Hop til indhold

Er lykkelig og meget meget stolt over min blå Aussie pige

Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Wow wow wow - Hvor er jeg bare GLAD!

Jeg har verdens bedste Blå tøs, ja jeg har så.

Caia og jeg var til svømning i dag med Anja og Basse.

Vi er begyndt at gå til svømning en gang om ugen, og vi er vel oppe på 6 gange i alt. 1 gang var da Caia var en lille hvalp.

Hun har haft meget svært ved at acceptere rampen, og selv turde at gå ned i vandet, så det har krævet en del tålmodighed samt træning, men men men, når hun er blevet "overtalt" springer hun ud i vandet og nyder det virkeligt.:mrgreen:

Idag, gik Caia SELV i vandet, eller dvs. hun sprang.. Hun havde ingen problemer med at stå ned af rampen, og bare stå inden hun sprang ud. Super super super cool.. Nøøøøj hvor er jeg glad!

Det er så lækkert at se udviklingen fra gang til gang hos ens hund. Det er alletiders. Udover at blive mere tryg ved rampen, dykkede hun også efter godbidder som jeg kastede ud i vandet, hun var 2tal ligeglad med at få snuden under vandet. Hehe.. Så jeg skal træne pølse stykker i en vaske balje med vand... :-)

Derudover er hun blevet ekstrem god til at håndtere Basse, som er hendes et og alt... Bedste lege ven er hun!

Hun "plejer" at stresse temmelig meget op, når hun ser Basse, men her er Caia bare blevet så god. :banan::banan::banan:Vi går altid en lille runde inden vi sætter os ind i bilen, så de lige kan hilse på hinanden... Men i dag, var det lidt anderledes, i og med at Anja sad fast i trafikken, og dermed var forsinket. Så det var hurtigt ind i bilen og afsted uden nogen gå tur.

Hvad gør Caia? Hun hilser meget meget kort på Basse, og forholder sig ellers roligt på resten af turen. Wow jeg er PAVE stolt. :engel:

Min blå tøs er bare alt alt for sej og jeg elsker hende:lun:

Jeg glæder mig allerede til vi skal svømme på tirsdag... Det bliver alletiders!

Redigeret af Chili Con Caia
forkert navn
Link til indlæg
Del på andre sites

Sådanne oplevelser er bare guld værd :klap:

Man har næsten opgivet til sidst, fordi det ser bare ikke ud som om ens hund nogensinde kommer til at kunne det her, og så pludselig, nærmest fra den ene dag til den anden, så viser det sig at ens træning og positive forstærkning alligevel bar frugt :5up:

Det giver en mod til også at kaste sig ud i andre svære ting, og lade være med at give op lige med det samme, for nogen gange tager ting altså bare tid :-D

Tillykke med din dejlige blå hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det er bare så skønt når man får den slags dage og oplevelser, tillykke med din seje og glade hund :5up:

Hehe - Taaaak :-) Jeg var meget meget glad i går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Sådanne oplevelser er bare guld værd :klap:

Man har næsten opgivet til sidst, fordi det ser bare ikke ud som om ens hund nogensinde kommer til at kunne det her, og så pludselig, nærmest fra den ene dag til den anden, så viser det sig at ens træning og positive forstærkning alligevel bar frugt :5up:

Det giver en mod til også at kaste sig ud i andre svære ting, og lade være med at give op lige med det samme, for nogen gange tager ting altså bare tid :-D

Tillykke med din dejlige blå hund :lun:

Ja sådanne oplevelser er virkelig guld værd!

Jeg kunne ikke få mine arme ned i går - Hun har simpelthen rykket sig så meget i forhold til svømning og det at håndtere Basse. Det er skønt :mrgreen:

Det er super hyggeligt at svømme med hende, og det styrker også vores samarbejde endnu mere...Når vi køre hjem, er hun i et rigtig putte humør, så der bliver hun nusset til den helt store guldmedalje. Dog var hun meget træt igår, så der lagde hun sig til at sove ret hurtigt..

Selv når jeg skriver idag, sidder jeg med et kæmpe stort smil.. Hehe

Og ja Lonny, det giver mod på så meget andet. Vi hunde mennesker kan bare et eller andet... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønt!!! Sådan en succesoplevelse kan man leve højt på længe.

Der er ikke noget som når ttingene bare lykkes, og man bliver bekraftet i at det var umagen værd.

Jeg synes også man kan mærke på hundene at de bliver helt stolte af dem selv, når de har overvundet skrækken for noget eller løst en opgave. Det er fedt!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Skønt!!! Sådan en succesoplevelse kan man leve højt på længe.

Der er ikke noget som når ttingene bare lykkes, og man bliver bekraftet i at det var umagen værd.

Jeg synes også man kan mærke på hundene at de bliver helt stolte af dem selv, når de har overvundet skrækken for noget eller løst en opgave. Det er fedt!!

Nemlig :-) Er helt enig.

Det er dejligt at se udviklingen, og ja Caia oser af selvtillid efterfølgende. Det er jo også en sejr for hende... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig :-) Er helt enig.

Det er dejligt at se udviklingen, og ja Caia oser af selvtillid efterfølgende. Det er jo også en sejr for hende... :engel:

Min aussie er også lidt en kylling, men det er så tydeligt hun bliver stolt, når hun har løst en opgave hun var lidt usikker. Jeg har en ide om at det også gør hende modigere i andre sammenhænge, da det hjælper på selvtilliden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Min aussie er også lidt en kylling, men det er så tydeligt hun bliver stolt, når hun har løst en opgave hun var lidt usikker. Jeg har en ide om at det også gør hende modigere i andre sammenhænge, da det hjælper på selvtilliden.

Uhhh - Jeg bliver nødt til at forhøre mig om du også er inde på HG?

Har du lige "overtaget" hende, fra dreamcatchers?

Og sorry hvis det er heeeelt forkert...

Synes bare... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhh - Jeg bliver nødt til at forhøre mig om du også er inde på HG?

Har du lige "overtaget" hende, fra dreamcatchers?

Og sorry hvis det er heeeelt forkert...

Synes bare... :-)

Jo, jeg er også på HG og har også set Caia derinde.

jeg har lige overtaget hende fra kennel Rosenlysts, men hendes mor hedder noget med dreamcatchers.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jo, jeg er også på HG og har også set Caia derinde.

jeg har lige overtaget hende fra kennel Rosenlysts, men hendes mor hedder noget med dreamcatchers.

Jeps, det var sådan det hang sammen... Ej hvor sjovt!

Hun er rigtig smuk, må jeg sige... Hun virkelig utrolig dejlig..

Er det din første Aussie?

Caia er vores første, men absolut ikke den sidste....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, det var sådan det hang sammen... Ej hvor sjovt!

Hun er rigtig smuk, må jeg sige... Hun virkelig utrolig dejlig..

Er det din første Aussie?

Caia er vores første, men absolut ikke den sidste....

Tusind tak. Synes også hun er suk, og jeg er meget glad for hende.

Hun er in første aussie, og jeg skal lige vænne mig til at hun har en meget blødere og mere følsomt sind end jeg er vant til fra min gamle golden retriever.

Men hendes bløde og milde sind er fantastisk. Hun er så sød og ivrig efter at gøre det rigtige. Jeg er sikker på t hende og jeg kan nå langt sammen.

Jeg drømmer om at få hvalpe på hende engang og beholde en, så hun er heller ikke min sidste aussie.:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites