Hop til indhold

Autobur - hvor stort skal det være?

Dorte
 Share

Recommended Posts

Nu skal Liva i bur :mrgreen:

Men mit udvalg er ikke så stort, da min bil (Punto) har en høj læssekant. Det udelukker bure, der har døre, der åbner i siden eller top.

Indtil videre er jeg faldet over Ferplasts Atlas plastbure, men er lidt i tvivl om størrelsen.

Liva er godt 1 m lang (uden hale) og 75 cm høj (med hoved).

Skal det være model 100, som er 100 x 60 x 66 (Atlas Car 100) eller model maxi (Atlas Car MAXI), som er 100 x 80 x 71?

Det "nemmeste" ville jo bare være at købe en ny bil, meeen det er finanserne ikke lige til p.t.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det må være model 100 vi har købt. Der er rigtig god plads indvendig da skipper kun er 11 uger :mrgreen:

Men jeg har faktisk lidt fortrudt købet... de skydelåger gør at indgangen til buret er meget smal og jeg tvivler faktisk på om han vil kunne komme ind og ud uden skrammer så snart han er udvokset. Så jeg ville klart købe maxi

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Enzo havde et hvalpebur i samme type. Den der hedder 80. Jeg har en meget meget lille bil (nissan micra... :damn: ;-)), så jeg skulle bare have fat i et midlertidig bur til hans første uger, han kunne være tryg i og som kunne være i bilen. Og jeg syn's virkelig det er et fint bur. Enzo nød i hvert fald sin lille hule.

Det eneste jeg lige vil være lidt obs på er, som Skipper-Odense skriver, at skydedørene gør et ellers stort bur lidt sværere at få adgang til. Når han var deri var det intet problem, men ind og ud var ikke super nemt. Der er jeg noget mere glad for mit nuværende bur (jeg endte med at måtte lægge mine bagsæder ned og så få det godt tilbage, så han kan komme ind/ud af hans nye bur)

Held og lykke i din bur-jagt ;-) Og gerne billeder, når du har fået købt og sat ind. Det var virkelig et projekt hos os hehe

Link til indlæg
Del på andre sites