Scorpio Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 For 1 måneds tid siden bed jeg mærke i, at Frej hostede lidt når han løb. Efter at have observeret det, viste det sig, at han først hostede efter han havde fået en godbid, og eftersom han tit for slugt dem forkert når han er glad, så skød jeg det hen med det. Men det har hængt lidt i baghovedet, så jeg har holdt øje med ham. Han har langt fra dårlig "kondi" (skulle jeg mene) eller er overvægtig, men på trods af det, så bliver han meget hurtigt forpustet, og er begyndt at hoste når han løber igen. Igår var vi på banen og lege uden snor, og han tager lige en runde i fuld galop, og så ligger han sig ellers med tungen ud af munden i et par minutter - og så starter showet forfra. Selvfølgelig bruger han enormt meget energi, når han løber, men jeg synes ikke det virker rigtigt? Går vi ture i snor, er han godt død efter 30 min. - som i ret træt, der bare vælter ind af døren få at få vand og gå i seng. Jeg er selvfølgelig bekymret for, om der kunne være noget med hjertet. Men jeg kan ikke helt afgøre om jeg bare er en hønemor til en hund der måske er ude af form, eller hvad? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Min første tanke er hjerte/lungeorm, og hvis jeg var dig, så ville jeg straks få bestilt en tid hos dyrlægen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Scorpio Besvaret Juni 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Min første tanke er hjerte/lungeorm, og hvis jeg var dig, så ville jeg straks få bestilt en tid hos dyrlægen. Men burde han så ikke hoste mere? Alle de steder jeg har læst, står nemlig at det er en tør, kronisk hoste - og Frej hoster jo kun, hvis han anstrenger sig meget.. Men det kan selvfølgelig være forstadiet, måske? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Men burde han så ikke hoste mere? Alle de steder jeg har læst, står nemlig at det er en tør, kronisk hoste - og Frej hoster jo kun, hvis han anstrenger sig meget.. Men det kan selvfølgelig være forstadiet, måske? Ring til lægen og få en tid, for uanset hvad, så plejer han ikke at være sådan vel? så noget galt må der være. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Men burde han så ikke hoste mere? Alle de steder jeg har læst, står nemlig at det er en tør, kronisk hoste - og Frej hoster jo kun, hvis han anstrenger sig meget.. Men det kan selvfølgelig være forstadiet, måske? Det er meget forskelligt hvordan hunde reagerer på hjerte/lungeorm. Baldur (min gamle hund) hostede slet ikke, han blev bare enormt træt og orkede næsten ingenting, og han endte med at blive aflivet fordi han gik med det i for lang tid og ikke kunne komme sig over følgevirkningerne. Så jeg ville få en tid hos dyrlægen hvis jeg var dig, det behøver selvfølgelig ikke være hjerte/lungeorm, men stakåndethed skal undersøges, så du kan få ham behandlet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Scorpio Besvaret Juni 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Jeg bestiller uden tvivl en tid hos dyrlægen, for tjekkes skal han. Og tråden oprettede jeg nok med et håb om, at jeg bare er pylret og der slet ikke er noget galt, selv om jeg ikke helt tror på det Han har altid været meget rolig af sig, og har nærmest været en voksen hund i en hvalps krop. Set i bagklogskabens lys, burde jeg nok have reageret på det, men jeg har jo bare glædet mig over, at jeg ikke havde en hvalp der gik på væggene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Jeg bestiller uden tvivl en tid hos dyrlægen, for tjekkes skal han. Og tråden oprettede jeg nok med et håb om, at jeg bare er pylret og der slet ikke er noget galt, selv om jeg ikke helt tror på det Han har altid været meget rolig af sig, og har nærmest været en voksen hund i en hvalps krop. Set i bagklogskabens lys, burde jeg nok have reageret på det, men jeg har jo bare glædet mig over, at jeg ikke havde en hvalp der gik på væggene. Det kunne du jo ikke vide, ens første tanke er jo ikke at ens lille dejlige hvalp er syg :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Scorpio Besvaret Juni 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Så er vi tilbage fra dyrlægen. Der var ingen mislyde på hjertet, så det er trods alt et godt tegn! Han bliver selvfølgelig undersøgt for hjerteorm, og svaret har vi engang i næste uge. Desuden havde han en smule feber, så han har fået antibiotika, som kan slå en eventuel infektion ned. Hun bemærkede også, at hans ene muskel på bagbenet var noget mindre end den anden og begge knæskaller var lidt løse, så nu er vi meget obs på, hvordan han bruger benet Hvordan er det egentlig med hjerteorm og smitte? Vi skal over til en anden hund i weekenden, men det skal vi selvfølgelig ikke hvis det kan smitte fra hund til hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Hun bemærkede også, at hans ene muskel på bagbenet var noget mindre end den anden og begge knæskaller var lidt løse, så nu er vi meget obs på, hvordan han bruger benet . det lyder ikke særligt godt... overvejer i så en HD fotoargferien? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Så er vi tilbage fra dyrlægen. Der var ingen mislyde på hjertet, så det er trods alt et godt tegn! Han bliver selvfølgelig undersøgt for hjerteorm, og svaret har vi engang i næste uge. Desuden havde han en smule feber, så han har fået antibiotika, som kan slå en eventuel infektion ned. Hun bemærkede også, at hans ene muskel på bagbenet var noget mindre end den anden og begge knæskaller var lidt løse, så nu er vi meget obs på, hvordan han bruger benet Hvordan er det egentlig med hjerteorm og smitte? Vi skal over til en anden hund i weekenden, men det skal vi selvfølgelig ikke hvis det kan smitte fra hund til hund. Smittekilden for hjerte/lungeorm er snegle, hvis din hund er syg og lægger en bæ, så kommer der nogle snegle og spiser af denne bæ, hvorefter en anden hund spiser et græsstrå med denne snegl på og bliver smittet. Så det er meget vigtigt at du samler din hunds efterladenskaber op så I ikke smitter andre, men det smitter ikke direkte fra hund til hund. Dog skal du være opmærksom på, at selv om din hund ikke smitter, så har den ikke godt af alt for voldsom fysisk udfoldelse i øjeblikket, så hundeleg er nok ikke lige det bedste... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts