Hop til indhold

Min DSG han hund tisser når der kommer gæster.


Gæst TrineMine86
 Share

Recommended Posts

Gæst TrineMine86

Hej alle sammen :-)

 

Jeg har en DSG han hund på lidt over 1.5 år. Problemet med ham er at når der kommer gæster, eller postbud osv. så tisser han når de snakker til ham. Synes det er meget pinligt at han gør det, fordi det for det meste sker på gæsternes fødder. Dyrlægen siger at det er fordi han bliver for over-ivrig og at han nok skal vokse sig fra det, men synes bare at han er ved at være så gammel nu, at jeg ikke kan forstå at han bliver ved med det??

Det er lige meget om det er nogle gæster der kommer i huset flere gange om ugen, eller om det er fremmede mennesker man mader på en gå tur.

 

Som det er nu, står jeg og siger til alle gæster at de ikke skal snakke til ham før han er faldet til ro, men synes også bare at det er pinligt når man møder fremmede mennesker på gå-tur at de ikke må snakke med hunden fordi han tisser på dem..

 

Er det noget i har erfaringer med og hvordan har i taklet problemet?

 

Mvh Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Det er meget almindelig adfærd... Simpelthen fordi hundene bliver lidt for glade :)

 

Nura er næsten vokset fra det (med mindre hun skal tisse lidt i forvejen) men jeg kender flere der simpelthen arrangere at der hilses på gæster udenfor fordi der altid kommer en lille tissetår..

 

Pinligt synes jeg bestemt ikke det er...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg har kun oplevet at min DSG har tisset en enkelt gang.

Det var efter jeg kom hjem fra ferie, og hun tissede simpelthen af glæde.

 

Jeg har tidligere haft en labrador/greyhound blanding, som altid tissede når den blev rigtig glad. Hun gjorde det i øvrigt hele sit liv, så jeg tror ikke nødvendigvis de vokser fra det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skyldes det sympatiske nervesystem og vil sandsynligvis være noget hunden vokser fra. Medmindre det er en usikker hund, for så skal der arbejdes på noget selvtillid for i højere grad at komme problemet til livs.

 

Den hurtigste og letteste måde at imødegå problemet på vil være, at I begynder at lade hende hilse på gæster i haven. Og måske afledning også kan hjælpe jer på vej?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...