bellas mor Skrevet Juni 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 Bella bider og gnasker i den ene bagpote, utroligt meget, KUN den ene, og samme hele tiden, selv om natten kan vi vågne ved hun gnasker, og der er ikke noget at se, og hun går som hun plejer, er der nogle her der har en ide om hvad det kan være, poten er efterhånden hel lysserød af at gnaske. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Jeg ville sige du skal gå til dyrlægen med hende - Det kan være allergi som viser sig den vej. Min første hund (dalmatiner) havde store problemer med sine poter og i det hele taget hvor huden var tynd og det viste sig at være allergi. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Hmm det lyder lidt mystisk når der ikke er noget at se :hmm:. Men min første tanke var umiddelbart allergi , men ved ikke om det hænger sammen med at jeg er Westie ejer og derfor er ret allergi fikseret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bombastic Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Kendte engang en hund der gjorde det hver gang der var stess i huset, så blev hunden stresset af stressede af ved at gnave pote. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Kendte engang en hund der gjorde det hver gang der var stess i huset, så blev hunden stresset af stressede af ved at gnave pote. Det har jeg faktisk også hørt om, så det er jo også en mulighed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bellas mor Besvaret Juni 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Kendte engang en hund der gjorde det hver gang der var stess i huset, så blev hunden stresset af stressede af ved at gnave pote. Tror bestemt ikke der er nogen stres her, hvad så om natten (tidelig morgen) nej det tør jeg godt udelukke,:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Dumle kan også gøre det når han har svært ved at falde til ro efter en hektisk dag, men ellers har han generelt meget med poterne. Han kan også gøre det for selv at "klippe pelsen" mellem trædepuderne hvis den er blevet for lang og generer ham og ellers hvis han har for tørre trædepuder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Dét gør jason også Ved ikke om det er ejers stress eller kedsomhed (synes jeg kan fornemme at det er når JEG styrter rundt og skal gøre mig klr, men HAN ikke har brug for at gøre andet end at ligge og slappe af/vente på jeg bliver færdig) Begge forpoter!!! Og på en sølvpudel der bliver pelsen i områder der er fugtige i længere tid ad gangen helt lyserøde Så min hanhund har to fine pinke poter! Jason har "tutter" på poterne når jeg er i bad (det er der han gør det mest og i visse andre situationer - vi har haft tutterne i 10 dage nu, så han har faktisk ikke dem på så meget mere. Derudover sørger jeg for at bruge hårtørren mellem tæerne og få tørret hans poter HELT når han har gnuflet eller været ude i vådt vejr, da fugten let kn komme til at irritere når han har "pillet" så meget ved området Og sidst men ikke mindst dupper jeg en gang imellem forpoterne med xylocain efter anvisning fra opdrætter/dyrlæge og klorhexidin (begrænset hvad jeg får duppet ). De to sidste gør vidst ikke rigtig andet end at poterne bliver fugtige, men i hvert fald xylocainen smager ikke godt, så der behøver han ikke have tutter på når jeg er i bad hvis han har fået det på. Jasons hud er nu ikke så ømtålelig mere og klør heller ikke (men det er ligesom blevet en riiiiigtig dårlig vane, så han skal nogengange liiiige ned og give et slik før han går videre) så det eneste problem jeg har pt er at vi risikerer at komme til udstilling med pink fusser Btw. Har snakket med et par puddelopdrættere og de siger at poteslikkeri generelt er noget pudler har for vane at gøre`? Kan det være det så slet ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Jeg tror ikke det er allergi... Så ville det nok også vise sig ved de andre poter. Det kan nemt være stress eller tegn på kedsomhed... men igen vil det som regel ikke være den ene pote kun. Mit bud er enten at hun har skåret sig eller fået svamp. Afsted til dyrlægen med hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts