Hop til indhold

Positiv-listen

Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg fik kun fat i det med et halvt øre, så har nogen hørt det, må i gerne lige skrive om jeg hørte rigtigt.

Noget med at regeringen ikke har flertalet for at forbyde de 13 racer.

Men de kunne få backup fra et andet parti (hvilket?) hvis de lavde en positiv liste, altså en liste over hvilke hunde man MÅ ejer.

Men hvad fanden er forskellen?

Og igen, ret mig gerne lige hvis jeg har hørt forkert/misforstået nyehderne

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik kun fat i det med et halvt øre, så har nogen hørt det, må i gerne lige skrive om jeg hørte rigtigt.

Noget med at regeringen ikke har flertalet for at forbyde de 13 racer.

Men de kunne få backup fra et andet parti (hvilket?) hvis de lavde en positiv liste, altså en liste over hvilke hunde man MÅ ejer.

Men hvad fanden er forskellen?

Og igen, ret mig gerne lige hvis jeg har hørt forkert/misforstået nyehderne

Det er DF der taler for positiv-listen... Begrundelsen ligger i, at man så vil undgå at der kom nye og hidtil ukendte farlige hunde til DK, som så ville være lovlige såfremt det kun er 13 racer der bliver forbudt.

Jeg synes hele princippet er dybt godnat :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

DF ønsker, at man i stedet for at forbyde nogle racer skal tillade nogle racer :???: dog med hensyn til at nye racer kan bliver bragt til DK mod, at man har søgt om tilladelse hertil .....

Men jo lovforslag L163 skal til 2. behandling i dag, og der er ikke flertal for noget som helst, så måske ryger den tilbage til videre behandling :x: det vil sq* være langt at foretrække frem for endnu en ups-lov :damn: tror heller ikke regeringen har "råd" til flere af den slags lige nu :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mallen

Nej - forbud mod 13 racer er måske ikke løsningen - men hvad er så? Jeg synes det er lidt skræmmende med alle de kamphunde som folk ikke kan styre og som angriber primært andre hunde med også mennesker. Misforstå mig ikke - jeg har mødt mange dejlige hunde af disse racer, men man må ikke være blind for hvad de indeholder og hvad de er avlet til. Jeg ved bare ikke hvad løsningen er .. nogen gode forslag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej - forbud mod 13 racer er måske ikke løsningen - men hvad er så? Jeg synes det er lidt skræmmende med alle de kamphunde som folk ikke kan styre og som angriber primært andre hunde med også mennesker. Misforstå mig ikke - jeg har mødt mange dejlige hunde af disse racer, men man må ikke være blind for hvad de indeholder og hvad de er avlet til. Jeg ved bare ikke hvad løsningen er .. nogen gode forslag?

Idet lovforslag der fremsættes til 2. behandling er 6 racer pillet af forbudslisten, det er de øst og central europæiske racer der er bortfaldet

http://www.ft.dk/samling/20091/lovforslag/l163/bilag/56/858382.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er den evige fortaler for et hunde-kørekort af en slags :vedikke: det er svært at administrere ja, men det er en forbudsliste også - både generelt og særligt med alle de blandinger der findes her i landet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Idet lovforslag der fremsættes til 2. behandling er 6 racer pillet af forbudslisten, det er de øst og central europæiske racer der er bortfaldet

http://www.ft.dk/samling/20091/lovforslag/l163/bilag/56/858382.pdf

Jamen så har de vist i sidste øjeblik i stedet tilføjet Sbt'en...

så jeg kan da godt frygte for en positiv liste hvor det er justistministeren alene der kan bestemme hvilke racer der skal være på denne liste, hvis han så har tænkt sig at fjerne en race hver gang han hører om en voldsom episode herhjemme eller i udlandet, så kan denne positivliste godt ende med at blive frygtelig kort...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror da ikke en positiv-liste vil nævne puddel-gravhunde, granddanois/puddel, papillon-lignende etc, der er alt for mange til, at de kan komme på en liste, så det ender med kun racerene

Nej - men kan du godtgøre, at din blanding kun indeholder lovlige racer, så er dit kryds også lovligt.

MEN det indeholder igen det objektive ansvar, at du skal kunne bevise, at du holder din på lovens smalle sti - og ikke at andre skal bevise at du ikke gør :damn: :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men er der ikke flertal for den lov de har fremme nu, så tror jeg egentlig heller ikke at de får flertal for den med positiv-liste.... Den er næsten endnu mere ude i hampen end den anden liste :damn:

Jeg håber at det så betyder, at flertallet inde på borgen vil det som det af regeringen nedsatte udvalg vil.

Og så er jeg den evige fortaler for en speciel dyre-enhed inde for politiet, præcis som de har i visse andre lande...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men er der ikke flertal for den lov de har fremme nu, så tror jeg egentlig heller ikke at de får flertal for den med positiv-liste.... Den er næsten endnu mere ude i hampen end den anden liste :damn:

Jeg håber at det så betyder, at flertallet inde på borgen vil det som det af regeringen nedsatte udvalg vil.

jeg håber du har ret, men jeg må indrømme at min tiltro til politikkernes evne til at se på fornuftigt på tingene kan ligge på et meget lille sted, de har jo ingen problemer med at gennemføre alle mulige andre tiltag som er helt hen i vejret og stik imod eksperternes udsagn lige i øjeblikket, så hvorfor skulle de have det i dette tilfælde :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej - men kan du godtgøre, at din blanding kun indeholder lovlige racer, så er dit kryds også lovligt.

MEN det indeholder igen det objektive ansvar, at du skal kunne bevise, at du holder din på lovens smalle sti - og ikke at andre skal bevise at du ikke gør :damn: :damn:

Det er jo lige derfor det ikke kan lade sig gøre i virkeligheden, for hvor mange ups kuld bliver her ikke lavet hvor far er ukendt!

Jeg nægter at tro at en dommer vil dømme en hund på den omvendte bevisførelse, alene pga. de augmenter om alle de "far ukendt" kuld her bliver lavet og er blevet lavet gennem tiderne....

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg håber du har ret, men jeg må indrømme at min tiltro til politikkernes evne til at se på fornuftigt på tingene kan ligge på et meget lille sted, de har jo ingen problemer med at gennemføre alle mulige andre tiltag som er helt hen i vejret og stik imod eksperternes udsagn lige i øjeblikket, så hvorfor skulle de have det i dette tilfælde :roll:

Det gør min tiltro også, men der er gået valgkamp i den inde på borgen og alene derfor kan jeg forstille mig at S og SF vil sige nej-nej og nej indtil udvalgets arbejde bliver taget frem igen...

Bare for at være på tværs!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør min tiltro også, men der er gået valgkamp i den inde på borgen og alene derfor kan jeg forstille mig at S og SF vil sige nej-nej og nej indtil udvalgets arbejde bliver taget frem igen...

Bare for at være på tværs!

men samtidig skal de jo også på ferie lige om lidt, og de skulle jo gerne have alle sager afsluttet inden da, så alt bliver hastet igennem lige i øjeblikket uden at der ligger særlig mange tanker bag beslutningerne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo lige derfor det ikke kan lade sig gøre i virkeligheden, for hvor mange ups kuld bliver her ikke lavet hvor far er ukendt!

De gadekryds jeg kender har jo ikke ligefrem papirerne i orden :cool: så selvom man har en 100% lovlig blanding, så aner jeg ikke hvordan man skal bevise det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvordan gør man det, når forældrene heller ikke har tavler???

Hvis nogen nu kom og sagde til mig, at de synes, at der måske var lidt amstaff i Liva - hvordan bærer jeg mig ad med at godtgøre, at hun altså er labrador og golden. Udover argumentet "så se da på hende".

Link til indlæg
Del på andre sites

De gadekryds jeg kender har jo ikke ligefrem papirerne i orden :cool: så selvom man har en 100% lovlig blanding, så aner jeg ikke hvordan man skal bevise det :hmm:

Hvis nogen nu kom og sagde til mig, at de synes, at der måske var lidt amstaff i Liva - hvordan bærer jeg mig ad med at godtgøre, at hun altså er labrador og golden. Udover argumentet "så se da på hende".

Jamen, det er jo hagen ved det :damn:

Her kan man læse, hvordan de enkelte partier forholder sig til det 1. udkast og hvilket ændringer de ønsker, men jeg advarer det er langhåret og forvirrende at læse :damn: - det eneste man stort set kan konkludere er, at de er enige om at være Uenige :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

men samtidig skal de jo også på ferie lige om lidt, og de skulle jo gerne have alle sager afsluttet inden da, så alt bliver hastet igennem lige i øjeblikket uden at der ligger særlig mange tanker bag beslutningerne...

Man kan jo håbe på, at de nu er så sure på hinanden og har travlt med at diskutere genopretningspakker vs. skattelettelser, at hundene får lov til at træde lidt i baggrunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvis jeg nu finder mig en pittbull og får fx en ridgeback til at sige den var far og en labrador til at sige den var mor...vupti, lidt løgn og min hund er lovlig.

Præcis!

Jeg kan ikke se hvordan og jeg tror ikke på en eneste dommer vil gøre politikernes dårlige arbejde for dem, det har dommerstanden vis før at de - gudskelov - ikke vil...

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo håbe på, at de nu er så sure på hinanden og har travlt med at diskutere genopretningspakker vs. skattelettelser, at hundene får lov til at træde lidt i baggrunden.

Ja, og hvis vi så er heldige, så får vi en ny regering inden de får tid til at kigge på det igen, og denne regering vil så forhåbentlig gøre et bedre stykke arbejde :x:

Man har jo lov at drømme :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og hvis vi så er heldige, så får vi en ny regering inden de får tid til at kigge på det igen, og denne regering vil så forhåbentlig gøre et bedre stykke arbejde :x:

Man har jo lov at drømme :blink:

You wish! :lol:

Kinderæg siger jeg bare :engel:

EDIT: Altså politiker-kinderæg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites