Gæst Obelix Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Kan hunde være imune over for frontline?? og hvad gør man så? Nogle husker måske mit tidligere indlæg hvor jeg havde opdaget at Obelix havde fået lopper. Han blev efterfølgende behandlet med frontline combo og det samme blev vores katte. Huset blev gjort hovedrent, tæpper, kurv, sengetæppe, ja alt han ligger på blev vasket. Men men.. Her til aften ligger han så på vores sofa (som også har fået en grundig omgang) og pludselig vælter lopperne ud fra ham og manden og jeg har nok fanget og myrdet de første 20 . Jeg kunne læse i brugsanvisningen til frontline at der satens kunne findes enkelte lopper efterfølgende, men det her var altså HELT vildt!!! Han ligger stadig på sofaen og lige nu er der ikke rigtig flere at se, men hvordan kan det være de lige pludselig væltede frem på den måde på trods af behandling? Før behandlingen havde jeg set ganske få stykker men nu var der ihverfald 20 styks . Selv vores datter på 5 år kom farende og spurgte hvorfor der var så mange små dyr på ham. Han blev behandlet i mandags. Puha hvor det altså krible krable over det hele . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Kan hunde være imune over for frontline?? og hvad gør man så? Nej, men det kan lopper. Det er et kendt problem at der findes loppearter der har udviklet immunitet over for netop Frontline. Tag en snak med din dyrlge, og prøv et andet middel. Jeg har en gang købt noget økologisk loppemiddel i Tyskland. Det bestod af noget meget meget fintmalet granitstøv. Det virker ligesom når feks fugle støvbader. Det fintkornede støv blokerer loppernes åndedrætssystem, og så er det slut. Æggene tager det dog ikke så vidt jeg husker. Desværre er holdbarheden af dette middel ikke særlig lang, og det er svært at få fat på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Nej, men det kan lopper. Det er et kendt problem at der findes loppearter der har udviklet immunitet over for netop Frontline. Tag en snak med din dyrlge, og prøv et andet middel. Jeg har en gang købt noget økologisk loppemiddel i Tyskland. Det bestod af noget meget meget fintmalet granitstøv. Det virker ligesom når feks fugle støvbader. Det fintkornede støv blokerer loppernes åndedrætssystem, og så er det slut. Æggene tager det dog ikke så vidt jeg husker. Desværre er holdbarheden af dette middel ikke særlig lang, og det er svært at få fat på. Havde godt hørt at lopper kunne blive imune over for frontline, men troede kun det var på længere sigt :hmm:. Det er første gang han bliver behandlet mod lopper Vil prøve at tage en snak med dyrelægen, har en tid til hans anden vaccine på mandag så kan jeg jo nævne det der. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Her hjælper sikkert kun en ting - Capstar - så af sted til dyrlægen og få det så dør lopperne i løbet af få timer. Derefter gøres grundigt rent over alt - husk alle sprækker. Hos dyrlægen kan man få noget at sprøjte med på de steder han ligger og møbler og lign som ikke tåler rengøring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts