Hop til indhold

Frisør skræk


Gæst Dinos mor
 Share

Recommended Posts

Gæst Dinos mor

Som uerfaren Shihtzu ejer, er der meget at forholde sig til. Er blevet "mor" til skønne Dino, som bliver passet og plejet efter bedste evner. Bl.a. er vi til frisør hver 3.uge til klip af ansigt og får RYKKET hår ud af ørerne. Endvidere hver 2 måned, bliver Dino bamseklippet. Han ryster som et espeløv inden han skal ind af døren til den søde frisør, selv om han er kommet der siden han var 9 uger. Ved nogen om det går over? Kommer hunden til at kunne lide sin frisør?

Tips og ideer modtages med tak.

kh

Dinos mor

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Cambrinus
Som uerfaren Shihtzu ejer, er der meget at forholde sig til. Er blevet "mor" til skønne Dino, som bliver passet og plejet efter bedste evner. Bl.a. er vi til frisør hver 3.uge til klip af ansigt og får RYKKET hår ud af ørerne. Endvidere hver 2 måned, bliver Dino bamseklippet. Han ryster som et espeløv inden han skal ind af døren til den søde frisør, selv om han er kommet der siden han var 9 uger. Ved nogen om det går over? Kommer hunden til at kunne lide sin frisør?

Tips og ideer modtages med tak.

kh

Dinos mor

Hej Dinos mor,

Jeg er også førstegangsejer til en dejlig Shih Tzu på nu snart 9 mdr. Jeg har ganske vist ingen problemer med frisøren og skal selvfølgelig passe på med gode råd så tidligt i mit Shih Tzu-hundeliv, men jeg prøver alligevel. Umiddelbart synes jeg, at I går meget til frisør, men prøv at øve/gøre nogle af tingene derhjemme i god stemning/rolige omgivelse, så hunden kommer til at forbinde alle de "pleje-ting", vi skal udføre med tryghed. Rør/nus poter/trædepuder, lad den se og snuse til en saks, klip poter, tag en finger blidt ind i øret, som om du vil "rense" ører på den, tør øjen "snask" væk hver dag, ae den fra næsen og op af panden, så den vender sig til at blive berørt i ansigt, hvilken den fra naturens hånd ikke er vild med, alt sådan nogle ting.

En anden ting lige her i skrivende stund. Er du ved hunden hos frisøren eller afleverer du den? Jeg vil tro, at det også kunne hjælpe, at du er hos den. Det har jeg altid været. Hjælper faktisk lidt til, er der så hun kan se mig, når hun sidder i det "grumme" tørreskab, holder hende ved klip osv. Hvis jeg skal skifte frisør på en tidspunkt, vil jeg aldrig vælge én, hvor man ikke må være med. Hvis du ikke har været der, har din lille nuserhund måske oplevet noget for den gruopvækkende og den slags har det med at sætte sig i hukommelsen. Håber mine ord kan hjælpe :-)

Venlig hilsen

Dorte og Phili

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dinos mor

Tusinde tak for dine gode råd... Vi hyggefriserer hver dag, og jeg vil prøve det med at træne at blive rørt i ansigtet for det tror jeg du har ret i...

Jeg er med til de korte besøg hvor øjnene og poterne bliver klippet, men ikke når det er den store tur. Der er ikke så meget plads hos frisøreren og derfor går jeg.

Frisøren her bruger føntørrer og ikke tørreskab.. :genert:.

Jeg prøver nogle af de ting du skriver, så endnu engang tak for hjælpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Cambrinus

Velbekom :-) Tror bare ikke, at "hyggefrisere" er nok, I kan sagtens finde ud af at klippe poter selv - øjnene kræver lidt længere tid og øvelse ;o) Så vil der også gå lidt længere tid inden du skal til frisør, som jo er en bekostelig affære :-) for de fleste. Det vil måske også gavne hunden... Du kunne måske overveje en frisør, hvor du kan være med for at se, om det hjælper, tror det har meget at sige i din situation. Du ved jo i princippet ikke 100%, hvad der er sket, siden din lille hunde reagerer, som den gør.

 

Det vil også klart gøre hunden mere tryg, hvis det er vant til at blive berørt alle steder - både i hoved og den anden ende. Måske er du ikke til det, men det vil være godt, sådan at hunden ved, at uanset, hvor den bliver berørt (tænker også her, hvis du eks. pludselig skal til dyrlæge) så er det ikke noget "farligt" for den. Mit ordvalg "grumme" om tørreskab, var sagt med et smil, Phili har ingen problemer med at være deri og min frisør bruger også føntørrer til slut, men bare dét at jeg er der, gør at hun er rolig og ved at ingen fare er på fære :-) Held og lykke fremover :-)

 

Venlig hilsen

Dorte og Phili

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...