Hop til indhold

Indmadsmix

martin
 Share

Recommended Posts

jeg vil høre om man ikke må foder med et moltid med ren indmadsmix om morgen og ik sammen med andet mad ? de for safølige noget andet om aften

den indmadsmix jeg bruger består af lever/hjerte/nyre for jeg kan ik forstå at min barf mand siger at det må man ik men hvis man kikker rundt på nettede ser man at der er mange der gør det FRK: på naturligehundefoder.dk

som er en kanon hjemme side

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok.

Forstår jeg ret, at du spekulerer på, om man kan laver et morgenmåltid bestående af BÅDE indmadsmix og noget andet?

Eller et morgenmåltid af indmadsmix og et aftensmåltid af noget andet?

Anyways, så skulle din BARF-mand måske overveje, hvordan ulvene så skulle kunne kapere at spise et stykke vildt. De sulter sig næppe, fordi de fik lidt indmad og derfor ikke måtte spise andet ;-)

Det burde ingen problemer give :-D Jeg har aldrig hørt det og var det tilfældet, så ville det nok stå på posen med mixen med pænt store bogstaver..

Hvad var hans begrundelse? Er bare nysgerrig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bayou
jeg vil høre om man ikke må foder med et moltid med ren indmadsmix om morgen og ik sammen med andet mad ? de for safølige noget andet om aften

den indmadsmix jeg bruger består af lever/hjerte/nyre for jeg kan ik forstå at min barf mand siger at det må man ik men hvis man kikker rundt på nettede ser man at der er mange der gør det FRK: på naturligehundefoder.dk

som er en kanon hjemme side

Ja selvfølgelig må man det... det man skal være opmærksomt på er at man ikke fodre for ofte med lever/nyre pga Vitamin A-D overlagering i hundes egen lever, som i værtse tilfælde af overdosering kan være fatalt.

Indmad skal indgå ca 10% af kosten.

Her fodres med lever som en enklet måltid (med lidt bruskben bagefter for at undgår tynd mave) en gang om ugen, den

følgende uge få de så nyre i sted for, hjerte fåes som en del af måltider 2x ugentlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok.

Forstår jeg ret, at du spekulerer på, om man kan laver et morgenmåltid bestående af BÅDE indmadsmix og noget andet?

Eller et morgenmåltid af indmadsmix og et aftensmåltid af noget andet?

Anyways, så skulle din BARF-mand måske overveje, hvordan ulvene så skulle kunne kapere at spise et stykke vildt. De sulter sig næppe, fordi de fik lidt indmad og derfor ikke måtte spise andet ;-)

Det burde ingen problemer give :-D Jeg har aldrig hørt det og var det tilfældet, så ville det nok stå på posen med mixen med pænt store bogstaver..

Hvad var hans begrundelse? Er bare nysgerrig :engel:

sådan spiser de ik i naturen der bliver det mixet både med kød og ben

et morgenmåltid af indmadsmix og et aftensmåltid af noget andet mente jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja selvfølgelig må man det... det man skal være opmærksomt på er at man ikke fodre for ofte med lever/nyre pga Vitamin A-D overlagering i hundes egen lever, som i værtse tilfælde af overdosering kan være fatalt.

Her fodres med lever som en enklet måltid (med lidt bruskben bagefter for at undgår tynd mave) en gang om ugen, den

følgende uge få de så nyre i sted for, hjerte fåes som en del af måltider 2x ugentlig.

jeg giver dem også kun 10% om ugen hvor det består af 50%hjerter 25% lever 25% nyre

den mixs jeg bruger er i pose med 2 kg i så det er i posen der er 50% 25% 25%

Link til indlæg
Del på andre sites

sådan spiser de ik i naturen der bliver det mixet både med kød og ben

Ah hvad :confused:

Sorry, der tabte du mig - hvad mener du lidt mere præcist? For ja, det hele bliver mixet i naturen. Så er ikke helt med på, hvor du vil hen :genert:

et morgenmåltid af indmadsmix og et aftensmåltid af noget andet mente jeg

Ok. Men som sagt, så intet problem ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må, hvad du vil.. Der er ingen regler som sådan for råfodring..

Jeg kunne forestille mig at forslaget med at fodre med noget andet, er at det ikke er alle hunde, der vil spise indmadsmix, og at det kan give hunden dårlig mave, hvis den får for meget.

Jeg selv bruger ikke indmadsmix, men blot lever.. Og der er et helt måltid lige i overkanten

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah hvad :confused:

Sorry, der tabte du mig - hvad mener du lidt mere præcist? For ja, det hele bliver mixet i naturen. Så er ikke helt med på, hvor du vil hen :genert:

Ok. Men som sagt, så intet problem ;-)

det var det han sage at sådan spiste de ik naturen der får de også kød når de har fanget et bytte

ikke ren indmad

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må, hvad du vil.. Der er ingen regler som sådan for råfodring..

Jeg kunne forestille mig at forslaget med at fodre med noget andet, er at det ikke er alle hunde, der vil spise indmadsmix, og at det kan give hunden dårlig mave, hvis den får for meget.

Jeg selv bruger ikke indmadsmix, men blot lever.. Og der er et helt måltid lige i overkanten

bruger du stet ik hjerte ? der er der jo mange godt vitamminer i !

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej ikke fast.. Nogle gange køber jeg lidt.. Men pt har jeg ikke hjerte i fryseren

Det er faktisk fordi der er forskel på, hvad de to ting indeholder. Jeg plejer at bruge lever som "indmad", mens hjertes indhold er næsten som kød. Det er måske også grunden til at indmadsmix med både hjerte og lever ikke giver samme problem med tynd mave, som hvis man giver ren lever.

Lever er vigtigt for hunden at få, mens hjerte er vigtigt for katten at få pga. indhold af stoffet taurin.

Så Martin, her mens du prøver dig frem mht. at råfodre er indmadsmixen nemt og godt at bruge. Senere finder du måske et sted, hvor du kan få lever gratis (fordi mange folk ikke gider at spise det:-D), og så er det vigtigt at huske at give noget andet sammen med for at undgå tynd mave. Ricki skal fx. i dag have lever og svineben;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

oki jeg viste godt det med 10% indmad smiler

men kan man finde et sted på nettede om hvor meget hjerte og lever og nyre en hund må få om ugen da jeg kan købe det billigt hver for sig hvordan regner man det så ud så de ik for for meget af hver

håber ik det er et dumt spørsmål at stile !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

men kan man finde et sted på nettede om hvor meget hjerte og lever og nyre en hund må få om ugen da jeg kan købe det billigt hver for sig hvordan regner man det så ud så de ik for for meget af hver

Hvad vil du finde - du ved jo allerede det med de 10% :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes selv lever er bedste givet 1 gang om ugen for at undgår forgiftning,, alle de barf bøger jeg har taget meig sammen til at læse siger en gang om ugen eller hver 14 dage.

Hvis du tager ca 18-20% af din hundes vægt om ugen og så tager 10 % af det .. dvs en stor han af din race på ca 40kilo x med 20% = 8kg mad om ugen, og 10% af det må være 0.8kg ... og så er det smag og behage hvordan du vil del det op mht lever,nyre, hjerte .... jeg vil vælge 400gr lever og resten deles op med hjerte/nyre.

Jeg betragter ikke hjerte og kallun som rigtigt indmad i den forstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes selv lever er bedste givet 1 gang om ugen for at undgår forgiftning,, alle de barf bøger jeg har taget meig sammen til at læse siger en gang om ugen eller hver 14 dage.

Hvis du tager ca 18-20% af din hundes vægt om ugen og så tager 10 % af det .. dvs en stor han af din race på ca 40kilo x med 20% = 8kg mad om ugen, og 10% af det må være 0.8kg ... og så er det smag og behage hvordan du vil del det op mht lever,nyre, hjerte .... jeg vil vælge 400gr lever og resten deles op med hjerte/nyre.

Jeg betragter ikke hjerte og kallun som rigtigt indmad i den forstand.

oki med det med 8 kg om ugen det er da rat meget med han får kun 700 g om dagen da han vejer 43.5 kg og han skal veje 40 kg og 4900g om ugen

Link til indlæg
Del på andre sites