Hop til indhold

Renlighed

Gæst rekkay
 Share

Recommended Posts

Gæst rekkay

Hej

Jeg har for 2-3 mdr siden købt mig en dejlig fransk bulldog, han boede ved en pige før, så fik ham da han var 8 mdr gammel. I starten var det ikke det store problem med renlighed synes jeg, men lige pludselig begyndte han at tisse det samme sted hver eneste dag og lavede også på gulvet. Det sker kun når jeg ikke er hjemme, jeg er væk højst 6½ time væk fra ham, så mener han burde kunne holde sig. Jeg har prøvet at ligge avis der hvor han tisser, og prøvet at stille kun lidt vand til ham så muligheden for han tisser ikke er så stort, men intet hjælper. Har i nogle råd? Det er mig en gåde hvorfor han gør det, han har også nogle gange gjort det om natten, hvor han løber ind i stuen. Jeg går med ham så han bliver luftet ordentlig inden jeg tager hjemmefra og inden jeg går i seng selvfølgelig.

Håber i kan hjælpe mig

Hilsen Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde som begynder at tisse/pølle indendøre selvom de normalt er renlige kan være på vej til at udvikle seperations angst.

Det giver sig utryk på mange måder - at de bliver urenlige - at de ødelægger ting - at de gør/hyler bare for at nævne et par eksempler.

Har du lært ham ar være alene? For selvom han godt kunne være det før du fik ham kan det sagtens ændre sig når han kommer til et nyt hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde som begynder at tisse/pølle indendøre selvom de normalt er renlige kan være på vej til at udvikle seperations angst.

Det giver sig utryk på mange måder - at de bliver urenlige - at de ødelægger ting - at de gør/hyler bare for at nævne et par eksempler.

Har du lært ham ar være alene? For selvom han godt kunne være det før du fik ham kan det sagtens ændre sig når han kommer til et nyt hjem.

Præcis, samme problem vi fik da vi overtog vores hund som var 7 mrd. dengang.

Det er sandsynligvis mere separations angst end at han ikke kan holde sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mallen

Jeg tror du har helt ret - han skal lære at være renlig i hans nye hjem. Lære at være alene. Jeg vil foreslå at du giver ham et tyggeben eller lignende og så går fra ham i meget kort tid til at starte med. Gør det flere gange om dagen. Den onde cirkel skal brydes .. så det er godt det snart er weekend :-D

Kan du ikke om natten have ham i soveværelset og så lukke døren så han ikke kan komme til at gå ind i et andet rum .. så vil han formentlig pive lidt for at komme ud hvis han skal ... og så kan du gå ud med ham (ved godt det er træls om natten ...........)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst rekkay

Jamen han blev netop tappet op på den måde, hvor jeg var lidt væk og kom hjem igen, nu er jeg så væk ca 6 timer om dagen, og i starten var det ikke det store problem, så jeg kan ikke forstå hvis han har fået det sådan... hmm er der ikke noget andet man kan gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget plads har han at være på?

Nogle hunde har brug for et mindre areal for at være trygge. Måske kunne løsningen være at han har et sted som kun er hans hvor han har en masse hygge ting - tæpper/puder/ lidt legetøj. Et bur (som skal stå åben, når han er alene) eller en lille hundegård til indendørs brug (ved ikke hvor meget plads du har?)

Sørg for at han er træt mentalt når du går fra ham - du kan gemme hans foder som han skal finde - strø det ud - eller lav en masse folder i et tæppe som han kan rode med for at finde foderet. Leg med ham på gå turen, lad ham færdes på forskelligt terræn, balancere på træstammer f.eks eller andet lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst rekkay

Han har ca 50 kvm.. jeg pøvede i starten at lukke dørene så han kun måtte være i køkken, gang og bad men der lavede han løjer med mine sko, så åbnende jeg ind til stuen. han har ben med snask i, og bolde og diverse ting og sager at lege med, sådan nogle legesager som han bliver mentalt træt af... jeg går langt med ham inden jeg tager afsted osv, men det hjælper virkelig ikke, aner ikke hvad der mere er at gøre, men jeg tager alle de ting til mig du/i skriver :) Det sgu træls at gøre rent hverdag man kommer hjem efter ham grrr hehe :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg kan godt se at nogle muligheder er ved at være udtømte - Du har ikke mulighed for at have ham med dig? - eller få en til at komme og se til ham, gå med ham, så alene tiden ikke er så stor?

Link til indlæg
Del på andre sites