Hop til indhold

Lamme fedt


martin
 Share

Recommended Posts

har i hørt om dette før ?

jeg har talt med min barf mand i dag.

han fortalt mig at mine hunde skal have lammefedt.

for han spurte mig hvordan ders pæls var og han sage at hvis de er kruset/tør pæls ved hale roden og fra under munden ned til brystede og pælsen ik var glat og lugtede af våd hund når de har været ude i regen skulle de have noget fedt.'

og han siger da der ik er rat meget fedt i det Barf foder jeg foder med og derfor skulle de have fedt da det er et meget rent produgt med nesten inge fedt i

 

Håber der er en der kan hjælpe!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bayou
han fortalt mig at mine hunde skal have lammefedt.

 

 

Jeg vil ikke sige de skal have lammefedt.. men fedt af et eller andet dyr skal de da have, det behøver heller ikke nøvendigvis være fra lam, dog var fedt fra får/lam et suveræn valg hvis man skulle vælge..

 

lammefedt har et remligt høj koncentration af omega 3, altså hvis dyrene har fået love til at går længe på græs inden slagtning... men det har tilgengæld alle slagterdyre der fodres med græs frem for at fedes op med korn en månder eller to inden slagtning...

 

Men altså råfodring i sig selv skal altid indebære nogle fedt i kosten (mindste 15-17%, mere for hvalper) sammen med de fleste

måltider... og ikke bar af og til, det er fedt samt protien der bliver omdannet til energi, en enkelt gram fedt giver 2.5 gang så meget energi som en gram protien eller kulhydrat.

 

Og ikke mindste er fedt livsnødvendigt for at transportere vigtigt

fedtopløselige vitaminer som A D E K rundt i kroppen.

 

Og ja det giver en lækker pels :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke sige de skal have lammefedt.. men fedt af et eller andet dyr skal de da have, det behøver heller ikke nøvendigvis være fra lam, dog var fedt fra får/lam et suveræn valg hvis man skulle vælge..

 

lammefedt har et remligt høj koncentration af omega 3, altså hvis dyrene har fået love til at går længe på græs inden slagtning... men det har tilgengæld alle slagterdyre der fodres med græs frem for at fedes op med korn en månder eller to inden slagtning...

 

Men altså råfodring i sig selv skal altid indebære nogle fedt i kosten (mindste 15-17%, mere for hvalper) sammen med de fleste

måltider... og ikke bar af og til, det er fedt samt protien der bliver omdannet til energi, en enkelt gram fedt giver 2.5 gang så meget energi som en gram protien eller kulhydrat.

 

Og ikke mindste er fedt livsnødvendigt for at transportere vigtigt

fedtopløselige vitaminer som A D E K rundt i kroppen.

 

Og ja det giver en lækker pels :5up:

 

Og så skal man vel lige huske, at det skal være af den samlede ernæringsværdi? Eller?

 

Det er egentlig noget, jeg er lidt i tvivl om.

 

Ligesom mennesker skal have 25% og så temmelig meget kulhydrat vist nok og så protein. Kan ikke lige huske de andre tal, men sammenlagt skulle det give 100% ;-)

 

Fx:

25% fedt

30% protein

45%kulhydrat

 

Menneskekost, altså! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bayou
Og så skal man vel lige huske, at det skal være af den samlede ernæringsværdi? Eller?

 

Det er egentlig noget, jeg er lidt i tvivl om.

Menneskekost, altså! :-D

 

 

 

Ja lidt som os to benede:-D

 

men jeg tror du mener højest 25% af energien må kom fra fedt hvad det angår os .. :-D

 

det er kun en lille brokke del fedt mennesker har bruge for, og det størst del af det skal være umættet fedtsyre .. procent del kan jeg ikke lige husk på stående fod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja lidt som os to benede:-D

 

men jeg tror du mener højest 25% af energien må kom fra fedt hvad det angår os .. :-D

 

det er kun en lille brokke del fedt mennesker har bruge for, og det størst del af det skal være umættet fedtsyre .. procent del kan jeg ikke lige husk på stående fod.

 

Vi skal helst op på de 25% lærte jeg, da jeg havde biologi eller idræt (mener det var idræt - og det var generelt) i gym :-D

 

Simpelthen fordi, at det er nødvendigt for transport af forskellige, vigtige mineraler or so. Kan bare huske procenten, fordi jeg mildes talt blev overrasket, når vi bliver sådan punket med ikke at spise den fede mad :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bayou
Vi skal helst op på de 25% lærte jeg, da jeg havde biologi eller idræt :-D

 

 

Det var godt du hørt efter hvad der blev sagt den dage... du har ret :-D

 

Jeg havde for travlt med at kigge ud ad vinduet :mrgreen:

 

Citat:

 

Best Types of Dietary Fat

Unsaturated fats (monounsaturated and polyunsaturated) are healthier than saturated fat. According to most diet experts, of the 30 percent total fat allowance, no more than one third should be saturated fat. (Note: saturated fat is also known as hydrogenated or trans fats.)

