Hop til indhold

hvilken? og farlig?

Gæst bombastic
 Share

Recommended Posts

Gæst bombastic

Hvad hedder sådan en her, (trode det hed en engelsk pitbul, og fand den også ved søgning på dette)

mini_bull_terrier.jpg

Og er den under gruppen muskelhund.

Sagen er den at sådan en bliver luftet her vor vi bor. Ser den ofte, og ofte uden snor på.

Jeg efter min dejlige hund for nogle måneder blem skambidt er jeg skræk slagen for løse hunde. Men særlig denne får mig til at gå ind igen med hunden, den ser så farlig og stærk ud, og der er ikke ret meget styr på den.

Håber ikke jeg har tråt ejer af sådan en over føderne, vil bare gerne vide hvilken en det er.

Hilsen Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

Tak, og i har ret, om den er farlig kommer selvføldig an på ejeren, den ser bare så farlig ud.

Grunden til jeg trode det var en pitbul var at jeg så et program i tv hvor en mand kaldte den det.:genert:

Men jeg forstår altså ikke helt hvorfor den ikke er på listen. Men det skal jeg nok ikke kloge mig på.

Mig og basse går bare den anden vej eller ind.

Hilsen Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Tak, og i har ret, om den er farlig kommer selvføldig an på ejeren, den ser bare så farlig ud.

Grunden til jeg trode det var en pitbul var at jeg så et program i tv hvor en mand kaldte den det.:genert:

Men jeg forstår altså ikke helt hvorfor den ikke er på listen. Men det skal jeg nok ikke kloge mig på.

Mig og basse går bare den anden vej eller ind.

Hilsen Maria

Det er jo heller ingen skade til at være forsigtig...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Der er faktisk ret mange som forveksler den med en pitt bull :rolleyes:.

Jeg ville nu også gå langt udenom hvis ikke ejerne så ud til at have styr på den... Det ville jeg uanset hvilken race det var :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

Efter den ubehalige oplevelse vi havde med en løs hund der endte med en tur til dyrlæge for Basse, Så går jeg altid den anden vej når der er løse hunde.

Jeg er skrækslagen for at det skulle ske igen. At bære min sårede hund hjem (25 kg) blødene og skrigene af smerte, er det værest jeg har oplevet.

Det vil jeg for alt i verden undgå igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
Efter den ubehalige oplevelse vi havde med en løs hund der endte med en tur til dyrlæge for Basse, Så går jeg altid den anden vej når der er løse hunde.

Jeg er skrækslagen for at det skulle ske igen. At bære min sårede hund hjem (25 kg) blødene og skrigene af smerte, er det værest jeg har oplevet.

Det vil jeg for alt i verden undgå igen.

Det har jeg også prøvet med min gamle barndomshund, det var en frygtelig oplevelse. Hun blødte også voldsomt og skreg af smerte. Det kostede også lige et par dage på dyrehospitalet hvor hun fik lagt en slange ind i nakken (kan ikke huske de nærmere detajler). Hun var efterfølgende skrækslagen for andre hunde. Hun blev angrebet af to Golden retrivere hvor ejeren var sådan en som altid sagde "de gør ikke noget", det gjorde de så heller ikke før den dag :rolleyes:. Hundene havde ellers tit leget sammen men den dag slog det altså klik.

Så her undgår jeg også helst løse hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

pu det lyder ikke rart, Vi fik heldigvis basse med hjem samme dag.

Det var en stor blandings hund der sprang på ham, lidt samme his. som din, den gør aldrig noget.... nej lige indtil den dag.

Basse kan stadig ikke lide hunde der gør, så løber han linen ud med kurs hjem. Han søger heller ikke andre hunde på samme måde som før. Han er blevet en mere indehund ikke at han ikke vil ud, men vil helst være inde for hegnet hvor der ikke kan komme andre ind.

Det kan irretere mig når jeg møder menesker med hund i snor og de mener deres hund skal snuse til min og jeg siger det vil jeg ikke have og de ikke acceptere det. Mødte engang en dame med to hund i snor, med flex line og jeg vendte om og gik den anden vej, Så lod hun sine hunde løbe linen ud så de kunne nå hen til os, jeg sagde tydlig jeg gerne ville have hun kaldte dem til sig, Hendes svar var, de gør ikke noget og så gik hun hastit hen mod os med to høj gøendene hunde, og spurgle om ikke vi skulle slippe dem så de kunne lege.

Jeg blev så paf jeg tror jeg fik sagt nej og gik hastig hjem bag hegnet og gemte mig og hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chillimaya

Da jeg var barn (lyder så dumt) havde min venindes familie en bullterrier... Og den var noget af det sødeste..! Han blev bare gammel og sær på et tidspunkt.. Men de var vist heller ikk ret gode til at give ham den opmærksomhed han havde brug for... Ku dog stadig godt tænke mig sådan en en dag... :lun:

Edit: Kunne man ikk snakke med ejeren om at have hunden i snor hvis du føler han ikk har styr på det??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

o har også overvejde at snakke med ejeren, men jeg er en forskræmt lille mus der tror alle vil gøre mig det ondt, så tør ikke rigtig.

Måske endag hvor kæresten er med.

Hilsen Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Min veninde havde en bullterrier i mange år. Det var altså en fantastisk hund. Lige dem ville jeg ikke være nervøs ved overhovedet, men som sagt af andre, så handler det jo også om du kan se ejeren har styr på hunden.

Lige nu går jeg selv og overvejer tilbuddet om en hundedate med underboens pitbull. Man skal jo heller ikke altid udfordre skæbnen, og jeg kender faktisk ikke særlig meget til racens temperament.

Men når din hund har haft en dårlig oplevelse tidligere, så ville jeg i hvert fald lige snakke lidt mere ejeren inden de får lov at hilse. Jeg tror de fleste vil synes det er fair, at de bliver bedt om at sætte hunden i snor, fordi en anden hund er nervøs...vil jeg tro. Bare sig det på en pæn måde - hør om de må hilse, men at det skal foregå i snor i så fald.

Link til indlæg
Del på andre sites