 

Men det kræver jo så også at man kender nogen, man kan købe det af OG at man kender nogen, der kan slagte det. Og jeg kender hverken eller:lol::lol:

 

Nu har jeg bestilt kød og henter det på fredag. Han skrev ikke om han havde lam eller ej, så nu må jeg se om vi får 20 kg lammekallun eller om det er 20 kg oksekallun. Vi har også bestilt 10 kg lammeben..

 

Så det bliver spændende at se:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

20 kg lamme kallun det lyder da af meget så må der jo være til et halt års forbrug smiler

 

Det er til deling:lol: Normalt ville jeg dele med en veninde, hun får 2/3 og jeg 1/3 (da hun har 2 hunde og jeg har 1). Men hun skylder mig 3½ kg fra sidste gang, vi købte.. Vi fik det frossent desværre.. Så denne gang får jeg ca 7 kg og så beholder hun de 13.

 

Vi hentede kød sidste gang d. 29. januar, så det lidt over 4 måneder siden:-D Vi har begge to masser af lever, så det har vi ikke bestilt denne gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Weber
Hunde - info, Chokolade og andre skadelige fødeemner for hunde

 

Kalkunskind

Kalkunskind mistænkes for at kunne være årsag til akut betændelse i bugspytkirtlen. (Det fremgår ikke, om der menes råt eller tilberedt kalkunskind. Ko.)

 

Kilde: Canine Medical Information, Part II, Author Cindy Tittle Moore

 

 

Kan tilføje vindruer og dermed også rosiner til listen. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...