Hop til indhold

Humper alt HELE tiden!!!!


Manse
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Mit nye problem med Manse er at han humpe. Til at starte med var det kun lige lidt, når vi var hjemme ved mine forældre, de har to tæver, en 3 årige GD og 7 månder boxer-lab. blanding.

Men nu er det blevet så meget at han gør det hele tiden.

Da mine forældre bor et godt stykke væk, plejer vi at overnatte, men det kan vi heller ikk mere, er bange for at Manse får hjerte stop, for han gør det konstant, om det er hoved, ben eller ryg, det er lige meget, så længe han kan få fat!!

Til at starte med, så det jo lidt sjovt ud at han prøvede at parre sig med en hund der er tre gange så stor som ham. Men nu er det bare træls og klamt at se på!!

Han vil hverken sove eller gå tur når vi er der.... han vil bare parre!!

Og de sidste par gange har han sgu også fået udløsning..... Og det er bare for KLAMT!!

 

Mit spørgsmål er så om I ved hva jeg kan gøre for at han stopper?

da han også er begyndt at gøre det ved mine veninder og mor... Han er også så småt begyndt at gøre det når vi møder andre hunde når vi er ude at gå, og de får lov til at hilse på hinanden?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er det han er???

 

Træls for jer at han har fået sig den vane, et jo ikke det mest chamerende syn man kan tænke sig :genert:

 

Først ville jeg så vidt muligt sørge for at han ikke får muligheden for at gøre det, først og fremmest også i omgangen med andre hunde da det måske ikke er så sjovt for den hund der bliver humpet :oops: Så snor på og beløn for rolig sdfærd i nærheden af anden hund afled ham og få ham væk hvis han starter "sin ting" tror det best du få belønnet ham inden handen når at humpe så i undgår konflikt...

 

Har i overvejet om er kan være stress forbundet med???? Ofte som synes jeg man høre at humperi kan være udløst af stress, så måske det kunne være en ide at tænke i den retning om det kunne være det problem man skulle arbjde med for at få løst det andet :mrgreen:

 

vil jo være bedst at finde årsagen til hans humperi og løse det end "bare" at stoppe hans dårlige vane...

 

håber det lykkedes for jer :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han har lært nej, ville jeg tage ham ned af de andre hunde og sige nej imens jeg gjorde det.

 

Og jeg ville få din veninde og din mor til det samme.

 

Og så skal han slet ikke have lov til at humpe hunde han møder på tur, for når han bliver voksen kan han få riiiigtiiiig mange problemer pga humperiet, hvilket kan udløse mange dårlig ting, så som angst/had for andre hunde.

 

 

Måske det bare er en dårlig vane som skal "pilles" af ham, men hvis det er stress der udløser det, skal du nok kigge på det. Der er nogle herinde som har hunde der stresser, og de ville kunne råde dig godt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar!

 

Det jeg gør når han gør det, er selvfølgelig at sige nej, og tage ham væk/ned fra den anden hund. Men to sekunder er han der igen, og sådan fortsætter det.

Mine forældres hunde siger ikk noget til det, og det undre mig også, for jeg ville da synes det var træls hvis sådan en lille lort blir ved med at sidde på ryggen af mig!

Men de kan også lege fint sammen, et stykke tid.

 

Han er 8 måneder.

Må indrømme jeg ikk har tænkt på det kunne være stress, hva kan jeg gøre ved det?

Jeg troede bare jeg har verdens liderligste hund!!

 

Har hørt det vil hjælpe at kastrere ham, er det rigtig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv en lille hanhund der lever livet i overhalingsbanen og jeg har haft gode erfaringer med at give Serene-Um i dråbeform og "godbidder til den humørsyge"

- Anders Hallgren sagde at det kan være en ubalance i hjernen hos de små ivrige hanhunde, som gør at de stresser og derfor er det en god ide at give dem kosttilskud med L-tryptofan i. kost-tilskuddet kan selvfølgelig aldrig stå alene, man må også bearbejde stressen hos hunden selvfølgelig.

 

Det er vigtigt at hundebassen aldrig får kørt sig selv vildt op og det kræver jo lidt af os to-benede, at vi er nogenlunde på forkant med tingene - og hvis ikke, at vi så kan få hunden ned igen og der har jeg haft nogenlunde succes med at tvangsfodre med kiks når Flipsedyret køre op - når han tygger stresser han jo ikke :blink: og ellers aflede så godt man kan når der sniger en stressfaktor forbi :blink:

 

hvis Flipsedyret humpede alt og alle, ville jeg nok skride ind allerede inden han får ideen og få afledt ham og det kan man jo gøre med klap kæl, godbidder/tyggeting eller måske nogle øvelser...

 

 

Men der er helt sikkert mange måder at gøre tingene på :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...