Hop til indhold

Fedtknude


tjikson
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Nogen af jer der har erfaring med fedtknuder? Vores gravhundeblandning har nogen. Især bekymrer den han har siddende på venstre brystkasse os lidt. Altså vi har selvfølgelig været ved dyrelægen med ham, og hun sagde at hun ville lade den være så længe han trives med den, for den sad et kompliceret sted.. Men er det normalt de MEGET hurtig bliver store? Mener hun tog en prøve og det var altså kun en fedt knude. Men har i erfaring med dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Nogen af jer der har erfaring med fedtknuder? Vores gravhundeblandning har nogen. Især bekymrer den han har siddende på venstre brystkasse os lidt. Altså vi har selvfølgelig været ved dyrelægen med ham, og hun sagde at hun ville lade den være så længe han trives med den, for den sad et kompliceret sted.. Men er det normalt de MEGET hurtig bliver store? Mener hun tog en prøve og det var altså kun en fedt knude. Men har i erfaring med dem?

Vores gamle gårdhund fik fjernet en stor en for 5 år siden..Den sad på brystet foren og trykkede på luftrøret..Hun har også en stor en som sidder på/ ved brystkassen.Den ville dyrlægen vente med at fjerne til den generede fordi den sidder et rigtig dårligt sted. Men den er faktisk ikke vokset de sidste par år..Og nu skal den ikke fjernes.Hun bliver 17 år til august.
Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du hvorfor det er de får fedtknuder?

 

Nogen gange er han lidt øm i sine ben (9år). Og var bekymret for om det var den der generede ham?.. Men han løber stadig glad rundt.

 

Og efter vi har haft en gravhund som blev opereret og fik fjernet en knude hvor efter det gik helt galt og endte vidst med de mente det var noget kræft der blev spredt med blodet? Vi mener selv han ville have levet bedre med en lille knude, end at man åbnet den og den så fik mulighed for at sprede sig?.. Er det forkert opfattet?

 

Hvor stor er knuden på jeres hunds brystkasse?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Min hund har en fedtknude samme sted som din, han er også en gravhunde blandning. Fedt knuder er noget der kommer med alderen hos hundene, og min har nogle stykker rundt omkring, det er helt normalt. Min hunds fedtknude, er ikke vokset det sidste stykke tid. Over hvor lang tid er din hunds fedtknude opstået?

 

VI har valgt ikke at lade vores operere da det højst sandlynligt vil gøre mere skade end gavn. Han har haft den siden han var 9 år og bliver 11 her til oktober.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund har en fedtknude samme sted som din, han er også en gravhunde blandning. Fedt knuder er noget der kommer med alderen hos hundene, og min har nogle stykker rundt omkring, det er helt normalt. Min hunds fedtknude, er ikke vokset det sidste stykke tid. Over hvor lang tid er din hunds fedtknude opstået?

 

VI har valgt ikke at lade vores operere da det højst sandlynligt vil gøre mere skade end gavn. Han har haft den siden han var 9 år og bliver 11 her til oktober.

 

Bantus

 

Jamen altså den vokset hurtigt på nogen måneder? :genert: Men det sidste år er den stille og roligt blevet større og større :megaked: Han har nogle andre rundt omkring også, men altså de sidder jo ikke lige så generene som den der :damn: Han var 8-9 da den kom :hmm:

 

Thayson skal som sagt heller ikke opereres, men vi er bare bekymret for hvornår den hæmmer ham for meget ? :hmm::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen altså den vokset hurtigt på nogen måneder? :genert: Men det sidste år er den stille og roligt blevet større og større :megaked: Han har nogle andre rundt omkring også, men altså de sidder jo ikke lige så generene som den der :damn: Han var 8-9 da den kom :hmm:

 

Thayson skal som sagt heller ikke opereres, men vi er bare bekymret for hvornår den hæmmer ham for meget ? :hmm::megaked:

 

Jeg kan godt forstå at i er bekymret, jeg er også bekymret for at den brutus har pludselig vokser igen. For jeg synes at den kom meget pludselig og voksede og voksede, men nu har den ikke vokset i et stykke tid, så det er meget dejligt.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Den slags knuder kommer oftere på ældre hunde end yngre.

Fedtknuder er i reglen runde eller svagt ovale set ovenfra, og over større af slagsen kan huden virke lidt appelsinagtig hvis man kan kome til at se for pelsen.

Normalt kan en fedtknude følge med huden når man trækker lidt i den. Sidder den derimod fast til noget dybereliggende når man prøver det, er der grund til bekymring.

Kræftknuder kan fjernes.

Da min første hund var en 4-5 år fik han en kræftknude over hoften. Den dag han skulle opereres var klinikassistenten nødt til at tage sig af noget andet akut, så jeg måtte assitere dyrlægen ved operationen. Det var i Hassans gamle klinik - det var tider - og pladsen var trang. Men det var egentlig ikke så svært at fjerne den, en laboratorieprøve viste at den var godartet - altså ikke havde afsat "spirer" i blod eler lymfesystemet. Der kom aldrig noget igen, men han fik senere fjernet en fedtknude tæt ved det ene øje fordi den generede. Og det var kun en harmløs fedtkunde.

 

Den du har vist billed af er lidt stor, og uregelmæssig i formen. Er den blød at føle på? Kan det være en væskeudtrædning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

min gamle dreng har haft en del på hans ældre år og på et tidspunkt havde han mange dog ikke i str som din hund :cry:

 

min hund har nogle små som bliver lidt større men ikke så store at de kan ses heller ikke hvis han var kortpelset

 

vi har fået fjernet nogle enkelte pga der var gået hul og betændelse i og var ømme :cry:

 

de er så småt næsten væk efter han startede på naturlig kost så istedet for 6 stk måske er vi nede på 2 mindst en sjælden gang 3 men de brister ikke mere som før og generede

Link til indlæg
Del på andre sites

Den slags knuder kommer oftere på ældre hunde end yngre.

Fedtknuder er i reglen runde eller svagt ovale set ovenfra, og over større af slagsen kan huden virke lidt appelsinagtig hvis man kan kome til at se for pelsen.

Normalt kan en fedtknude følge med huden når man trækker lidt i den. Sidder den derimod fast til noget dybereliggende når man prøver det, er der grund til bekymring.

Kræftknuder kan fjernes.

 

Den du har vist billed af er lidt stor, og uregelmæssig i formen. Er den blød at føle på? Kan det være en væskeudtrædning?

 

Den ER stor! :hmm: Vi var drøn bekymret da vi opdagede den, og skyyyndte os til dyrelæge der tog prøve osv. af den.. Og de sagde det var en harmløs fedtknude :hmm:De ville ikke selv foreslå vi begynde at operere på den, da den sidder fast på brystkassen..

 

Vi fik fjernet en kræftknude på vores sidste gravhund, og der gik max. et ½år hvor det havde spredt sig utrolig meget og vi blev nødtil at aflive ham da han virkelig havde skidt! :???: det var virkelig ikke et hundeliv! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...