Alt4Victor Skrevet Maj 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Maj 28, 2010 Ja jeg overvejer at gi' ham et par knockt-out-dråber snart! Så kan vi alle sammen få sovet Nu vækker han mig (kæresten sover fint ) kl. 4, kl, 5 og 6 og siger piv piv piv piv piv piv piv, og jeg har været ude med ham når han har kaldt fordi jeg troede han var syg eller skulle noget, han har ikke længere strå-mave, eller skal tisse (hans aftenluftning er ca kl. 18.00, 21.00 og 23.30 sidste tissetur inden vi går i seng, så det er jo ikke urimelig lang tid han skal holde sig) og når vækkeuret ringer kl. 6.30 så skriger han fuldstændigt fortvivlet og giver sig til at gø, som om han er gået fra forstanden, for nu skal vi fanma op, så man skal være hurtig, med god-bidderne for at få ham til at holde bøtte. Der har han så kørt sig selv op til grænsen af hysteri. Jeg prøver at berolige ham når han piver, men det fungerer ikke. Han har kun én ting i hovedet det er at komme ud, ud og snuuuse :stupid: Når han så har været ude til morgenluftning, så er han så træt at han sover hele formiddagen. Der skal jo samles energi til nattens piveri og renden op og ned af trappen. Tror i det hjælper med sådan en "mickey" i aften ? Spøg til side, men hvad f. kan man gøre? altså det kan da ikke passe han skal ud kl 4.00? han har slet ikke nogen fornemmelse for det med at skulle ud. Hvis jeg spørger ham "skal du ud og tisse" en halv time efter han lige har tisset, så gør han helt vildt og logrer, for hvem kan sige nej til en gåtur :stupid:. Han har os i hans hule pote. Kæresten joker bare med det og siger han bare skal "ha en hurtig en mellem øjnene" han er ond Det er mig der bliver holdt vågen af pivdyret. Og han skal ikke til perlefrisøren! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stellz Besvaret Maj 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 Selvom det er skide træls at høre på hans piveri, tror jeg det bedste ville være at ignorere ham, så han ikke får noget ud af sit piveri. Nu, får han jo noget ud af at pive, du står op, han kommer ud osv. Det tager jo nok nogle dage før han helt stopper med at pive, men nogle gange må man bare bide tænderne sammen Kender ikke noget til dråberne, så det kan jeg ikke svare på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 Selvom det er skide træls at høre på hans piveri, tror jeg det bedste ville være at ignorere ham, så han ikke får noget ud af sit piveri. Nu, får han jo noget ud af at pive, du står op, han kommer ud osv. Det tager jo nok nogle dage før han helt stopper med at pive, men nogle gange må man bare bide tænderne sammen Kender ikke noget til dråberne, så det kan jeg ikke svare på Jeg er stået op i weekenden, for der var han syg (mavetilfælde, han havde ædt søgræs fra vores have, så der kom et mindre stråtag ud). Der er en tråd om det i "sygdomme" Men efter maven blev normal har jeg kun været oppe og ude én gang, fordi jeg troede han var syg. Han plejer snildt at kunne sove igennem natten over. De andre dage har jeg så prøvet at berolige ham og sagt at han skal lægge sig, og derefter sovet rævesøvn (det er jo umuligt at sove når sådan en tripper rundt og piver, eller står i sin fatboy og hopper lige ved hovedgærdet...) Det var bare en dårlig joke...sådan lidt desperat humor...midt i søvnunderskuddet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 Ja jeg overvejer at gi' ham et par knockt-out-dråber snart! Så kan vi alle sammen få sovet Nu vækker han mig (kæresten sover fint ) kl. 4, kl, 5 og 6 og siger piv piv piv piv piv piv piv, og jeg har været ude med ham når han har kaldt fordi jeg troede han var syg eller skulle noget, han har ikke længere strå-mave, eller skal tisse (hans aftenluftning er ca kl. 18.00, 21.00 og 23.30 sidste tissetur inden vi går i seng, så det er jo ikke urimelig lang tid han skal holde sig) og når vækkeuret ringer kl. 6.30 så skriger han fuldstændigt fortvivlet og giver sig til at gø, som om han er gået fra forstanden, for nu skal vi fanma op, så man skal være hurtig, med god-bidderne for at få ham til at holde bøtte. Så her belønner du ham så for at vække jer og pive/skrige :blink: Der har han så kørt sig selv op til grænsen af hysteri. Jeg prøver at berolige ham når han piver, men det fungerer ikke. Han har kun én ting i hovedet det er at komme ud, ud og snuuuse :stupid: Og her belønner du ham så igen :blink: Når han så har været ude til morgenluftning, så er han så træt at han sover hele formiddagen. Der skal jo samles energi til nattens piveri og renden op og ned af trappen. Tror i det hjælper med sådan en "mickey" i aften ? Spøg til side, men hvad f. kan man gøre? altså det kan da ikke passe han skal ud kl 4.00? han har slet ikke nogen fornemmelse for det med at skulle ud. Hvis jeg spørger ham "skal du ud og tisse" en halv time efter han lige har tisset, så gør han helt vildt og logrer, for hvem kan sige nej til en gåtur :stupid:. Han har os i hans hule pote. Kæresten joker bare med det og siger han bare skal "ha en hurtig en mellem øjnene" han er ond Det er mig der bliver holdt vågen af pivdyret. Og han skal ikke til perlefrisøren! Som jeg læser ovenstående, så er I ved at opbygge en rigtig dårlig vane, som kan blive svært at slippe ud af, og som højst sandsynlig bare bliver værre, for I belønner den jo i høj grad.... Jeg kan ikke huske om han er vant til at være i bur, men hvis han er, så ville jeg stå op og smide ham ind i buret når han begynder at pive, og så ville jeg gå i seng igen og lade ham sove i buret. På denne måde lærte Luna i løbet af en uge, at det ikke kunne betale sig at vække os midt om natten, og nu gør hun det kun hvis hun rent faktisk skal besørge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 Så her belønner du ham så for at vække jer og pive/skrige :blink: Og her belønner du ham så igen :blink: Som jeg læser ovenstående, så er I ved at opbygge en rigtig dårlig vane, som kan blive svært at slippe ud af, og som højst sandsynlig bare bliver værre, for I belønner den jo i høj grad.... Jeg kan ikke huske om han er vant til at være i bur, men hvis han er, så ville jeg stå op og smide ham ind i buret når han begynder at pive, og så ville jeg gå i seng igen og lade ham sove i buret. På denne måde lærte Luna i løbet af en uge, at det ikke kunne betale sig at vække os midt om natten, og nu gør hun det kun hvis hun rent faktisk skal besørge. Ja jeg kan sagtens se det...argggghhh...damn it! :stupid: Det er altså også meget nemmere at ignorere, og tænke rationelt, når man ikke vil sove :stupid: Og den der gøen-hylen når vækkeuret ringer, den er sindssygt høj. Det eneste jeg tænker på når han gør det, er at han skal være stille nu nu nu. For han kommer jo ud med det samme, inden vi spiser morgenmad. Nej, han er ikke vant til at være i bur, sådan at han skal blive i buret og vi lukker det, det er han ikke tosset med i hvert fald (f.eks da han var syg i december, og vi var nødt til det, fordi han ellers ikke kunne nå at sige til om natten). Det skal i hvert fald trænes bedre. Nu er det jo også blevet introduceret helt vildt dårligt, da min hankat blev skambidt i sin tid (før vi fik indhegnet haven) og han var nødt til det fordi han ikke kunne lade hans sår være, når jeg f.eks skulle ned og handle osv., for hver gang Vic kom til såret, så skulle katten en ny tur til dyrlægen og have antibiotika og have såret renset. Jeg har jo købt et nyt stort stofbur til ham, men det har han ikke brugt endnu, og det var meningen at jeg ville begynde at træne med ham at han skulle være deri, men det er ikke blevet til noget. Det står dog inde i soveværelset, åbent, i håb om at han har lyst til at undersøge det. Har prøvet at komme godbidder derind, og har købt noget nyt legetøj og lagt derind der burde gøre det spændende, men han har ikke lyst til at gå derind, og jeg synes jo han selv skal gå derind. Jeg bryder mig ikke om at skulle tvinge ham, hvis det skal blive nogenlunde positivt. Så bliver det lissom hans "sygebur". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 Det lyder så bekendt.. Vi hoppede i den der fælde én gang, vi troede osse Motor var syg da han gik i gang. Det var han så ikke, og så var vi totalt strenge ved ham – han kom ud til normale luftetidspunkter, men ikke før han forholdt sig roligt. Roligt ville de fleste dage i starten sige, når han var blevet så træt af at være vild, at han af sig selv lagde sig udmattet ned.. Vi flyttede ham væk fra døren, da vi jo har naboer at tage hensyn til, og han fik altså også et par møgfald Synes i skal tage Vicsen på en ooooooooordentlig lang tur. Tag til havet, i skoven, på marken, hvad end, han skal bare væk hjemmefra og så skal han køres totalt træt. Det var virkelig det eneste der hjalp her. Altså gåtur i 3 timer i træk den ene dag, f.eks. Først da Motor var kørt træt over et par dage i træk, kunne vi få sådan tilstede kontakt igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 Det lyder så bekendt..Vi hoppede i den der fælde én gang, vi troede osse Motor var syg da han gik i gang. Det var han så ikke, og så var vi totalt strenge ved ham – han kom ud til normale luftetidspunkter, men ikke før han forholdt sig roligt. Roligt ville de fleste dage i starten sige, når han var blevet så træt af at være vild, at han af sig selv lagde sig udmattet ned.. Vi flyttede ham væk fra døren, da vi jo har naboer at tage hensyn til, og han fik altså også et par møgfald Synes i skal tage Vicsen på en ooooooooordentlig lang tur. Tag til havet, i skoven, på marken, hvad end, han skal bare væk hjemmefra og så skal han køres totalt træt. Det var virkelig det eneste der hjalp her. Altså gåtur i 3 timer i træk den ene dag, f.eks. Først da Motor var kørt træt over et par dage i træk, kunne vi få sådan tilstede kontakt igen. Ja ikke? Jeg har da også skruet bissen på over for ham og sagt "Så lægger du dig Fandango", og så kigger han helt forbløffet og chokeret op på mig med tungen i klemme imellem læberne som om han tænker "hvem, hvad? Fandango? hvem er det? whaaat? og så fortsætter han efter ca. et kvarter :damn: Vi får motioneret ham godt igennem 2 timer sammenlagt dagligt, men han går til noget forebyggende svømning for hans knæ og jeg ved ikke pt. om det er godt at gå mere med ham. Det er også frustrerende... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 Når han ikke er burtrænet, så er det jo ikke rigtig en løsning :hmm: Hvad med at smide ham ud af soveværelset og lukke døren? I kan selvfølgelig også vælge at ignorere ham mens han er i soveværelset, min erfaring er bare at det er lettere at ignorerer en hund der ikke hopper oven på en :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 Vi får motioneret ham godt igennem 2 timer sammenlagt dagligt, men han går til noget forebyggende svømning for hans knæ og jeg ved ikke pt. om det er godt at gå mere med ham. Det er også frustrerende... Nej klart. Hvad med at putte ham i en taske og vade et eller andet stort indkøbscenter tyndt? Der må der da være pænt meget larm til at gøre en hund træt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 Når han ikke er burtrænet, så er det jo ikke rigtig en løsning :hmm: Hvad med at smide ham ud af soveværelset og lukke døren? I kan selvfølgelig også vælge at ignorere ham mens han er i soveværelset, min erfaring er bare at det er lettere at ignorerer en hund der ikke hopper oven på en :blink: Det er rigtigt. Men det skal vi i gang med, jeg er bare ikke klar over hvordan jeg griber det helt an. Nej, for han er lige begyndt at sove inde i soveværelset her i år faktisk, og han elsker det og det gør vi egentlig også. Det er altså noget særligt at stå op når der ligger sådan en lille hyggehund og sover inde ved en, og danser glad rundt i sengen om morgenen :hjerte:. Før sov han inde i stuen, sammen med min hankat, men det bliver måske heller ikke til meget søvn for Vic når kattene er nat-aktive, og spiser og går på bakken om natten. Så jeg tror det er bedst for ham, at sove ved os. Jeg tror faktisk også det ville være værre og han blev forvirret hvis han kom ind i stuen igen, + der igen ville blive de dejlige problemer med kattebakken Og jeg ville savne ham... Så jeg må bare lære at ignorere ham, og så må vi i gang med det burtræning med stofburet. Måske er det bedst at vente til han er ovre den her stress-periode :hmm:Så det bliver så positivt som muligt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 Nej klart. Hvad med at putte ham i en taske og vade et eller andet stort indkøbscenter tyndt? Der må der da være pænt meget larm til at gøre en hund træt? Det trætter ham desværre ikke, det er han vant til. Han er med overalt. Jeg overvejer at få fat på noget vildtblod fra vores lokale hjortefarm, og så ligge et spor, for han elsker at bruge næsen, og så lade ham gå spor og så køre ham træt på den måde. For alt vedr. at søge og snuse, det er lige ham! Fodersøg er så ikke så interessant i øjeblikket, mm. det er lækkerier pga. alle de løbetidstæver. Men blod, det tror jeg lige er ham . Så vil jeg fordele noget af hans motion sådan. Skal dog lige have kæresten overtalt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Maj 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 Jeg ville ikke lave om på nogen rutiner - men jeg er også så "hård" :blink: Men her der sover man altså om natten - og man vækker kun mig hvis man SKAL ud (med undtagelse af hvalpe selvfølgelig - de skal jo lige lære det først ). Og det er fuldstændig ligegyldigt om hunden/e har haft en aktiv eller rolig dag. Når lyset bliver slukket går vi til ro. Alle mine hunde har været igennem en "periode" som Victor, både i forbindelse med sygdom, men også "bare fordi"... Og jeg er ret konsekvens når jeg finder ud af, at det bare er en dårlig vane kræet er ved at få. Her får de den kolde skulder, og stopper de ikke så får de enten en dæk-kommando (så ved mine hunde som regel at de skal forholde sig i ro), eller en vrissen "læg dig og klap i". Kun i nogle tilfælde kan jeg finde på, at tage hånden ned til min hund (men først når den ligger ned), og så bare ligge med hånden hos den - ingen nus eller noget. Men jeg tror også du selv har været med til at forstærke hans adfærd, i og med at du har belønnet den som Lonni var inde på. Men tror virkelig du skal være mere konsekvens mht. ikke at belønne og forstærke hans adfærd. Og derfor mener jeg heller ikke at du nødvendigvis skal tilbyde ham flere aktiviteter om dagen, for så kan du også risikere at han kun vil sove igennem når han har haft en meget aktiv dag... Og det er måske ikke så fedt den dag du f.eks. ikke lige har tiden til det, men han bare må nøjes med en roligere dag! Pøj pøj med det, og håber du snart får din nattesøvn igen :blink: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 Og derfor mener jeg heller ikke at du nødvendigvis skal tilbyde ham flere aktiviteter om dagen, for så kan du også risikere at han kun vil sove igennem når han har haft en meget aktiv dag... Og det er måske ikke så fedt den dag du f.eks. ikke lige har tiden til det, men han bare må nøjes med en roligere dag! God pointe, men synes ikke det var sådan her, altså Motor virker ikke som om han forventer mere aktivitet (faktisk vil han vist gerne have lidt ferie snart). Vi kunne ikke lade Motor falde om af sig selv kl. 1-2 om natten for at stå op kl. 5 igen. For det første har vi tætte naboer, for det andet har vi brug for søvn, det var jo ikke 2 dage, det var 2 uger det stod på. Det jeg skriver med at køre hunden træt, det er som sådan ikke at lege alle mulige lege, det er bare et langt stræk - og det var ikke kun for vores skyld, det var også for Motors, han var ved at brænde helt sammen i bøtten, fik tynd mave og spiste ikke i 3 dage, heller ikke godbidder. Og synes spor lyder som en glimrende ide Om ikke andet, så bare fordi jeg glæder mig til jeg selv skal prøve sådan et blodspor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 Jeg ville ikke lave om på nogen rutiner - men jeg er også så "hård" :blink: Men her der sover man altså om natten - og man vækker kun mig hvis man SKAL ud (med undtagelse af hvalpe selvfølgelig - de skal jo lige lære det først ). Og det er fuldstændig ligegyldigt om hunden/e har haft en aktiv eller rolig dag. Når lyset bliver slukket går vi til ro. Alle mine hunde har været igennem en "periode" som Victor, både i forbindelse med sygdom, men også "bare fordi"... Og jeg er ret konsekvens når jeg finder ud af, at det bare er en dårlig vane kræet er ved at få. Her får de den kolde skulder, og stopper de ikke så får de enten en dæk-kommando (så ved mine hunde som regel at de skal forholde sig i ro), eller en vrissen "læg dig og klap i". Kun i nogle tilfælde kan jeg finde på, at tage hånden ned til min hund (men først når den ligger ned), og så bare ligge med hånden hos den - ingen nus eller noget. Men jeg tror også du selv har været med til at forstærke hans adfærd, i og med at du har belønnet den som Lonni var inde på. Men tror virkelig du skal være mere konsekvens mht. ikke at belønne og forstærke hans adfærd. Og derfor mener jeg heller ikke at du nødvendigvis skal tilbyde ham flere aktiviteter om dagen, for så kan du også risikere at han kun vil sove igennem når han har haft en meget aktiv dag... Og det er måske ikke så fedt den dag du f.eks. ikke lige har tiden til det, men han bare må nøjes med en roligere dag! Pøj pøj med det, og håber du snart får din nattesøvn igen :blink: Tak :5up: Mht. aktiviteterne, der er jeg faktisk bange for at fylde mere på end jeg har i hans dagsskema, med de alm. gode lufteture, leg og lidt træning, for han kan også nogle gange blive stresset hvis der ryger for meget på, især i den periode, og så bliver han jo endnu mere urolig ved aften/sengetid. Så jeg vil bare tuffen up, og stikke et par skum-fiduser i ørene i nat :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Maj 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 God pointe, men synes ikke det var sådan her, altså Motor virker ikke som om han forventer mere aktivitet (faktisk vil han vist gerne have lidt ferie snart).Vi kunne ikke lade Motor falde om af sig selv kl. 1-2 om natten for at stå op kl. 5 igen. For det første har vi tætte naboer, for det andet har vi brug for søvn, det var jo ikke 2 dage, det var 2 uger det stod på. Det jeg skriver med at køre hunden træt, det er som sådan ikke at lege alle mulige lege, det er bare et langt stræk - og det var ikke kun for vores skyld, det var også for Motors, han var ved at brænde helt sammen i bøtten, fik tynd mave og spiste ikke i 3 dage, heller ikke godbidder. Og synes spor lyder som en glimrende ide Om ikke andet, så bare fordi jeg glæder mig til jeg selv skal prøve sådan et blodspor Jeg vil så heller ikke lade min hund fortsætte til langt ud på natten. Vi bor i lejlighed og skal også vise hensyn til naboer Men jeg lukker ganske enkelt døren til vores soveværelse, så hunden ikke har mulighed for at gå rundt og "skabe sig" i hele lejligheden, men kun befinder sig inde i soveværelset hos os, og jeg kan så bedre hjælpe min hund til, at den skal ligge sig i sin kurv eller på gulvet ved siden af sengen også være rolig. Her har der været tale om MAX. ½ times uro, og MAX 2 dage, så er pointen feset ind, og jeg får nattero Men er jeg også meget konsekvent med det, og noget af det første mine hvalpe lærer er ro og læg dig. Men jeg er heller ikke god til søvnmangel selv, især ikke efter at jeg gik ned med stress, derfor er det så uhyre vigtigt for mig at mine hunde ved at der skal soves når lyset slukkes. Og det er ligegyldigt hvad tid på aftenen det er, og vi står heller ikke altid op på faste tidspunkter. Og har efterhånden haft en del hvalpe/unghunde (alle meget aktive), og de har alle sovet igennem fra lyset blev slukket til det blev tændt i en ret tidlig alder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 God pointe, men synes ikke det var sådan her, altså Motor virker ikke som om han forventer mere aktivitet (faktisk vil han vist gerne have lidt ferie snart).Vi kunne ikke lade Motor falde om af sig selv kl. 1-2 om natten for at stå op kl. 5 igen. For det første har vi tætte naboer, for det andet har vi brug for søvn, det var jo ikke 2 dage, det var 2 uger det stod på. Det jeg skriver med at køre hunden træt, det er som sådan ikke at lege alle mulige lege, det er bare et langt stræk - og det var ikke kun for vores skyld, det var også for Motors, han var ved at brænde helt sammen i bøtten, fik tynd mave og spiste ikke i 3 dage, heller ikke godbidder. Og synes spor lyder som en glimrende ide Om ikke andet, så bare fordi jeg glæder mig til jeg selv skal prøve sådan et blodspor Det forstår jeg sagtens når det er så slemt. Jeg har heldigvis fundet ud af nogle tricks til at få Vic til at spise. Han spiser af entusiame. Når der kommer gæster. Så fodrer jeg ham bagefter det ringer på døren, eller når pakkeposten kommer (det gør han tit for min kæreste bijobber som DJ og får plader tilsendt hele tiden), så bliver han ivrig og vil spise:vedikke:. Det kan godt være det er synd at "snyde" ham eller skørt, tja...men de kloge narrer de mindre kloge, og det holder hans mave iorden og vægten oppe. Det lyder virkelig også slemt at han først fald til ro ved 1-2 tiden og så var oppe igen så tidligt. Så må man have drømt om en lille "Mickey" Stakkels jer og Motor:cry:! Forstår godt frustrationen... Her varer det sårn ca. lige så længe, men til sidst sover jeg af udmattelse, og hører ham ikke :sove:, men nu tror jeg også det er værre denne her gang, fordi han har været syg i weekenden, og har været vant til at jeg reagerede på han skreg og skulle ud. Så tror han også at han får sin vilje med det her. Jeg snakkede med naboen idag, vi bor jo i rækkehus, dog heldigvis omgivet af have, om hun kunne høre, om han hylede og skreg tidligt om morgenen inden vækkeuret ringer, for det var ret vigtigt i forhold til vores træning af ham, da vi selv sov (det gør jeg jo ikke, men jeg lagde lige en føler ud i forhold til hvor lydt der er) for han skriger f.... højt. Hun sagde hun intet kunne høre overhovedet Victor kan ikke selv mærke hvornår han bliver træt, det er først når han begynder at humpe af overtræthed/stress, at der går en klokke op for nogen at det er for meget. Næste dag er han så på igen, og helt oppe på "børnehave-niveau", det virker ikke som om han bliver særlig "harmonisk af at man prøver at udtrætte ham med motion. Det skal mere være noget med næsen eller nye tricks. Ja ikke? det er også bare noget jeg længe har drømt om at prøve med Vic også, fordi jeg er så sikker på det er lige ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jeanett Besvaret Maj 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 Jeg tænker lidt om han kan have fået sig en omgang blærebetændelse? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2010 Jeg vil så heller ikke lade min hund fortsætte til langt ud på natten. Vi bor i lejlighed og skal også vise hensyn til naboer Men jeg lukker ganske enkelt døren til vores soveværelse, så hunden ikke har mulighed for at gå rundt og "skabe sig" i hele lejligheden, men kun befinder sig inde i soveværelset hos os, og jeg kan så bedre hjælpe min hund til, at den skal ligge sig i sin kurv eller på gulvet ved siden af sengen også være rolig. Her har der været tale om MAX. ½ times uro, og MAX 2 dage, så er pointen feset ind, og jeg får nattero Men er jeg også meget konsekvent med det, og noget af det første mine hvalpe lærer er ro og læg dig. Men jeg er heller ikke god til søvnmangel selv, især ikke efter at jeg gik ned med stress, derfor er det så uhyre vigtigt for mig at mine hunde ved at der skal soves når lyset slukkes. Og det er ligegyldigt hvad tid på aftenen det er, og vi står heller ikke altid op på faste tidspunkter. Og har efterhånden haft en del hvalpe/unghunde (alle meget aktive), og de har alle sovet igennem fra lyset blev slukket til det blev tændt i en ret tidlig alder Klart, vi har ikke en dør mellem soveværelse og stue, men vi gav ham snor på så han ikke kunne komme væk fra hans soveplads ved siden af sengen, men snor og slukket lys gjorde bare IKKE tricket de første mange dage. Jeg synes også Motor var pænt ekstrem, det tog så osse lige lidt tid at regne ud hvad vi gjorde galt. Det var det pænt dumt at gå ture de normale steder her i området, da de nærmest var søbede ind i tævetis, og det tog os lidt tid at køre Motor rigtig træt, han nåede ligesom bare op på et eller andet niveau hvor han bare ikke kunne komme ned fra igen, heller ikke med det der naturmedicin. Da han var kørt ned efter nogle dage, var det stadig piven og klynken og små ulvehyl inde fra sovepladsen, men i et toneleje både vi og naboer sagtens kunne leve med. Men så kom der ligesom omgang 2, og der måtte vi så ty til virkelig lange ture langt væk herfra, ingen vinduer åbne, og musik og radio på så han ikke kunne høre hunde udenfor. Men så begyndte det også at gå bedre, og jeg satser stærkt på at vi både fatter hvad der sker hurtigere næste gang, og at Motor er bare lidt mindre vild i hovedet til den tid, der er han jo ved at være en stor hund Der er stadig nogle i løb heromkring, men han er helt normal igen, dog kan maden stadig godt være lidt svær at få ned Gæt hvor løbetiden startede: [ATTACH]27301[/ATTACH] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2010 Jeg tænker lidt om han kan have fået sig en omgang blærebetændelse? Jamen ville han så ikke blive urenlig eller vise andre tegn? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2010 Jeg vil så heller ikke lade min hund fortsætte til langt ud på natten. Vi bor i lejlighed og skal også vise hensyn til naboer Men jeg lukker ganske enkelt døren til vores soveværelse, så hunden ikke har mulighed for at gå rundt og "skabe sig" i hele lejligheden, men kun befinder sig inde i soveværelset hos os, og jeg kan så bedre hjælpe min hund til, at den skal ligge sig i sin kurv eller på gulvet ved siden af sengen også være rolig. Her har der været tale om MAX. ½ times uro, og MAX 2 dage, så er pointen feset ind, og jeg får nattero Men er jeg også meget konsekvent med det, og noget af det første mine hvalpe lærer er ro og læg dig. Men jeg er heller ikke god til søvnmangel selv, især ikke efter at jeg gik ned med stress, derfor er det så uhyre vigtigt for mig at mine hunde ved at der skal soves når lyset slukkes. Og det er ligegyldigt hvad tid på aftenen det er, og vi står heller ikke altid op på faste tidspunkter. Og har efterhånden haft en del hvalpe/unghunde (alle meget aktive), og de har alle sovet igennem fra lyset blev slukket til det blev tændt i en ret tidlig alder Ligesom dig, saa kan jeg bare ikke undvaere min nattesoevn, og det har gjort at jeg er yderst konsekvent, og dermed har faaet indlaert nattero inden for en uge, og herhjemme ved Luna ogsaa godt, at naar lyset er slukket, saa er der ingen kaere mor, der skal vaere ro! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2010 Der har nu også altid været nattero hos os, men nu er det jo forholdsvis nyt at han sover inde hos os. Det han han kun gjort siden foråret. Så det er jo klart at det lige tager sin tid, at man vænner sig til alle de her hormonelle ture, og lige får vænnet sig til uro i soveværelset og lært at sove fra det igen. Min hunkat, der sover derinde af og til, har lært ikke at tusse rundt. Så ved hun godt at så kommer hun i stuen, og det er bare det værste der kan ske. Så hun ligger pænt i smørhullet hele natten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2010 Der har nu også altid været nattero hos os, men nu er det jo forholdsvis nyt at han sover inde hos os. Det han han kun gjort siden foråret. Så det er jo klart at det lige tager sin tid, at man vænner sig til alle de her hormonelle ture, og lige får vænnet sig til uro i soveværelset og lært at sove fra det igen. Min hunkat, der sover derinde af og til, har lært ikke at tusse rundt. Så ved hun godt at så kommer hun i stuen, og det er bare det værste der kan ske. Så hun ligger pænt i smørhullet hele natten. At det tager tid at han vænner sig til, eller at I vænner jer til? I bestemmer jo helt selv hvordan I vil håndtere det, men netop fordi at jeg ved at jeg bliver en sprudlende vulkan hvis jeg bliver vækket (), så har det hos os været top priotet at Luna (og Baldur) forholdt sig i ro om natten, og derfor har jeg grebet ind lige fra allerførste nat. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2010 At det tager tid at han vænner sig til, eller at I vænner jer til? I bestemmer jo helt selv hvordan I vil håndtere det, men netop fordi at jeg ved at jeg bliver en sprudlende vulkan hvis jeg bliver vækket (), så har det hos os været top priotet at Luna (og Baldur) forholdt sig i ro om natten, og derfor har jeg grebet ind lige fra allerførste nat. Ja vi har jo ikke oplevet den forandring i hans søvnvaner, og hans aktivtitets-niveau, fordi han ikke har sovet inde hos os, den forandring indtrådte da han blev kønsmoden, og der har han jo været i stuen. A'la teenageren i kælderen Så det er jo derfor jeg reagerer på han er anderledes, og så er jeg vant til katte der er "de samme" hele tiden, de er jo også stort set færdig-opdragede, hvis du forstår :blink: Så det jeg mener med uro i soveværelset, er at min hunkat på snart 8 år, sover nok lidt mere roligt, end Vic, han tusser mere rundt nede i fodenden. Så vågner man måsker ved at han skifter stilling eller ligger sig op til en, og falder i søvn igen. Men jeg har jo ikke kunnet gribe ind fra allerførste nat, da det her er kommet som en tyv om natten, sådan "whaaat" hvad foregår her :hmm:"kan vi så få ro" Men de sidste 2 nætter har han forholdt sig nydeligt den unge mand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Ja vi har jo ikke oplevet den forandring i hans søvnvaner, og hans aktivtitets-niveau, fordi han ikke har sovet inde hos os, den forandring indtrådte da han blev kønsmoden, og der har han jo været i stuen. A'la teenageren i kælderen Så det er jo derfor jeg reagerer på han er anderledes, og så er jeg vant til katte der er "de samme" hele tiden, de er jo også stort set færdig-opdragede, hvis du forstår :blink: Så det jeg mener med uro i soveværelset, er at min hunkat på snart 8 år, sover nok lidt mere roligt, end Vic, han tusser mere rundt nede i fodenden. Så vågner man måsker ved at han skifter stilling eller ligger sig op til en, og falder i søvn igen. Men jeg har jo ikke kunnet gribe ind fra allerførste nat, da det her er kommet som en tyv om natten, sådan "whaaat" hvad foregår her :hmm:"kan vi så få ro" Men de sidste 2 nætter har han forholdt sig nydeligt den unge mand Hvor dejligt :klap: Og jeg skal være den første til at indrømme at det er svært at opdrage en hund i søvne. Måske er det også en af grundene til at Luna har lært lige netop dette så hurtigt, fordi det er rent faktisk det eneste tidspunkt hvor jeg glemmer al pædagogik og bare bliver skidesur Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Jep :klap: 2 dage med nattero :5up: Men træerne vokser ikke ind i himlen I nat var der gang i kræet igen, og der fik jeg så det omtalte vulkanudbrud , not pretty. Noget med "dig der i seng!nu!!! og knipsen og pegen i vildskab" ...og der smuttede han også tilbage i seng på sådan ca. 2 sekunder Men jeg har en teori omkring at det også hænger sammen hans spisevaner, han kan være enormt svær at få til at spise i løbet af dagen, og så spiser han en kæmpe portion tørfoder, lige inden vi går i seng, og det giver ham jo energi, når han ikke skal bruge det. Men vi har prøvet at tage det væk inden vi går i seng, for så at se om han så spiser det mere om morgenen, men det gør han ikke, jeg sætter frisk mad frem og fjerner frem 3 gange dagligt, som de kloge siger,man skal til papser, men han spiser kun om eftermiddagen og der inden han skal i seng. Jeg tror det hænger sammen med da der stod frit tørfoder tilgængeligt til ham, da han sov i stuen sammen med kattene, at han så måske spiste,når de gjorde. Så det kan måske blive svært at ændre på, hvis det er der han er sulten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts