Hop til indhold

Foder - HD-hund


Gæst annesofle
 Share

Recommended Posts

Gæst annesofle

Hej,

 

Hvilke ingredienser mener I er vigtige for en hund med HD? Gluckosamin, Omega 3-fedtsyrer osv.

Jeg spørger fordi vi hidtil har fodret med Hills J/D efter dyrlægens anvisning - jeg gør mig nu tanker om, der ikke findes foder som er lige så godt eller endnu bedre end dette foder?

Jeg har en periode fodret med Kingsmoor, da vi vandt en pose til en konkurrence, hvilket Bette var ovenud tilfreds med, da hun hurtigt kører træt i Hills' J/D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Nu for jeg nok hug... Men jeg tror ikke du kan gøre den store forskel med foderet.

 

Jeg ville sørge for et kvalitetsfoder med masser af gode fedtsyrer - og så ville jeg vigtigst af alt sørge for at hunden ikke fik noget den på nogen måde blev overvægtig af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst annesofle
Nu for jeg nok hug... Men jeg tror ikke du kan gøre den store forskel med foderet.

 

Jeg ville sørge for et kvalitetsfoder med masser af gode fedtsyrer - og så ville jeg vigtigst af alt sørge for at hunden ikke fik noget den på nogen måde blev overvægtig af...

 

Man kan på ingen måde mærke på hende, at hun har HD :-)

 

Hvilket foder kan du anbefale? - Hun kører som sagt ofte træt i Hills' J/D, og jeg vil meget gerne undersøge, om der er andet foder, som kan hamle op med Hills' J/D kvalitetsmæssigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe har løse hofter, D og E aka HD uden smerter.

 

Claus Sloth, som skulle være en af de absolut førende eksperter på området, anbefalede ikke noget foder til Møffe (ville han måske, hvis han vidste, at jeg råfodrede :lol: Men er absolut ikke sikker ), men han sagde, at jeg virkelig burde give FlexVital, et kosttilskud med MSN (tror jeg det hedder?), glukosamin, condroitin og så noget lakseolie også.

 

Derudover, skulle han holdes i god form, må ikke løbe efter pinde/bolde, fordi de bratte opbremsninger er risikable, ikke lege med rambuk-hunde.

 

Jeg er derudover begyndt til svømning for at styrke hans muskler, uden at slide på knoglerne. Anbefalede Claus Sloth også og sagde, at hvis Møffe levede i en svømmehal, kunne hans hofter måske forbedre sig. Så genfotograferer ham her om ½-1 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst annesofle
Møffe har løse hofter, D og E aka HD uden smerter.

 

Claus Sloth, som skulle være en af de absolut førende eksperter på området, anbefalede ikke noget foder til Møffe (ville han måske, hvis han vidste, at jeg råfodrede :lol: Men er absolut ikke sikker ), men han sagde, at jeg virkelig burde give FlexVital, et kosttilskud med MSN (tror jeg det hedder?), glukosamin, condroitin og så noget lakseolie også.

 

Derudover, skulle han holdes i god form, må ikke løbe efter pinde/bolde, fordi de bratte opbremsninger er risikable, ikke lege med rambuk-hunde.

 

Jeg er derudover begyndt til svømning for at styrke hans muskler, uden at slide på knoglerne. Anbefalede Claus Sloth også og sagde, at hvis Møffe levede i en svømmehal, kunne hans hofter måske forbedre sig. Så genfotograferer ham her om ½-1 år.

 

 

Mange tak! Et svar jeg absolut kan bruge!

Anbefalede han både msn og condroitin?

 

Og hvilket foder bruger du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak! Et svar jeg absolut kan bruge!

Anbefalede han både msn og condroitin?

 

Velbekommen! :-D

 

Uh, skal ikke kunne sige det med 100% sikkerhed, da der ikke står noget på flasken (somewhy). Men jeg mener han nævnte begge ting - er dog kun 100% sikker på msn (hvis det er det det hedder) og glucosamin.

 

Ellers kan du prøve at give ham et kald, det er denne klinik: Skovshoved Dyreklinik - Forside

 

Og hvilket foder bruger du?

 

Jeg råfodrer - dvs. jeg giver råt kød af forskellig slags (vildt, får/lam, fisk, fjerkræ, okse) og ben :-D Begyndte først en måned før han blev et år, så det er i hvert fald ikke det, der er skyld i hofterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst annesofle
Velbekommen! :-D

 

Uh, skal ikke kunne sige det med 100% sikkerhed, da der ikke står noget på flasken (somewhy). Men jeg mener han nævnte begge ting - er dog kun 100% sikker på msn (hvis det er det det hedder) og glucosamin.

 

Ellers kan du prøve at give ham et kald, det er denne klinik: Skovshoved Dyreklinik - Forside

 

 

 

Jeg råfodrer - dvs. jeg giver råt kød af forskellig slags (vildt, får/lam, fisk, fjerkræ, okse) og ben :-D Begyndte først en måned før han blev et år, så det er i hvert fald ikke det, der er skyld i hofterne.

 

Så i følge ham er alt det der skal bruges i FlexVital? :)

 

Jeg havde overset, at du råfodrede - vi har selv overvejet det, men jeg tror ikke, at det bliver til noget :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så i følge ham er alt det der skal bruges i FlexVital? :)

 

Ja, og så noget lakseolie oveni også ;-)

 

Jeg havde overset, at du råfodrede - vi har selv overvejet det, men jeg tror ikke, at det bliver til noget :)

 

Det er bare ok :-D

 

Det tog også sin tid at komme igang herhjemme. Havde nogle forældre der liiiiige skulle overtales (både til selve konceptet og til mindre fryserplads :genert: Men sådan er det jo, når man ikke liiige har råd til at flytte hjemmefra ;-) ).

Men det lykkedes og Møffe fungerer tip top på det, absolut intet at klage over - kun omvendt! Synes, han har fået blødere pels, der er mindre afføring og jeg slipper for at børste hans tænder - det klarer han fint med et godt kødben her og der :-D Og så er han selvfølgelig helt ekset med det :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. tilskud har jeg altid fået at vide, at glukosamin altid skal gives sammen med condroitin. MSM kan gives alene eller sammen med de andre. Og ja, fiske/lakseolie er altid godt til leddene.

 

Har også en HD hund, som er næsten 100% smertefri, men uden hendes akupunkturbehandlinger, tror jeg hun ville have lidt smerter.

 

Jeg bruger et tørfoder hvor hovedingrediensen er laks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. tilskud har jeg altid fået at vide, at glukosamin altid skal gives sammen med condroitin. MSM kan gives alene eller sammen med de andre. Og ja, fiske/lakseolie er altid godt til leddene.

 

Har også en HD hund, som er næsten 100% smertefri, men uden hendes akupunkturbehandlinger, tror jeg hun ville have lidt smerter.

 

Jeg bruger et tørfoder hvor hovedingrediensen er laks.

 

Ah, MSM! Det var sådan, det hed!

 

Det der MSN skurede godt nok også i mine ører, fordi det bare helt automatisk kom: MSN Messenger :mrgreen:

 

Sorry for OT :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Røntved
Mht. tilskud har jeg altid fået at vide, at glukosamin altid skal gives sammen med condroitin. MSM kan gives alene eller sammen med de andre. Og ja, fiske/lakseolie er altid godt til leddene.

 

Har også en HD hund, som er næsten 100% smertefri, men uden hendes akupunkturbehandlinger, tror jeg hun ville have lidt smerter.

 

Jeg bruger et tørfoder hvor hovedingrediensen er laks.

 

Jeg har set en del på Canadiske sider om foder og HD/løse hofter. De fleste anbefaler Acana Pacifik, som jo osse kan købes her i landet. Det er osse mest laks og så noget frugt. Osse et rigtigt godt foder til hunde uden problemer, og der kommer ikke ret meget ud i den anden ende:genert: Og vores hunde elsker det:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst annesofle
Ja, og så noget lakseolie oveni også ;-)

 

 

 

Men lakseoliens effekt kan vel i og for sig godt fås ved at fodre med et foder, hvor der er et højt indhold af omega 3, og omega 6-fedtsyrer? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke fordi jeg ved noget specielt om foder :genert: men jeg blev anbefalet Royal Canin Mobility Special af dyrlægen da Sascha fik konstateret HD for godt et år siden. Det har jeg så brugt til hende siden da. Hun har tabt sig meget, og hun fungerer rigtig godt på det; hun er ikke blevet røntgenfotograferet igen, men jeg overvejer det, fordi hun virkelig ser ud til at have fået det bedre.

 

Og så har hun bare såååå blød og glat en pels. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst annesofle
Ikke fordi jeg ved noget specielt om foder :genert: men jeg blev anbefalet Royal Canin Mobility Special af dyrlægen da Sascha fik konstateret HD for godt et år siden. Det har jeg så brugt til hende siden da. Hun har tabt sig meget, og hun fungerer rigtig godt på det; hun er ikke blevet røntgenfotograferet igen, men jeg overvejer det, fordi hun virkelig ser ud til at have fået det bedre.

 

Og så har hun bare såååå blød og glat en pels. :blink:

 

Tak for svaret, Royal Canin er taget til overvejelse :-)

 

Du skriver, at du overvejer at røngtenfotografere igen; kan hofterne godt forbedre sig? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svaret, Royal Canin er taget til overvejelse :-)

 

Du skriver, at du overvejer at røngtenfotografere igen; kan hofterne godt forbedre sig? :)

 

Hvis hofterne er løse, kan det nogen gange forbedre sig :-D Det er af samme grund, at jeg vil genfotografere Møffe her om ½-1 år.

 

Slid og forkalkning kan desværre kun gå én vej :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst annesofle
Hvis hofterne er løse, kan det nogen gange forbedre sig :-D Det er af samme grund, at jeg vil genfotografere Møffe her om ½-1 år.

 

Slid og forkalkning kan desværre kun gå én vej :cry:

 

Jeg er faktisk i tvivl, om Bette kun har løse hofter?

Dyrlægen som røntgenfotograferede hende havde vi ikke meget tillid til, da han fejldianotiserede, så vi har efterfølgende skiftet dyrlæge, men det kunne da være, at vi skulle overveje at røntgenfotografere igen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er faktisk i tvivl, om Bette kun har løse hofter?

Dyrlægen som røntgenfotograferede hende havde vi ikke meget tillid til, da han fejldianotiserede, så vi har efterfølgende skiftet dyrlæge, men det kunne da være, at vi skulle overveje at røntgenfotografere igen :-)

 

Man kan da håbe! :x:

 

Øv altså, med din dyrlæge... Håber, den nye er bedre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...