Hop til indhold

hybris

søster lagkage
 Share

Recommended Posts

har jeg blæret mig med hvor nem og dygtig og alletiders rolige type halfdan er? well, nemesis har givet mig et ordentligt los i røven.

jeg kan godt mærke, at halfdan både fysisk og psykisk har fået meget mere kapacitet i løbet af de sidste par uger. der er kommet noget mere fart på legen, mere krudt udendørs og han har for alvor fået øjnene op for sit legetøj. det er jo både naturligt og dejligt.

men for s....! han er begyndt at vågne flere gange hver nat. han gør, piber, prøver at komme op i sengen osv. i nat har han tisset i sin kurv :shock: han er ellers helt renlig, og når han endelig har et uheld inde, er det altid gemt væk i et hjørne. indtil nu har han sovet fra 10-6, og har sovet som en sten til vækkeuret ringer.

og så er der alenehjemme. vi har trænet flere gange om dagen, men jeg er gået meget langsomt frem, da vi har god tid. tyve minutter var vi oppe på, og ikke en eneste gang, har han reageret eller sagt en lyd. han er også helt afslappet når vi kommer hjem. men igår gik jeg i 10 minutter, og da jeg kom hjem og lyttede igennem, havde han pebet on/off stort set hele tiden :cry: aargh, no, hvorfor nu tossede hund?

det er bare så frustrerende. godt man allerede elsker ham så højt :lun:

tror i der er noget "galt", altså er han stresset? eller skal jeg bare vænne mig til at min hvalp ikke længere er en baby, men nu et krævende barn i trodsalderen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
15 uger i går. det er naturligt, ikke? jeg har ikke gjort et eller andet slemt og totalt spoleret ham?

:ae: Hehe du har ikke ødelagt hunden, nej :mrgreen:

15 uger som i en 3-4 måneders tid, ikke? Er det ikke deromkring den halve kønsmodning ligger? Syntes i hvert fald det kom ret hurtigt her.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: Hehe du har ikke ødelagt hunden, nej :mrgreen:

15 uger som i en 3-4 måneders tid, ikke? Er det ikke deromkring den halve kønsmodning ligger? Syntes i hvert fald det kom ret hurtigt her.

jo, det passer nok meget godt. han er også begyndt at skrabe manisk når han har tisset, så jeg havde tænkt, at det nok så småt var på vej. han er også blevet noget overmodig, endda lidt bisset, når han møder andre hunde i parken. måske er det bare testosteronen der forstyrrer.

det var jo måske en forklaring. dejligt, og beroligende. men nu vil jeg gerne vide, hvordan jeg afskaffer den hersens halve kønsmodning, så jeg kan få min søde, milde hund tilbage :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Den går over af sig selv ... når det passer den :mrgreen: Cirka 3-ugers tid tager det. Men det er ikke hver dag hjernen brænder sammen.

Du må bare huske humoren! og stoppe ham når han er for strid, huske på at det hele raser i hovedet og bære over med hans galoperende vanvid, lad være med at skælde ud hvis det er unødvendigt, men skæld ud når det simpelthen er for meget. Hold fast i de regler i har, men husk at han måske faktisk ikke lige kan huske dem i enkelte øjeblikke.

Hvornår skal du på arbejde igen? Synes du skal fortsætte alene hjemme træningen, men gå lidt tilbage, så han ikke lige præcis lærer at stå og hyle nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

galoperende vanvid

ganske præcist det jeg tænkte kl. 4.30 i nat, da halfdan skældte højlydt ud på sit spejlbillede :roll:

men ok, jeg væbner mig med tålmod og humor. jeg har det allerede bedre, nu hvor jeg ved (eller i det mindste tror), at der ikke er noget galt med hverken mig eller hunden.

jeg skal faktisk begynde på arbejde om en uge. det er kun 3-4 timer dagligt, og det havde jeg regnet med, at vi fint kunne nå op på. det kan vi nok ikke. heldigvis er min kæreste så totalt fleksibel, at vi faktisk godt kan få det til at hænge sammen uden at han skal være alene, i hvert fald i en måneds tid. jeg er startet helt fra scratch, og håber at det kommer til at gå nogenlunde hurtigt fremad.

slemme, sleeemme halve kønsmodning, fyyyyh ha!

tak for beroligelsen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Vi er vist midt i den fulde fysiske kønsmodning her, tror faktisk at toppen skete samtidigt med at han var syg efter damerne i løbetid, nu er det bare sjovt de ting han gør.

Såsom at gø-true af de mærkeligste ting (også vores åbne vindue), bide os uhæmmet og ud af det blå, pludselig starte forfra med at angribe vores fødder når vi går, gå amok med at spise skrald (igen :roll:), og så samtidigt lige pludselig opføre sig totalt fornuftigt, høre efter, ignorere andre hunde, gå pænt, stoppe når der bliver sagt stop - nogle gange, altså, nu skal jeg heller ikke overdrive :lol:

Motor har osse opdaget sit eget spejlbillede, især hvis vi går forbi en glasdør, men han ser mere fascineret ud, selvglade (flotte) hund ;-)

Både Motor og Buddha fik sådan nogle flip i den halve kønsmodning, hvor de bare blev sygt bange for noget vi tit var gået forbi - en papkasse, en cykel, en skraldespand :mrgreen: Det er altså lidt humor.. med nogle godbidder og mig der sad og snakkede til og klappede tingene, så gik det ret hurtigt over igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
Motor har osse opdaget sit eget spejlbillede, især hvis vi går forbi en glasdør, men han ser mere fascineret ud, selvglade (flotte) hund ;-)

Sådan en hund har jeg også. I sin tid da vi trænede baglænskædning af apportøvelsen, kunne hun finde på at stoppe op foran spejlet og blive stående til hun var færdig med at tjekke sig selv ud. Nu dukker det bare op i ny og næ når hun tilfældigvis spankulerer forbi spejlet. Og hun er lige fyldt to... Regner ikke med hun vokser fra det.

Link til indlæg
Del på andre sites