Hop til indhold

Hjælp min hund har vist fået lopper!

Gæst Obelix
 Share

Recommended Posts

Gæst Obelix

De sidste 2 dage har jeg opdaget to bitte små sorte dyr i Obelixs pels og inden jeg har fået studeret dem nærmere er de sprunget væk på en meget mistænksom måde :shock:. Jeg er ret sikker på at det er lopper han har fået.

Så nu må jeg have købt noget Frontline til at behandle ham, jeg har kigget lidt på nettet og på dem jeg har set står der at det er til voksne hunde og ikke til hvalpe under 8 uger. Men hvad så når man har en hvalp på 14 uger :confused:. Ham vil jeg jo ikke kalde voksen.

Der står også at han skal behandles i 2-3 måneder før man kan være sikker på at man er dem til livs, men hvor mange pipetter skal han så have på de 2-3 måneder og hvor tit??

Hvad gør man så efterfølgende. På nettet står der at man skal behandle hver 4 uge for at forebygge nye lopper. Gør i det???

Vi har 3 katte så de skal også have en omgang, er der nogle som ved om der er forskel på Frontline til hunde og det til katte? Det er nogle MEGET store katte vi har (Main coon) så rent vægtmæssigt bliver det den samme pakke som den Obelix skal have (2-10 kg).

Håber nogle kan hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
Man går til sin dyrlæge og snakker med ham;-)

Og ja der er forskel på det katte og hunde får:-)

Nå okay jeg anede ikke der skulle en dyrlæge indover bare pga lopper :confused:. Men så må jeg da ringe til dyrelægen imorgen :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Du kan læse om det her hvor meget hunde og katte skal have:

Products | FRONTLINE Combo Vet

Der står bl.a.

"På hunde har Frontline og Frontline Combo effekt over for lopper i op til 8 uger og over for flåter i op til 4 uger. På katte har Frontline Combo en lidt kortere effekt: op til 4 uger over for lopper og 2 uger over for flåter. "

Hvalpe over 8 uger skal behandles efter deres vægt lige som voksne hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Du behøver ikke en dyrlæge ind over - vi behandler forebyggende vores hunde da Zacho har loppeallergi.

Hvis du vil bruge Frontline, så har du muligheden for at bruge det samme produkt på både hund og katte - hvis det vel at mærke IKKE er Combo´en.

Den alm gammeldaws Frontline indeholder det samme, om det er til hund eller kat.

Nu bruger vi sjældent Frontline til hundene, men vi gør af og til, til kattene og der køber vi den størrelse pipetter til hunde (40 kg), så vi kan behandle alle kattene med en og samme pipette - de får 1 ml hver, som bliver suget op af pipetten med en engangssprøjte - kattene vejer 7-9 kg hver.

Bare vær OBS på, at vi taler den alm. Frontline - ikke Combo´en... Ok mange gange jeg fik det skrevet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Tak for jeres svar, flere er selvfølgelig stadig meget velkomne :-D.

SÅ blev jeg da lidt klogere :rolleyes:. Er der nogle af jer som vil anbefale noget andet end frontline? Frontline var bare det loppemiddel jeg lige kunne komme i tanke om.

Forebygger i allesammen ved at give hver 4 uge?? Eller er det kun jer med hunde der har allergi overfor lopper som gør.

Jeg bryder mig ikke om at fylde ham unødigt med Frontline men er det nødvendigt gør vi det selvfølgelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Tak for jeres svar, flere er selvfølgelig stadig meget velkomne :-D.

SÅ blev jeg da lidt klogere :rolleyes:. Er der nogle af jer som vil anbefale noget andet end frontline? Frontline var bare det loppemiddel jeg lige kunne komme i tanke om.

Forebygger i allesammen ved at give hver 4 uge?? Eller er det kun jer med hunde der har allergi overfor lopper som gør.

Jeg bryder mig ikke om at fylde ham unødigt med Frontline men er det nødvendigt gør vi det selvfølgelig.

Vi skifter lidt mellem Bayvantic, Advantage og så alm Frontline og Combo´en.

Bayvantic´en er den vi bruger mest.

Er du i tvivl om det er lopper, så køb en tættekam - dog lyder din beskrivelse som lopper, selvom jeg syntes de plejer at være brune, men det kan også være min hukommelse der driller :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
Vi skifter lidt mellem Bayvantic, Advantage og så alm Frontline og Combo´en.

Bayvantic´en er den vi bruger mest.

Er du i tvivl om det er lopper, så køb en tættekam - dog lyder din beskrivelse som lopper, selvom jeg syntes de plejer at være brune, men det kan også være min hukommelse der driller :???:

Det er muligt de også er lidt brune i det.

Jeg er ret sikker på at det er lopper.. Jeg har desuden også bidmærker på fødder og ankel og selvom jeg i starten var ret sikker på det var myggestik kan jeg godt se nu at det er det ikke :evil:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
De sidste 2 dage har jeg opdaget to bitte små sorte dyr i Obelixs pels og inden jeg har fået studeret dem nærmere er de sprunget væk på en meget mistænksom måde :shock:. Jeg er ret sikker på at det er lopper han har fået.

Så nu må jeg have købt noget Frontline til at behandle ham, jeg har kigget lidt på nettet og på dem jeg har set står der at det er til voksne hunde og ikke til hvalpe under 8 uger. Men hvad så når man har en hvalp på 14 uger :confused:. Ham vil jeg jo ikke kalde voksen.

Der står også at han skal behandles i 2-3 måneder før man kan være sikker på at man er dem til livs, men hvor mange pipetter skal han så have på de 2-3 måneder og hvor tit??

Hvad gør man så efterfølgende. På nettet står der at man skal behandle hver 4 uge for at forebygge nye lopper. Gør i det???

Vi har 3 katte så de skal også have en omgang, er der nogle som ved om der er forskel på Frontline til hunde og det til katte? Det er nogle MEGET store katte vi har (Main coon) så rent vægtmæssigt bliver det den samme pakke som den Obelix skal have (2-10 kg).

Håber nogle kan hjælpe.

Jeg ville også lige konsultere en dyrlæge... Bare fordi han er så ung :genert:

Nu må I lige rette mig hvis jeg tager fejl - men jeg mener altså at have læst at der er en enorm forskel på loppepræparater til katte og til hunde, og at den ene faktisk er giftig for den anden... Så jeg ville være meget opmærksom på ikke at få blandet de to sammen :genert:

Held og lykke med at komme af med de små bæster..:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg ville også lige konsultere en dyrlæge... Bare fordi han er så ung :genert:

Nu må I lige rette mig hvis jeg tager fejl - men jeg mener altså at have læst at der er en enorm forskel på loppepræparater til katte og til hunde, og at den ene faktisk er giftig for den anden... Så jeg ville være meget opmærksom på ikke at få blandet de to sammen :genert:

Held og lykke med at komme af med de små bæster..:5up:

Vi har med både Bravo og Joey behandlet dem, da de var 9 uger... uden problemer :-)

Den eneste jeg kender til, der indeholder nøjagtig det samme i både hunde og kattevarianten er den alm. Frontline, så den kan man roligt bruge på begge - det har jeg også fået skrevet meget tydeligt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites