Hop til indhold

Hedebølge-tips


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

Spændende :-D

 

Hun skal nok have tid til det :-)

 

Måske skal du gøre som Irene ofte anbefalder, at man smider lækre godbider, men forhindrer hende i at få dem alle, således at hun ved der er noget helt vild lækkert deroppe i :-D

 

Så husker hun at der lå det her lækre derude som hun helt vildt gerne vil have :-)

 

Altså problemet med at få hende helt der op i er nok også, at hun jo er så stor, at hun sagtens kan nå gufferne i det fjerneste hjørne, når hun kun har forbenene oppe i sandkassen - det har ikke været nødvendtigt for hende at tage bagbenene derop også :???:

 

Nu skal der vist blive pænt varmt i weekenden, så vil jeg prøve at putte lidt vand i igen og også nogle gode guffer og så se, om kombinationen af varme og guffer ikke kan lokke hende derop i - ellers må det bare tage den tid det tager, det er købt for hendes skyld, hvis hun ikke vil bruge det, så er det ærgerligt for hende, synes jeg - men ikke for mig, det var blot et forsøg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

vi gjorde det sidste sommer at vi fyldte en balje med vand desvære gik der ikke særlig lang tid før tyson havde fået den tømt men han havde det sjovt :-P jeg har prøvet at vedhæfte et par sommer billeder fra tysons 1. sommerferie hjemme hos "bedste":klovn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
vi gjorde det sidste sommer at vi fyldte en balje med vand desvære gik der ikke særlig lang tid før tyson havde fået den tømt men han havde det sjovt :-P jeg har prøvet at vedhæfte et par sommer billeder fra tysons 1. sommerferie hjemme hos "bedste":klovn:

 

 

:mrgreen:

 

"ha ha, du må ikke komme i min svømmepool"

 

Hvor er han sød :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst snevinter

vinter elsker vand, men gider ikke at ligge på et vådt håndklæde eller blive dækket af et.

 

for tiden går vi kortere ture og forsøger at følge skygge områder :cool:

 

asfalten er virkelig brændende varm nogle gange, hvis man mærker efter med hånden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds
vinter elsker vand, men gider ikke at ligge på et vådt håndklæde eller blive dækket af et.

 

for tiden går vi kortere ture og forsøger at følge skygge områder :cool:

 

asfalten er virkelig brændende varm nogle gange, hvis man mærker efter med hånden.

 

det er slet ikke nemt at være hund i denne varme tid og det med korte ture kan jeg godt glemme vores vil ud på sin daglige gå tur men så har vi en flaske vand med og han er ved at være god til at drikke af flaske ikke mange dråber går til spilde

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst daytime

Eftersom jeg vist alligevel går for at være yderst eksentrisk, har jeg købt en børnepool, bare en lille en. Den pustes op og stilles på terassen til hundebadning. Når naboen kan have børn i sådan en, kan jeg vel også have hund i den. :mrgreen:

Indrømmet, da her er helt åbent uden hække endnu, har det fået folk til at kigge lidt, men jeg håber da det danner mode ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds
Eftersom jeg vist alligevel går for at være yderst eksentrisk, har jeg købt en børnepool, bare en lille en. Den pustes op og stilles på terassen til hundebadning. Når naboen kan have børn i sådan en, kan jeg vel også have hund i den. :mrgreen:

Indrømmet, da her er helt åbent uden hække endnu, har det fået folk til at kigge lidt, men jeg håber da det danner mode ;-)

 

ideen er kanon god tror bare ikke det holder så længe til tyson :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

 

Man skal også være forsigtig med at smide en overophedet hund i vand, i værste tilfælde kan den gå i chock :shock: langsom nedkøling er langt bedre - selvom det selvfølgelig vil være bedst at forebygge, at hunden blev overophedet :-);-)

 

 

 

Yup - det skal man lige være opmærksom på!

 

Og Husk rådene også kan bruges til katte og andre dyr:

Jeg opdagede min gamle kat i indkørslen for et par år siden - kunne se han havde det varmt så hentede noget vand, satte det i skyggen med et kattesovetæppe ved siden af og bar katten hen så han kunne drikke. Nå, han lagde sig bare ud i solen igen efter at have drukket så SÅ varmt havde han det nok ikke.... 1½ time senere finder jeg en pustende, MEGET overophedet kat der allerede er ved at få små kramper i benene og ikke til at komme i kontakt med (altså hedeslag - han er dog ikke helt væk endnu) så jeg tager ham op, løber forbi svømmebassinet (liiiige fyldt op med deeeeejlig koldt vand) og smider ham i fiskedammen og holder ham der med hovedet oven vande (vandet var jo nok de ca. 27 grader) i et stkke tid og da han begynder at "komme tilbage" tager jeg ham op og finder et vådt håndklæde til ham han bliver viklet ind i. Heldigvis skete der ikke mere, men jeg gruer for hvad der dog ville have sket hvis jeg havde dumpet ham i poolen:shock: (det skal lige siges at hele den sommer gik med at jage katten ind i de varme timer og alligevel skulle han i poolen 2-3 gange mere for han fattede ikke han skulle flytte sig - dog var det kun den første gang det var så slemt)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst snevinter

Vinter er ikke vild med våde håndklæder som afkølingstekning, så i går aftes - da jeg efter nogle dage ude kom hjem til en lukket varm lejlighed, fandt jeg vores alternativ :rolleyes:

 

Jeg tog et håndklæde og kom det i en pose i fryseren (køleskab dur også). Gik en tur i skyggen med vinter. Og da vi havde pakket ud hjemme og var kommet på plads, tog jeg det ud og lagde det på sengen - vinter eeelskede det :mrgreen:

 

Det er også lidt nemmere (og renere) at have med at gøre.

 

Jeg bruger også nogle gange det, at komme koldt vand på en klud og holde den på hendes poter i en 10 sekunder for hver pote, når vi kommer hjem fra en tur. Og lidt på maven. Det kan hun også godt lide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Samson sætter pris på vand, især på de varme dag. Så en swimmingpool er lige sagen :5up:

 

[media]

[/media]

 

Det ser alt for hyggeligt ud :-D bare vores hund ville gøre det..

 

eneste han gør i denne varme er at drikke og så ligge ved lågen til indkørslen, der er skygge og vinden blæser mest der, 28 grader, men det køligste sted i haven...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager i øjeblikket flere gange om dagen en skål med lunkent vand og en engangsvaskeklud og tørrer Toffis pels med. Specielt pande og isse er vigtig. Men også ryg og poter får en tur. Jeg bruger rigeligt vand, klemmer ikke kluden. Bagefter kan hun finde på at drøne glad rundt på græsset som med en raket bagi:)

 

Jeg tror det er noget der vil blive accepteret af de fleste hunde, også ikke-vandhunde. Det føles vel bare som at blive aet, de mærker knapt nok at de bliver våde. Men strålekølingen via pelsen fungerer ;-)

Testede på en anden hund i går, og han nød det :-D

Redigeret af Vivi
Tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt sjov til hunden i sommervarmen. Tag en balje fyld den med vand og smid nogle kødboller i. :-D

 

Det er nu afprøvet, han ville sku ikke stikke poterne ned i vandet, tror sku han er lidt bange for vand, bliver arrig hvis jeg prøver at køle ham ned med vandslange indstillet på regnsky (kalder vores dreng det, for han elsker at blive sprøjtet med den)

 

Vores søn mente også at når cujo fangede kødboller og "tør"kost skulle han også fange græs strå i sit bassin :lol:

Lidt stemnings billeder, jeg kunne ikke få uploadet en film pludselig til picasa :evil:

 

og så et billed af hvor vi har kunnet finde ham hele dagen, hovedet på bagtrappen med et stump ben lige der hvor det lufter mest...

 

http://picasaweb.google.dk/guanomo/Sommer2008?authkey=TI-CBqDrow8

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fenris

Fenris ææælsker vand, så det er bare at tænde for haveslangen. Derhjemme bor vi i lejlighed, men p.t. er vi på ferie et sted med have, som hunden nyder i fulde drag. Har fyldt en balje med vand, som han osse kan gå og snaske i.

 

Men ellers tror jeg, tur-aktiviteten godt kan skæres lidt ned her i varmen. Jeg tog Fenris med på en løbetur i skove i går, mestendels i skygge, men dét var alligevel en hård omgang for ham, huha hvor han gispede da vi kom hjem. Så i dag blir han hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
og det var så den hedebølge....kommer der nu efterårs eller vinter tips? :mrgreen:

 

Ja, hvorfor ikke. :lol:

 

Her er et par tips.:mrgreen:

 

Husk at lade din hund lege i blade, det er jo såååå sjaaaaw. :lol:

 

Husk at sne udelukkende er til for at din hund kan boltre sig i det.

 

Husk at passe på hundepoterne til vinter.

Link til indlæg
Del på andre sites

husk at passe på hundepoterne til vinter.

 

Uh ja, hvordan egentlig det?

 

Jeg tænker lidt, at hvis det er glat bliver der saltet, salt kommer op på fortorvet og der går hunden.

 

Vasker man poter når man kommer hjem? Eller kan hundepoter tåle salt? Vores fødder ville nok være lidt kede af det!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh ja, hvordan egentlig det?

 

Jeg tænker lidt, at hvis det er glat bliver der saltet, salt kommer op på fortorvet og der går hunden.

 

Vasker man poter når man kommer hjem? Eller kan hundepoter tåle salt? Vores fødder ville nok være lidt kede af det!!

 

Man kan med fordel vaske hundens poter, når man kommer hjem, ja. Hundenes poter har nemlig ikke godt af salt, særlig ikke hvis der er en rift, tænk lige hvor meget det må svide.:shock:

 

Man kan også købe sådan noget specielt hunde-potevoks, som man kan smøre på poterne inden man går ud. (så vidt jeg ved er almindelig vaseline lige så effektivt), så kan man vaske det af når man kommer hjem. På den måde undgår man så vidt muligt at der kommer salt på poterne.

 

Hvis du ikke allerede er begyndt at træne det med Aslan kan I begynde at træne på potevask. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hvis du ikke allerede er begyndt at træne det med Aslan kan I begynde at træne på potevask. :-D

 

 

Pote tørring er helt vildt lækker, så bliver hsan tør.

 

Men pote vasking, der bliver han våd.......

 

Tak, det skal jeg ihvertilfalde til at øve :blink:

 

Sådanna små ting man ikke tænker over :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...