Hop til indhold

Natures Harvest


Gæst wsg
 Share

Recommended Posts

Jeg lovede at komme med en "vurdering/anbefaling" af Hature Harvest vådkost, når tøserne havde prøvet det.

 

De har nu prøvet Lam/Ris-versionen.

 

Natures Harvest er et engelsk produkt, der siges at være fri for diverse kunstige tilsætningsstoffer og andre "skadelige" ting for f.eks. allergikere eller allergifremkaldende stoffer. Derudover er der tilsat Omega 3 og 6.

Natures Harvest laves af et firma kaldet Harlequin Nutrition og samme firma laver desuden også et tørfoder kaldet Berties udfra samme overbevisning samt et tørfoder specielt lavet til at supplere Natures Harvest.

Natures Harvest og Berties kan man læse mere om her:

www.natures-harvest.org

 

Natures Harvest importeres af SafeDog og forhandles af nogle forskellige herhjemme; dog er det billigst direkte hos SafeDog.

 

Nå, men til det lidt sjovere:

Jeg åbnede pakken med Lam og Ris, hvilket var en nogenlunde positiv oplevelse.

Jeg kunne tydeligt se risene og gulerødderne samt "dufte" ærterne (I ved den der karateristiske "duft" af udkogte ærter?) og det var tydeligt, at der var tilsat olier.

Lammekødet var blendet sammen med de øvrige ingredienser og derfor ikke helt nemt at få øje på.

Det havde den der typiske lugt af vådkost; nogle kan lide den og andre (som mig) bryder sig ikke om den.

Jeg er dog lidt usikker på hvad de har brugt af konserveringsmiddel, da produktet ikke skal stå på køl, når det er uåbnet. Det har en holdbarhed på 24 timer i køleskabet, når det er åbnet.

 

Tøserne er normalt lidt tilbageholdende overfor "våde" ting herunder også visse udgaver af hjemmelavet mad ala AnneMarie, men ingredienserne i Natures Harvest er stort set identiske med dem jeg selv bruger til det hjemmelavede og de viste absolut ingen tilbageholdenhed. De næsten kastede sig over det på trods af de var blevet aftenfodret 1 time inden med tørfoder og hjemmelavet mad.

Mollie landede foran køkkenbordet efterfølgende, da hun havde spottet de resterende pakker med Natures Harvest.

Deres maver her til morgen har det godt.

Rosie kløede sig lidt her til morgen (mere end normalt), men hun var til dr. allergidyrlæge igår, hvor hun fik antibiotika sprøjtet ind i kroppen samt endnu en allergisprøjte, så jeg skal nok ikke lægge for meget i reaktionen.

 

Så alt i alt er det et foder jeg vil anbefale udfra udseendet, konsistens og "smag" (godt nok har jeg ikke smagt det, men tøserne kunne lide det) og jeg ville meget gerne at Berties landede på det danske marked også; især deres produkt lavet til at fodre sammen med Natures Harvest.

 

Hvis man vil have en lidt mere udførlig indholdsfortegnelse og på dansk, så kan man kigge på www.4hotdogs.com; jeg vil også gerne forsøge at oversætte den, der er på pakken, hvis nogen vil have det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg har fået prøvepakker hjem idag, men ikke åbnet dem :)

 

Jeg har købt dem hos Safedog, der godt nok bryder loven da de ikke giver en oversat ingrediensliste med.

 

Det er irriterende!

Og når man ser prisen hos dem skal man lægge moms oveni, jeg blev lige lidt overrasket og beklagede mig osse, de ville gøre det mere tydeligt !

 

Jeg vil bare bruge det til noget Kongfyld som alternativ til købe leverpostej, som jeg ikke giver mine hunde mere, og til afveksling for hjemmelavet mad som de får i konger hver dag og iøvrigt lever af :-D

 

Mine hunde elsker mors hjemmelavede mad :-D

 

Når vi har prøvet det vil jeg skrive hvordan det går, det afhænger af både smag og konsistens hvorvidt jeg vil købe mere af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

I forhold til det hjemmelavede mad jeg laver synes de ikke det er noget særligt :lol:

 

Selv synes jeg det skuffer lidt, det lugter som almindeligt dåsemad, jeg ser nogle ris, men de ser mig for faste ud :hmm:, få, meget orangefarvede gulerodstrimler, det er kun fiskevarianten vi har åbnet.

 

Deres maver ser ikke ud til at blive påvirket negativt :-)

 

Igår da jeg kom hjem fra arbejde gav jeg dem først konger med hjemmelavet, så med dette og så med hjemmelavet igen, og der ser det ud til at det der arbejdes mest aktivt med er det hjemmelavet lavet på hel kogt kylling (kogt kylling, brune ris og grønt kogt i suppe og tilsat kyllingekød) :-)

 

De har fået det to aftener nu :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...