Gæst Chillimaya Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Okay.. Som i nok har opfattet skal jeg snart over og se Bertram... 2 årig beagle han... Vil bare gerne vide hvad jeg skal undersøge af rent praktiske ting... En ting er jo om vi kan lide hinanden og sådan... Men rent praktisk er jeg lidt i tvivl.. Har fået oplyst at han er registreret hos DRU. Skal jeg så kontakte dem på et eller andet plan? Det er jo vældig fint at jeg får stukket en stamtavle i hænderne når jeg ikk aner hvad jeg gør med sådan en.. Har aldrig haft hund med stamtavle... Og er der andet jeg har overset og som jeg skal huske at spørge hende om derovre...? Det er så surt at køre godt 300 km og glemme et eller andet... Tak:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Okay.. Som i nok har opfattet skal jeg snart over og se Bertram... 2 årig beagle han... Vil bare gerne vide hvad jeg skal undersøge af rent praktiske ting... En ting er jo om vi kan lide hinanden og sådan... Men rent praktisk er jeg lidt i tvivl.. Har fået oplyst at han er registreret hos DRU. Skal jeg så kontakte dem på et eller andet plan? Det er jo vældig fint at jeg får stukket en stamtavle i hænderne når jeg ikk aner hvad jeg gør med sådan en.. Har aldrig haft hund med stamtavle... Og er der andet jeg har overset og som jeg skal huske at spørge hende om derovre...? Det er så surt at køre godt 300 km og glemme et eller andet... Tak:mrgreen: Skal du hente ham i dag også? Du skal have en underskrevet ejerskifte til hunderegisteret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Skal du hente ham i dag også? Du skal have en underskrevet ejerskifte til hunderegisteret Nej jeg skal se ham på fredag... Og så går der et par uger før jeg skal hente ham... Skal jeg selv sørge for den eller burde sælger få fat i den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Min ældste beagle er genplacerings hund - det er faktisk 3 år siden i disse dage jeg/vi hentede ham hjem - dengang var han 2½ år. Min Charlie kom så fra sin opdrætter som havde fået ham tilbage fra tidligere ejer. Han er med DKK stambog. Det du skal se på er den generelle sundheds tilstand - hvordan virker han? hans kondition - hans pels - hans øjne - kløer. Hvordan er han? imødekommende/opsøgende. Er "flaget" (halen) oppe. Du skal bede om at se hans sundhedsbog og sikre dig at han før du overtager ham har været hos dyrlæge til et chek og at hans vaccination er i orden. Det er den nuværende ejer som skal lave omregisteringen. Hun skal sende papier til DHR på ham med dit navn/adr. Derefter vil du modtage et registeringsbevis på at du er ejer af hunden. Det plejer at tage 2-3 uger. Du skal selvfølgelig også have DRU papieret på ham. Du skal så når/hvis du tager ham hjem lave nye forsikringspapirer på ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Min ældste beagle er genplacerings hund - det er faktisk 3 år siden i disse dage jeg/vi hentede ham hjem - dengang var han 2½ år. Min Charlie kom så fra sin opdrætter som havde fået ham tilbage fra tidligere ejer. Han er med DKK stambog. Det du skal se på er den generelle sundheds tilstand - hvordan virker han? hans kondition - hans pels - hans øjne - kløer. Hvordan er han? imødekommende/opsøgende. Er "flaget" (halen) oppe. Du skal bede om at se hans sundhedsbog og sikre dig at han før du overtager ham har været hos dyrlæge til et chek og at hans vaccination er i orden. Det er den nuværende ejer som skal lave omregisteringen. Hun skal sende papier til DHR på ham med dit navn/adr. Derefter vil du modtage et registeringsbevis på at du er ejer af hunden. Det plejer at tage 2-3 uger. Du skal selvfølgelig også have DRU papieret på ham. Du skal så når/hvis du tager ham hjem lave nye forsikringspapirer på ham. Tusind tak... Det kastede lige lidt lys over det:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Nej jeg skal se ham på fredag... Og så går der et par uger før jeg skal hente ham... Skal jeg selv sørge for den eller burde sælger få fat i den? Da vi hentede Bassil, fik vi 'omregistreringen' med. Når man modtager sit registeringsbevis fra DHR er den nemlig med som standard. Dog skal du huske at få den underskrevet af nuværende ejer. Jeg ville så selv sørge for at få den sendt ind. :hmm:Der kan man så se hvor meget jeg stoler på andre? :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Da vi hentede Bassil, fik vi 'omregistreringen' med. Når man modtager sit registeringsbevis fra DHR er den nemlig med som standard. Dog skal du huske at få den underskrevet af nuværende ejer. Jeg ville så selv sørge for at få den sendt ind. :hmm:Der kan man så se hvor meget jeg stoler på andre? :slem: Sådan har det aldrig været i de tilfælde jeg har købt hund - her sørger opdrætter for omregisteringen , man skriver selv omregisteringen og opdrætter sender den ind - man betaler også selv for det nye omregisterings papir- stambogen får man selvfølgelig med når man hjemtager hunden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Da vi hentede Bassil, fik vi 'omregistreringen' med. Når man modtager sit registeringsbevis fra DHR er den nemlig med som standard. Dog skal du huske at få den underskrevet af nuværende ejer. Jeg ville så selv sørge for at få den sendt ind. :hmm:Der kan man så se hvor meget jeg stoler på andre? :slem: Om man stoler på andre er jo et spørgsmål om tillid, men omregistrering af en hund er ifølge loven, erhververens ansvar og skal ske inden 4 uger. Jeg ved udmærket at man i DKK regi gør meget for ejerne vedr. hjælp ved omregistrering, men det hjælper ikke andre, og loven gælder alle, og er oplyst på Dansk Hunderegisters hjemmeside. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Én ting er alle de praktiske omstændigheder.... Noget andet er, at du skal sørge for at se ham i så mange forskellige situationer som muligt (uden at stresse ham selvfølgelig ) på den tid i er der. Hvordan er han på gåture? Hvordan er han overfor andre hunde? Hvordan hilser han på jer når i kommer? Er han vant til at omgås børn? Hvordan opføre han sig trafikerede steder? Hvordan har han det med at køre bil? osv. osv. Man kan godt gå hen og få lidt ubehagelige overraskelser, hvis man ikke lige får tjekket de ting af. Og selvom man har gjort hvad man kunne, for at se om der er problemer med noget, og om kemien er der, så skal du være forbedret på, at der kan være skjulte adfærdsproblemer. Synes som regel det er alene hjemme problemer man høre om, men også angst/aggressioner mod fremmede mennesker og hunde ser man jævnligt. Sandsynligvis møder i ikke de problemer, for de fleste hunde tager trods alt en oplacering fint - Men vær forberedt på det kan følge med, så bliver du i hvertfald ikke skræmt eller skuffet, hvis der skulle vise sig noget. Men held og lykke med det - Krydser fingre for, at han lige er noget for jer Og så glæder jeg mig til at se billeder, billeder og flere billeder :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Én ting er alle de praktiske omstændigheder.... Noget andet er, at du skal sørge for at se ham i så mange forskellige situationer som muligt (uden at stresse ham selvfølgelig ) på den tid i er der. Hvordan er han på gåture? Hvordan er han overfor andre hunde? Hvordan hilser han på jer når i kommer? Er han vant til at omgås børn? Hvordan opføre han sig trafikerede steder? Hvordan har han det med at køre bil? osv. osv. Man kan godt gå hen og få lidt ubehagelige overraskelser, hvis man ikke lige får tjekket de ting af. Og selvom man har gjort hvad man kunne, for at se om der er problemer med noget, og om kemien er der, så skal du være forbedret på, at der kan være skjulte adfærdsproblemer. Synes som regel det er alene hjemme problemer man høre om, men også angst/aggressioner mod fremmede mennesker og hunde ser man jævnligt. Sandsynligvis møder i ikke de problemer, for de fleste hunde tager trods alt en oplacering fint - Men vær forberedt på det kan følge med, så bliver du i hvertfald ikke skræmt eller skuffet, hvis der skulle vise sig noget. Men held og lykke med det - Krydser fingre for, at han lige er noget for jer Og så glæder jeg mig til at se billeder, billeder og flere billeder :klap: Lige de ting havd ejeg tilsyneladende styr på.. Kræver også at få lov til at gå en tur med ham. Bl.a. for at se hvordan han reagerer på andre mennesker og hunde. At han trækker f.eks. betyder ikk så meget.. Det kan rettes op på Men tak for svar... Super lækkert at kunne trække på noget viden..:blink: Hang mig lige ved at du skrev "jer".. Det er kun mig der skal have ham... Og billeder skal nok komme helt automatisk:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Skal du hente ham i dag også? Du skal have en underskrevet ejerskifte til hunderegisteret Det er rigtigt, at få en underskrevet ejerskifteerklæring fra den registrerede ejer/besidder er meget vigtigt, og at sørge for at få hunden omregistreret straks, og inden for 4 uger som loven kræver! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Om man stoler på andre er jo et spørgsmål om tillid, men omregistrering af en hund er ifølge loven, erhververens ansvar og skal ske inden 4 uger. Jeg ved udmærket at man i DKK regi gør meget for ejerne vedr. hjælp ved omregistrering, men det hjælper ikke andre, og loven gælder alle, og er oplyst på Dansk Hunderegisters hjemmeside. Det er IKKE erhververen som skal sørge for omregistereingen af en hund - det er den som sælger hunden til dig som skal sørge for det Følgende er hentet fra DHR: 1. Jeg har købt en hund. Hvordan får jeg den over i mit navn? Ændringsmeddelelsen, som er den nederste halvdel af registreringsattesten, skal underskrives af den tidligere ejer, udfyldes med den nye ejers detaljer og derefter indsendes til os. Har den tidligere ejer mistet attesten kan vi sende en ny attest (som kun må sendes til den registrerede ejer). som du kan læse så skrives papirerne på det tidspunkt besidderen af hunden sælger den til en anden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Det er IKKE erhververen som skal sørge for omregistereingen af en hund - det er den som sælger hunden til dig som skal sørge for det Følgende er hentet fra DHR: 1. Jeg har købt en hund. Hvordan får jeg den over i mit navn? Ændringsmeddelelsen, som er den nederste halvdel af registreringsattesten, skal underskrives af den tidligere ejer, udfyldes med den nye ejers detaljer og derefter indsendes til os. Har den tidligere ejer mistet attesten kan vi sende en ny attest (som kun må sendes til den registrerede ejer). som du kan læse så skrives papirerne på det tidspunkt besidderen af hunden sælger den til en anden. Tak for svaret, nu har du tydeligvis været inde og læse på lovteksten som fiindes på DHRs hjemmeside, og der står hvem der er ansvarlig for hunden, nemlig besidderen, og hvis man overtager en hund andre har regiistreret, er man så ikke besidder! Jeg kan sige at afsnit 3 § 12 og §12 stk. 2 er væsentlige om noget, og jeg kender denne del af loven om nogen, det er bare beklageligt at du og andre DKK hundeejere kun forholder jer til DKKs regler, og det gør i jo dårligt nok, for DKK har jo også deres beskrivelse af omregistrering, på deres hjemmeside, nemlig at underskriftberettigede (ejer) skal underskrive, det krav fraviger DHR gerne, og det er problemet, alle hundeejeres problem, og vel især myndighedernes problem? Du er da velkommen til at kalde mit indlæg gylle, når du er sikker på at dine oplysninger er funderet på loven, det plejer du jo ikke at holde dig for god til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Tak for svaret, nu har du tydeligvis været inde og læse på lovteksten som fiindes på DHRs hjemmeside, og der står hvem der er ansvarlig for hunden, nemlig besidderen, og hvis man overtager en hund andre har regiistreret, er man så ikke besidder! Jeg kan sige at afsnit 3 § 12 og §12 stk. 2 er væsentlige om noget, og jeg kender denne del af loven om nogen, det er bare beklageligt at du og andre DKK hundeejere kun forholder jer til DKKs regler, og det gør i jo dårligt nok, for DKK har jo også deres beskrivelse af omregistrering, på deres hjemmeside, nemlig at underskriftberettigede (ejer) skal underskrive, det krav fraviger DHR gerne, og det er problemet, alle hundeejeres problem, og vel især myndighedernes problem? Du er da velkommen til at kalde mit indlæg gylle, når du er sikker på at dine oplysninger er funderet på loven, det plejer du jo ikke at holde dig for god til. Det med gyllen må stå for din egen regning - snuser Det er muligt du har haft uheldige oplevelser med DHR - det lugter dine indlæg jo af hele tiden - men jeg har ingen problemer i forhold til DKK, DHR - for jeg sørger for at købe hund et ordentligt sted - ligesom mange andre herinde også gør . Jeg kan kun opfodre dig til at læse reglerne/loven og ikke udlægge den sådan som du gerne vil have den skal se ud - ærgerligt for dig at du er så snæversynet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Det med gyllen må stå for din egen regning - snuser Det er muligt du har haft uheldige oplevelser med DHR - det lugter dine indlæg jo af hele tiden - men jeg har ingen problemer i forhold til DKK, DHR - for jeg sørger for at købe hund et ordentligt sted - ligesom mange andre herinde også gør . Jeg kan kun opfodre dig til at læse reglerne/loven og ikke udlægge den sådan som du gerne vil have den skal se ud - ærgerligt for dig at du er så snæversynet. Det er en stor ære at komunikere med en DKK hundeejer der køber sine hunde et ordentligt sted, og derved ved hvad der står i loven vedr. registrering af hunde i Dansk Hunderegister ( DKKs forlængede arm) men jeg tror desverre at det gør en blåøjet i alvorlig grad, at være medlem af DKK, se bare på debatten om muskelhunde som er den betegnelse DKK bruger, her er denne klub, ude og håbe på en dispensation i 11 time for deres opdrættere, for er lov de selv har haft indflydelse på at udarbejde, man har hjælp fra Dyrenes Beskyttelse ved Jens Svenningsen, en der også har siddet til bords i udarbejdelsen af loven i Hundeudvalget sammen med Vibeke Knudsen fra DKK, så Ina vær du bare stolt af at din klub har viden om loven og lovens konsekvenser, men er du blåøjet, jeg er ikke min viden om registrering har jeg indhentet fra Dansk Hunderegister og Justitsministeriet, ikke fra DKK for den klub har ikke noget tiil overs for hunde og mennesker der ikke er medlem af deres klub. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 som du kan læse så skrives papirerne på det tidspunkt besidderen af hunden sælger den til en anden. Synes ikke der står klar, hvem der har ansvaret for at sende ind - jeg ville klart selv sætte frimærket på og smide den i postkassen Når nu du får genbrugshunden hjem, så husk at uanset hvor meget den kunne være alene hjemme, var renlig / sød / venlig, så kan skiftet ændre på det hele og der kan komme en periode, hvor den hverken er renlig, kan være alene eller på nogen anden måde ligner den hund du hentede men det går over Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Det er en stor ære at komunikere med en DKK hundeejer der køber sine hunde et ordentligt sted, og derved ved hvad der står i loven vedr. registrering af hunde i Dansk Hunderegister ( DKKs forlængede arm) men jeg tror desverre at det gør en blåøjet i alvorlig grad, at være medlem af DKK, se bare på debatten om muskelhunde som er den betegnelse DKK bruger, her er denne klub, ude og håbe på en dispensation i 11 time for deres opdrættere, for er lov de selv har haft indflydelse på at udarbejde, man har hjælp fra Dyrenes Beskyttelse ved Jens Svenningsen, en der også har siddet til bords i udarbejdelsen af loven i Hundeudvalget sammen med Vibeke Knudsen fra DKK, så Ina vær du bare stolt af at din klub har viden om loven og lovens konsekvenser, men er du blåøjet, jeg er ikke min viden om registrering har jeg indhentet fra Dansk Hunderegister og Justitsministeriet, ikke fra DKK for den klub har ikke noget tiil overs for hunde og mennesker der ikke er medlem af deres klub. Okay så du syntes jeg er blåøjet - se det må stå for din egen regning og egentlig er jeg bedøvende ligeglad - for jeg ved at det forarbejde jeg har gjort i forhold til mine hunde er i orden og så er jeg tilfreds - Jeg er i øvrigt ikke medlem af DKK og har heller ikke tænkt mig at blive det for det har jeg intet at bruge til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Synes ikke der står klar, hvem der har ansvaret for at sende ind - jeg ville klart selv sætte frimærket på og smide den i postkassen Jeg ved ikke hvilken fremgangs måde de forskellige opdrættere bruger - men jeg ved at min opdrætter sørger for de ting og det stoler jeg nok på at hun gør - jeg har trods alt købt 3 hunde hos hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Okay så du syntes jeg er blåøjet - se det må stå for din egen regning og egentlig er jeg bedøvende ligeglad - for jeg ved at det forarbejde jeg har gjort i forhold til mine hunde er i orden og så er jeg tilfreds - Jeg er i øvrigt ikke medlem af DKK og har heller ikke tænkt mig at blive det for det har jeg intet at bruge til Undskyld jeg troede at dine hunde var DKK opdræt, beklager! Jeg indrømmer at jeg kan virke som en lømmel, mest fordi jeg ikke har respekt for autoriteter der lovgiver på skrømt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 jeg har trods alt købt 3 hunde hos hende Arh sådan - tænkte mere ved genbrugshunde, selvom min kom fra en veninde var det noget værre rod at få underskriften og ejerskiftet gennemført Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Arh sådan - tænkte mere ved genbrugshunde, selvom min kom fra en veninde var det noget værre rod at få underskriften og ejerskiftet gennemført Ufatteligt, hvis du og din venninde underskriver ændringsmeddelelsen der er en del af registreringsblanketten fra Dansk Hunderegister, burde der ikke være nogen problemer! Men måske har jeg misforstået noget, hvad? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Undskyld jeg troede at dine hunde var DKK opdræt, beklager! QUOTE] De er skam også DDK hunde ellers kan man ikke købe sig til en racetypisk beagle (undskyld det er ikke for at fornærme nogen at jeg skriver sådan) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Undskyld jeg troede at dine hunde var DKK opdræt, beklager! QUOTE] De er skam også DDK hunde ellers kan man ikke købe sig til en racetypisk beagle (undskyld det er ikke for at fornærme nogen at jeg skriver sådan) Du fornærmer ikke mig, fordi du holder dig til beagler med DKK stambog, jeg håber ikke at du har fået den opfattelse?:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Ufatteligt, hvis du og din venninde underskriver ændringsmeddelelsen der er en del af registreringsblanketten fra Dansk Hunderegister, burde der ikke være nogen problemer! Men måske har jeg misforstået noget, hvad? Det var det med at få underskrevet der var problemet, nogle går ikke så meget op i at have styr på papirerne - så endte med jeg bare ringede og sagde jeg ikke kunne få underskriften Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Det var det med at få underskrevet der var problemet, nogle går ikke så meget op i at have styr på papirerne - så endte med jeg bare ringede og sagde jeg ikke kunne få underskriften Ha ha ha så er der nok tilføjet en ny procedure for hvem der kan sendes en registreringsblanket til, skulle du underskrive på tro og love? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts