cs-dumle Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Er ikke sikker på indlægget ligger det rigtige sted og nok ret sent at skrive, men jeg bliver mere og mere nervøs for imorgen. Dumle skal vaccineres og have tjekket øre ved dyrelægen imorgen (han er begyndt at klø det igen). Egentlig ville vi vente to år med vaccinen nu, men klubben vi træner i forlanger at hundene bliver vaccineret hvert år. Hver gang Dumle er blevet vaccineret er han blevet syg få dage efter. Først var det pavovirus og sidst var det tarmbetændelse. Så er det jeg tænker om det vil være en idé at faste ham eller sætte ham på skånekost efter vaccinen? Sidste gang ved dyrelægen havde vi fået noget beroligende til Dumle. Noget naturmedicin der ikke virkede en døjt. Vi fik så noget andet der hedder Meprobamat/meprebamat (kan ikke helt se hvad dyrelægen har skrevet). Er der nogle der ved hvordan det virker? De siger på klinikken at det kun sløver hovedet, så han bliver "ligeglad" og ikke kroppen, men hvis det har bare lidt af samme effekt som da han havde været bedøvet så tør vi ikke bruge det. Hvis det er sådan at han bliver forvirret i hovedet så snapper han bare vi skal have ham ud af bilen og bliver endnu mere nervøs. Håber nogle kan hjælpe os lidt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Hvis han har dårlige ører vaccinerer dyrlægen ham vel ikke... Meprobamat er angstdæmpende. Det er en benzodiazepin - du kan evt google det. Ellers er der jo alm. stesolid hvis det er - det er jo angstdæmpende... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Hvis han har dårlige ører vaccinerer dyrlægen ham vel ikke... Meprobamat er angstdæmpende. Det er en benzodiazepin - du kan evt google det. Ellers er der jo alm. stesolid hvis det er - det er jo angstdæmpende... Okay. Hvorfor må han ikke vaccinerer hvis der er noget med ørerne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Okay. Hvorfor må han ikke vaccinerer hvis der er noget med ørerne? Man vaccinerer ikke en syg hund - så har immunsystemet nok at gøre med at bekæmpe det hunden fejler i forvejen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2010 Man vaccinerer ikke en syg hund - så har immunsystemet nok at gøre med at bekæmpe det hunden fejler i forvejen Okay. Jeg vidste faktisk ikke at øreinfektioner hørte med til det. Tak for info, det vil jeg lige være opmærksom på imorgen :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2010 Okay. Jeg vidste faktisk ikke at øreinfektioner hørte med til det. Tak for info, det vil jeg lige være opmærksom på imorgen :5up: Det gør det i hvert fald hos min dyrlæge... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2010 Det gør det i hvert fald hos min dyrlæge... Okay. Det giver jo også god mening, for det arbejder immunforsvaret jo også på. Tror bare vi får tjekket ørerne først. Har ikke så meget forstand på det der angstdæmpende medicin, men vil det være en god idé at få udleveret stesolid ved dyrelægen i dag så? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts