Gæst Moby Skrevet Juni 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2010 Hej Alle. Så kom dagen hvor vi fik vores første klage over at Bella gør udenfor Endda af en jeg ikke har set i kvarteret før... Vi bor i rækkehus kvarter så vi kommer hinanden tæt. Hun sagde til mig at det er i orden at Bella gør, men de følte at det nogen gange bare var for slemt. Men hun sagde sjovt nok også at hunde gør og at det er en del af deres natur. Hver gang Bella begynder på at gø sammen med de andre hunde i vænget, for vi hende altid stoppet, og kalder hende indenfor til os. Hun kommer ikke lige altid første gang men ind kommer hun. Men ved ikke om der er andet vi kan gøre for at lette på hendes gøen. Vi skal jo også huske at hun er en hund, og at hunde gør af ting de kan høre! Jeg har forsøgt med vandpistol, som jeg har læst mange steder, men det synes hun bare er sjovt Nogle der har et råd/tip til hvad vi skal gøre for at lette hendes gøen? Takker mange gange for al' jeres hjælp på forhånd! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juni 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2010 Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor mange gange om dagen hun gør? Men du kan aflede hendes opmærksomhed ved at hun lærer at fokusere på andre ting. Evt. kan man smide lidt godbidder ud hun skal finde så fokus kommer væk fra det hun gør af. En anden ting er at I skal være derude med hende og tage det i opløbet - altså før hun gør - en 3. ting er at aflede hende ved at lave nogle kontakt øvelser med hende. Og så den med at få hende ind som I allerede bruger Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Moby Besvaret Juni 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2010 Den med at smide godbider i haven gør jeg også, men kan det ikke komme til at virke lidt forkert samtidig med? Som om hun føler beløning for at hun gør? Eller er det mig der er helt dum? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juni 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2010 Den med at smide godbider i haven gør jeg også, men kan det ikke komme til at virke lidt forkert samtidig med? Som om hun føler beløning for at hun gør? Eller er det mig der er helt dum? Du skal jo helst nå at smide dem inden hun gøer og derved bliver det jo en forstærkning for ikke at gø. Derfor kan det være at Bella ikke skal have lov til at være alene i haven i en periode. Jeg kan ikke se hvilken race Bella er men hun ligner en lille tempel og alarmhund, så derfor ligger det nok i hendes natur at skulle sige: DER KOMMER NOGEN!!!! men jo mere træt hun er oppe i sit hoved, jo mindre energi vil hun have til at advare om indtrængende personer osv., så en intensivering af mentalt trættende aktiviteter vil nok også kunne dæmpe hendes gøen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Moby Besvaret Juni 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2010 Bella er en Lhasa Apso, og hun er en alarmhund. Regner med at tage ud og købe en masse aktiveringslegetøj i dag! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts