Hop til indhold

mangler vi noget ???? er vi klar ???

Gæst Röskva
 Share

Recommended Posts

Gæst Röskva

okey okey nu er det og der er kun 14 dag til vi henter Röskva, min kærste hade ikke så mange eksamer, som planlagt, så vi kan hente hende når hun er 8 uger og ikke 9 som ellers planlagt :banan:

MEN nu melder nervøsiteten sig :shock:

manger vi noget ?? :vedikke: skal vi lave noget om her hjemme ??? hvad hvis hun "hyler/græder" i bilen på vej hjem??? og kan hun overhoved lide os ???????? har vi købt alt ???

vi har købt :

hundkurv, hunde taske, pølle poser, hundetegn, halsbånd, sele, hundesnor, mad og vand skåle, go bidder, hundebog, lidt forskeligt leget tøj.

sorry mit lille udbrud men fuck vi glæder os såååååå meget :lun: og vil bare have at hun får en super dejlig start på hendes nye lis sammen med os. :oops:

knus

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Röskva

hej hej

vi har bogen: hvalpen af lone greva og min hundevalp fra netto- den er ikke så fyldestgørende, men okey.

men ja bare vi nu har taget højde for det meste??? eller har vi ???:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Tror det er meget normalt at have det sådan, når tiden nærmer sig :blink: Jeg kan også godt få den indimellem, men så er det godt at kæresten kan få mig lidt ned, når jeg går i selvsving, hehe :engel:

Synes da det lyder som om at I har sat jer meget ind i det, så mon ikke at det hele nok skal gå :mrgreen: Har I sikret lejligheden til hvalpen, altså f.eks. med hensyn til ledninger og lign? -Og ikke mindst købt masser af køkkenrulle :blink:

Dejligt for Jer at I kan hente lidt tidligere end først planlagt.. Ved I om hun har kørt bil før? For hvis opdrætteren har trænet det med hende, bliver hun jo nok ikke urolig under køreturen..-Ellers tror jeg bare at man skal berolige hende og holde nogle pauser hvis hun bliver køresyg eller lignende..

Ih hvor bliver det bare spændende! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvor langt i skal køre men en god ide er at tage køkkenrulle og poser med hvis nu den lille vaps skulle komme til at kaste op i bilen, Ellers lyder det til i har styr på det :5up:

Sådan som du har det har jeg hver gang vi har hentet hvalpe :-D og det får jeg garenteret også når vi henter vores lille nye familie medlem.

Tillykke med hende, glæd dig :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Röskva

uha ja jeg bliver også sat på plads af kærsten.... men han er nu selv også lidt oppe af kører, for tiden :mrgreen:

hmm og med hensyn til el-ledninger.... ja så har vi jo løse ender der :damn: dem må vi lige få fixet.

ja de har været ude at køre bil før, de har nemlig være med på camping :slem:

men hvordan ser det ud hvis de bliver køresyge ????

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
uha ja jeg bliver også sat på plads af kærsten.... men han er nu selv også lidt oppe af kører, for tiden :mrgreen:

hmm og med hensyn til el-ledninger.... ja så har vi jo løse ender der :damn: dem må vi lige få fixet.

ja de har været ude at køre bil før, de har nemlig være med på camping :slem:

men hvordan ser det ud hvis de bliver køresyge ????

Det må da være et klart plus at hun har kørt bil før :mrgreen: Øhm jamen jeg har sådan set ikke oplevet det, men tror ikke at du er i tvivl hvis det sker.. Kunne forestille mig at hun så vil puste, pive være urolig og måske gøre optakt til eller kaste op...

Jeg får også altid at vide at jeg bekymrer mig for meget :stupid: Men man vil jo bare gerne gøre det så godt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Röskva
Det må da være et klart plus at hun har kørt bil før :mrgreen: Øhm jamen jeg har sådan set ikke oplevet det, men tror ikke at du er i tvivl hvis det sker.. Kunne forestille mig at hun så vil puste, pive være urolig og måske gøre optakt til eller kaste op...

Jeg får også altid at vide at jeg bekymrer mig for meget :stupid: Men man vil jo bare gerne gøre det så godt!

nå ja gode tegn at holde øje med :-) tak

og jeg er nok lidt af en pylder mor for tiden, men ja det er jo første gang vi skal ha hund... men hade ikke regnet med at det ville fylde så meget, i mit hove som det gør :shock: kan jo knap nok sove til tider :oops:

mennnnnn vi glæder os :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rikke Bruun

Da vi hentede Aiko, fik han en vildsvine dummy med i bilen af sin "mor" også var han i bunden mellem benene i passager siden... de første 10 minutter opdagede han ingenting og pluselig kom udbruddet.. " han var HELT alene uden mor og søskende.. piv piv piv" Det varede ca 15 minutter også faldt han til ro og vi holdt en pause efter de første 30-40minutters kørsel... Da bilen holdt stille kastede han op og var meget stille. Fik lidt at drikke og vi fik aftensmad.

Resten af turen gik med at han var urolig og ville op når vi startede med at kører, men for hvert stop blev det mindre og mindre og ellers sov han bare og havde igen uheld i bilen. (turen hjem tog 19 timer). Han er nu totalt cool til at kører bil og er rykket om i sit transport bur.

Tror bare I skal give jeres hvalp tryghed i bilen når under turen også må alt det korrekte komme senere.

Bliver SÅ spændende at få hende hjem.

Jeg Ælsker jo krøller og glæder mig til at følge hende. Er opvokset med 3 pudler og har nu selv fået en curly coated retriever... så krøller - bare kom med dem :-D

Mange hilsner

Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Röskva

wow Rikke det var sku en lang køretur, men supert at hun blev tryg ved det til sidst....

vores tur var ca 1½ time så ved ikke om der er grund til at stoppe hvis hun sover eller er rolig , men selvfølgelig hvis hun ikke kan finde ro må vi lige holde ind:genert:

og bare rolig i bliver bombarderet med opdateringer og fotos, når hun kommer her hjem :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi hentede Akira sad jeg med hende på skødet, hun lå bare og sov, men da vi så kom til skagen, skulle vi lige sætte kærestens kusine af (hende vi havde købt akria ved), da jesper så vendte bilen, kastede Akira op ud over mig, og bilen.. Bette pus..

Idag, blir hun så kun køresyg, hvis kæresten ikke kan kører ordentlig pga andre bilister ikke gør.. alt for mange sving osv kan hun ikke, så når vi kører langt, kører vi aldrig igennem byer. så en tur ned til min mor foregår via motorvejen, selvom landevejene er så hyggelige er der alt for mange sving og bakker til at vi vil prøve..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I skal besøge hende igen inden hun skal med jer hjem, så tag en håndklæde med. Spørg om det må være i hvalpegården, så er der noget der dufter kendt når I skal have hende med hjem. Lad hende sove med håndklædet når hun kommer hjem.

Synes også I skal overveje en sygeforsikring til hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Jeg tror også i er meget godt forberedte, men jeg kender udemærket alle tankerne om at hvad nu hvis og hvad mangler vi at have klart (have forberedt osv), heldigvis findes der også butikker når man har fået hvalpen hjem så helt galt går det ikke :blink:, men man vil bare SÅ gerne have styr på det hele.

Ang turen hjem er det nok en god ide at bevæbne sig med køkkenrulle og et håndklæde bare for en sikkerhedsskyld.

Da vi skulle hjem med vores Westie for snart 4 uger siden sad han på skødet af mig, den første halvdel af turen var han lidt urolig og kunne ikke helt finde ro, men derefter lagde han sig bare til at sove. Vi skulle køre i 3 kvater.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Röskva
heldigvis findes der også butikker når man har fået hvalpen hjem så helt galt går det ikke :blink:, men man vil bare SÅ gerne have styr på det hele.

¨

hihi ja min kæreste, er også helt rolig, men jeg derimod er ikke...:genert:

men ja sådan er det vel altid når man glæder sig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi hentede Joya i går, og skulle ud på en 2½-3 timers køretur med hende, det første kvaters tid hvor hun var på skødet, var hun lidt urolig og skulle helst op på nakken af mig, hvilket er en smule upraktisk :blink: Så hun røg hurtigt ned i bunden mellem mine ben, hvor hun omgående faldt til ro og sove faktisk hele vejen, indtil vi selv stoppede 20 minutter før vi var hjemme, hvor hun så lige blev luftet.

Men ja, håndklæde, køkkenrulle og poser er en god ide at have med :5up: Joya blev heldigvis ikke køresyg, men da vi hentede Chivas i sin tid, kastede han op en enklte gang. Men ellers var han også rimelig rolig på køreturen hjem, nede i bunden af bilen :-D

Hvis I har have, er det en god ide at hvalpesikre den for smuthuller -siger hende der ikke har fået hvalpesikret sin egen have endnu :oops: men som kan se at det nok bliver nødvendigt denne gang ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi hentede Darwin hjem i går:hjerte:

Vi havde canvas buret med hvor han havde tæpper både fra os og opdrætteren samt lidt legetøj. Vi skulle kun køre en times tid. Det meste af tiden sad han dog i armene på mig og kiggede på alt det der fløj forbi. Han tog turen i stiv pote uden køresyge - men det er en god ide at have køkkenrulle, håndklæde hundeposer med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Da jeg hentede hvalp havde jeg købt alt for mange ligegyldige ting - og glemt de vigtigste.

Her er det man skal have:

Et blød halsbånd, en lille sele og en let line

Et hundetegn med kontaktinformation

En vand og en madskål

Hundemad (som oftest får man en god stor portion med fra opdrætteren - lad være med at skifte lige med det samme. Maven har rigeligt med at håndtere flytningen)

Masser af rodalon til at gøre uheldssteder lugtfri.

Nogle bideting til hvalp

En lille papkasse med et tæppe i (hundehvalpe bider i alt så man kan lige så godt lade være med at købe en fin seng til den - desuden vil de også helst have noget, der ikke er for stort at sove i)

Derudover skal du indenfor det første stykke tid have købt:

Klosaks

Pelspleje: Børster, hvalpeshampoo og lignende alt efter race

En eller anden form for transport sikkert (et kanvasbur, bur til bilen, taske - alt efter størrelse)

Tegnet en ansvarsforsikring/udvidet ansvar og sygeforsikring på hunden

Fundet hvalpelegestue/hvalpetræning

Så skal du have fundet dig en god dyrlæge, og have bestilt tid til vaccination omkring de 12 uger (mener jeg nok det er) Spørg dig selv om hunden ved samme lejlighed skal have lavet hundepas (hvis I rejser og vil have hunden med)

Læg dig ned på gulvet i dit hjem og så fjern ALT løst der ikke må bides i; ledninger, sko, gardiner, blomster.. Det er uimodståeligt for en hvalp. Hvis du har have skal du sikre dig at den er forsvarligt indhegnet.

Læs Lone Grevas "Hvalpen", få sovet ud, hold godt fast i hundeforum og glæde dig... Det kommer henad vejen det hele :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Röskva

Klosaks Pelspleje: Børster, hvalpeshampoo og lignende alt efter race

vi har fået anbefalet en go hundeklipper, så hade tænk på at spøger hende til råds med hensyn til pelspleje, hvordan og hvorledes vi skal ordne hendes pels, hvor ofte, hvordan og ikke mindst med hvad :vedikke:

vi har gået haven efter og det er kun vores havelåge hun kan kravle under, men kan ikke skifte den ud da vi så ikke kan åbne døren :damn:

men vi har købt en lang, lang line som hun kan ha på i haven indtil hun bliver støre :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Röskva

så nu tror jeg vi har alt :blink: de sidste ting er lige kommet fra nettet, og nu er der kun 5 dag tilbage :banan:

så nu er der ikke andet for end at begrave sig i de sidste par eksamener ,så går de 5 dag nok super hurtig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites