martin Skrevet Juni 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2010 hvad går kæbekød ind under er det kød med ben eller er det indmad eller er jeg helt forkert på den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2010 Det er bare kød. Ikke med ben og det er ikke indmad, da det er taget fra kæberne på dyrene:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2010 Ifølge Rigtig Hundemad er det "kød med ben og brusk" (altså, i hvert fald de pakker, som de sælger). Og der er da også en del hvidt, vil ikke kalde det direkte ben, men så sandelig heller ikke kød (og så har det takker, vildt klamt ). Giver ikke ben på en dag, hvor kræet kun får kæbekød af samme årsag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2010 Sorry, jeg tænker på det jeg har fra slagteriet:oops: Der er det minimalt, hvad der er i, af brusk.. og slet ikke ben.. Men ja, køber man det fra råfodrings-forhandlere, så er det med ben og brusk i:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Juni 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2010 Ifølge Rigtig Hundemad er det "kød med ben og brusk" (altså, i hvert fald de pakker, som de sælger). Og der er da også en del hvidt, vil ikke kalde det direkte ben, men så sandelig heller ikke kød (og så har det takker, vildt klamt ). Giver ikke ben på en dag, hvor kræet kun får kæbekød af samme årsag. He he det hvide med takker er faktisk læberne:mrgreen:( prøv at kigge på din hunds underlæbe:lol:) Der bør hverken være brusk eller ben i, hvis det sælges som kæbekød, heller ikke til hunde:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2010 He he det hvide med takker er faktisk læberne:mrgreen:( prøv at kigge på din hunds underlæbe:lol:) Der bør hverken være brusk eller ben i, hvis det sælges som kæbekød, heller ikke til hunde:-D Det er ellers ret sejt og hvidt Og det står som sagt under "Kød med ben og brusk". Så nu bliver jeg da forvirret... Må forhøre, når jeg skal afsted igen så. Ja, Møffes læber har da nogle takker på langs. Men slet ikke i den grad, som der er i kæbekødet Der er det både på kryds og tværs, altså, en hel plade med takker. Og så er de jo stive i det... Og syntes det var ret klamt i starten, fordi jeg brugte det til godbidder Nu har jeg i det mindste vænnet mig til det Har faktisk ofte spekuleret over, hvad pointen er i dem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bayou Besvaret Juni 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2010 Det er ellers ret sejt og hvidt men det er også godt. Der bør hverken være brusk eller ben i, hvis det sælges som kæbekød, heller ikke til hunde:-D Der er et eller andet i kodet som er hvidt og sejt, min slagter kalder det brusk.... om det er brusk eller knogle sener kan jeg ikke rigtigt find ud af.. altså det der holder muskulatur til kæberne/knoglerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2010 Der er et eller andet i kodet som er hvidt og sejt, min slagter kalder det brusk.... om det er brusk eller knogle sener kan jeg ikke rigtigt find ud af.. altså det der holder muskulatur til kæberne/knoglerne Ja tak, det er sejt!! Stod og delte kød i portioner forrige fredag, øj det var svært at klippe i, det der hvide noget.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bayou Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Ja tak, det er sejt!! Stod og delte kød i portioner forrige fredag, øj det var svært at klippe i, det der hvide noget.. ja det er godt nok sejt .. jeg kunne sagtens få nogle timer til at går med partering (og rengøring bagefter) af 15 kilo i de portioner der skulle til da slagterkniven bliver bar døv med det samme... det gider jeg ikke at spild tid på mere, så er det bar in i fryseren med hele sækken, og så hakker jeg bar det af med øksen som jeg skal bruge når den er frossent Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 ja det er godt nok sejt .. jeg kunne sagtens få nogle timer til at går med partering (og rengøring bagefter) af 15 kilo i de portioner der skulle til da slagterkniven bliver bar døv med det samme... det gider jeg ikke at spild tid på mere, så er det bar in i fryseren med hele sækken, og så hakker jeg bar det af med øksen som jeg skal bruge når den er frossent Smart, men jeg bor på 1. sal i socialt boligbyggeri, tvivler på at jeg ville blive et hit, hvis jeg pludselig stod og hakkede i kød med en økse:mrgreen::lol: Så jeg klippede, skar og sorterede alt (undtagen oksestruberne, dem tager jeg efterhånden i halvfrossen tilstand) det vi købte af kød og ben, samme dag:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts