Hop til indhold

Mødet med den gamle hund


tjikson
 Share

Recommended Posts

Som jeg vidst har skrevet mange steder :oops: så får vi en cavalier hjem om 13 DAGE :banan:. Hun er en tæve og er når hun kommer 9uger gammel. I forevejen har vi en Terrie/gravhund på 9år, (han er kasteret).. Hvordan ville i lade dem møde hinanden første gang? :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil foretrække, at de mødes væk fra hjemmet og så er i snor, så de lige kan se hinanden ad.Og så gå lidt sammen.

Så ser du også, om hvalpen er en vild krabat der springer i hovedet på ham eller er mere forsigtig.,

Det kommer jo meget an på din ældste hund, hvordan den introduceres i hjemmet. Hvis han er meget obs på sit legetøj, kødben, kurv osv- så fjern det i starten.Og lad ikke foder stå fremme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil foretrække, at de mødes væk fra hjemmet og så er i snor, så de lige kan se hinanden ad.Og så gå lidt sammen.

Så ser du også, om hvalpen er en vild krabat der springer i hovedet på ham eller er mere forsigtig.,

Det kommer jo meget an på din ældste hund, hvordan den introduceres i hjemmet. Hvis han er meget obs på sit legetøj, kødben, kurv osv- så fjern det i starten.Og lad ikke foder stå fremme.

 

Jamen vi regner med at gemme alt legetøj og kurv væk.. Mad fremme? hva er det :genert:

 

Men tak :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle har jo madskåle stående med foder i hele dagen og nogle hunde der ikke er grovædere som mine , går så og napper til det hele dagen.

Du skal helst sørge for at hvalpen ikke kan gå til den gamle hunds madskål- det plejer at skabe stor ballade.

Og mange hvalpe kan gå til deres mors skål uden at hun reagerer negativt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle har jo madskåle stående med foder i hele dagen og nogle hunde der ikke er grovædere som mine , går så og napper til det hele dagen.

Du skal helst sørge for at hvalpen ikke kan gå til den gamle hunds madskål- det plejer at skabe stor ballade.

Og mange hvalpe kan gå til deres mors skål uden at hun reagerer negativt.

 

Det var skam ironisk ment :engel: Thayson spiser.. nærh.. nærmere sluger alt mad, så det er gerne væk indenfor et minut tid :stupid: Men ellers ja, helt sikkert han ville hade hun små spiste i HANS skål.. Håber at hun kan finde ud af at spise op :shock:?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillian53

Da vi fik hund nummer 2 tog vi den "gamle" med til opdrætteren, hvilket viste sig ikke at være den bedste ide vi havde fået. Hvalpen stak i et hyl og den skreg i flere minutter(føltes sådan):damn:. Opdrætteren var ved at fortryde og der måtte lidt overtalelse til før hun lod mig få den med hjem.

 

Det undrede os da den havde gået sammen med tre voksne hunde, men dem kendte den jo. Derimod havde den stort set ikke været udenfor en dør, så den var nervøs for al nyt.

 

Tilvænningen gik nu hurtigt - om natten sov de arm i arm(eller ben i ben)

Kan altså godt forstå du glæder dig. Den race er også ret så cute

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi fik hund nummer 2 tog vi den "gamle" med til opdrætteren, hvilket viste sig ikke at være den bedste ide vi havde fået. Hvalpen stak i et hyl og den skreg i flere minutter(føltes sådan):damn:. Opdrætteren var ved at fortryde og der måtte lidt overtalelse til før hun lod mig få den med hjem.

 

Det undrede os da den havde gået sammen med tre voksne hunde, men dem kendte den jo. Derimod havde den stort set ikke været udenfor en dør, så den var nervøs for al nyt.

 

Tilvænningen gik nu hurtigt - om natten sov de arm i arm(eller ben i ben)

Kan altså godt forstå du glæder dig. Den race er også ret så cute

 

Vi havde nu heller ikke regnet med han kom med derop, Han ville ellers sikkert nyde 3timers kørsel i huuurtig fart.. Ja Thayson er en FARTBØLLE!.. Han tuder hvis vi kører under 50km/t :megaked::vuf::damn:

 

De sagde til os at de ville have dem med ude, og hun ville have prøvet at kører bil et par gange inden hun kom med hjem, 3timer er ski langt med en bange hund.. :shock:

 

Håber også det glider!.. han har før opdraget på min brors ambull, de blev dog knap så gode venner da han voksede ham meeget over hovedet og elskede at drille ham :stupid:

 

Vi glæder os også rigtigt til at vi får hende hjem, Det er vores første tæve, vores første pelshund, vores første Cavalier, vores første forhåbentlig anti selektive hund :shock: Det skal nok blive interessant ;) Og tak :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...