 

 

 

 

kun en 1/3 dele skal være mættet fedsyrer.. så var jeg oose tæt på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var godt du hørt efter hvad der blev sagt den dage... du har ret :-D

 

Jeg havde for travlt med at kigge ud ad vinduet :mrgreen:

 

Citat:

 

Best Types of Dietary Fat

Unsaturated fats (monounsaturated and polyunsaturated) are healthier than saturated fat. According to most diet experts, of the 30 percent total fat allowance, no more than one third should be saturated fat. (Note: saturated fat is also known as hydrogenated or trans fats.)

 

 

 

 

kun en 1/3 dele skal være mættet fedsyrer.. så var jeg oose tæt på :mrgreen:

 

Haha, sammen er vi da dygtige :mrgreen: Er lige lidt stolt af mig selv :engel:

 

Jeg må indrømme, at jeg synes, at det er forvirrende med de der mættede og umættede fedtsyrer, men har også altid været en idiot til biologi, undtagen når det gjaldt avl og genetik - det synes jeg er højst interessant :mrgreen: Så længe vi ikke skal ind på fosterudviling :genert:

 

Dog er ernæring vist nok også begyndt at fænge lidt, meget godt, når man nu tiltænker sig at uddanne sig til at blive dyrepasser :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke sige de skal have lammefedt.. men fedt af et eller andet dyr skal de da have, det behøver heller ikke nøvendigvis være fra lam, dog var fedt fra får/lam et suveræn valg hvis man skulle vælge..

 

lammefedt har et remligt høj koncentration af omega 3, altså hvis dyrene har fået love til at går længe på græs inden slagtning... men det har tilgengæld alle slagterdyre der fodres med græs frem for at fedes op med korn en månder eller to inden slagtning...

 

Men altså råfodring i sig selv skal altid indebære nogle fedt i kosten (mindste 15-17%, mere for hvalper) sammen med de fleste

måltider... og ikke bar af og til, det er fedt samt protien der bliver omdannet til energi, en enkelt gram fedt giver 2.5 gang så meget energi som en gram protien eller kulhydrat.

 

 

 

 

Og ikke mindste er fedt livsnødvendigt for at transportere vigtigt

fedtopløselige vitaminer som A D E K rundt i kroppen.

 

Og ja det giver en lækker pels :5up:

 

her lige været hus dyrlægen og han fortalte at man skal passe på med lammefedt eller fedt i det hele taget da men skal passe på så det ik setter sig på hjertede og at de ik bliver for fede så han gav mig denne

(VIACUTAN plus) som skuller være meget beder ind at give fedt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
her lige været hus dyrlægen og han fortalte at man skal passe på med lammefedt eller fedt i det hele taget da men skal passe på så det ik setter sig på hjertede og at de ik bliver for fede så han gav mig denne

(VIACUTAN plus) som skuller være meget beder ind at give fedt

 

Hvis hunden døjer med overvægt, skal man selvfølgelig ikke hælde unødigt fedt i den, men har man en normal slank hund, så kan en klump fedt anbefales.

 

Vores får lidt fedt hver dag - og de elsker det :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

her lige været hus dyrlægen og han fortalte at man skal passe på med lammefedt eller fedt i det hele taget da men skal passe på så det ik setter sig på hjertede og at de ik bliver for fede så han gav mig denne

(VIACUTAN plus) som skuller være meget beder ind at give fedt

 

 

1.Jeg håber ikke for din hundenes skyld du vælge at lægge alt for meget vægt i det... :-D som allerede nævnt fedt i moderate mængder er nødvendigt for hunden.

 

2. hundenes fysiologi er skabt til at kunne håndtere større mængder af mættet fedtsyre, og er ikke påvirket af kolesterol ligesom mennesker.

 

3. Manger dyrlæger har en store økonomisk interesser at sælg tørkost/tilskud, de få også en heftigt provision bar

for at har foderet/tilskud stående i klinikken.. og derfor høre man at råfodering er nogle føj føj...

 

4. fedtet sidder sig ikke bar på hjertet sådan.. men omkring alle indre organer når et dyr eller et mennesker for den sags skyld er overvægtig....

 

men så skulle vedkommende være tydligt overvægtigt før det skulle eventuelt være et problem med fedt der sætte sig på hjertet... mærke efter ribben på hunden en gang imellem... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...