Hop til indhold

Jeg er glad! Afklaring er tæt på

Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Vic's allergi-dyrlæge har lige ringet og spurgt om vi vil teste videre, for det han er allergisk overfor kan de nok lave en vaccine imod. Det synes jeg bare er super. Så skal vi selv til at vaccinere ham. Det var bla. støvmider han er allergisk overfor. Han er ikke allergisk overfor nogle græs-arter, pollen eller noget udenfor, så vidt jeg kunne forstå, det er jo dejligt, så kan han stadig nyde haven :-D

Så nu skal vi bare vente på svar på den næste test, og så skal han næsten med 100% sikkerhed igang med hyposensibiliserings-forløb, og så er det slut, færdig med det kløe satser vi på! Dyrlægen var i hvert fald optimistisk. Så det tillader jeg mig også at være :-D Selvom det virker sært "hurra min hund er syg", men nu har han jo kløet haft alle mulige symptomer så længe, uden vi har vidst ordentlig besked, udover loppeallergien.

Jeg havde så også frygtet at testen kom ud uden nogle resultater, det blev vi forberedt på at den kunne komme, at han kunne have en allergisk betinget kløe som de ikke kunne helbrede, men kun lindre med medicin med mange bivirkninger, eller han var allergisk overfor ting man ikke kunne behandle.

Der kan jo self. være mere, f.eks foder, men nu tager vi én ting af gangen, og han er jo på diæt-foder, og når han har været det i 2-3 måneder så er meningen at vi går i gang med at afprøve fødevarer ved selv at lave hans mad f.eks heste-kød til at starte med, og så lam, eller vha. single protein-foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vic's allergi-dyrlæge har lige ringet og spurgt om vi vil teste videre, for det han er allergisk overfor kan de nok lave en vaccine imod. Det synes jeg bare er super. Så skal vi selv til at vaccinere ham. Det var bla. støvmider han er allergisk overfor. Han er ikke allergisk overfor nogle græs-arter, pollen eller noget udenfor, så vidt jeg kunne forstå, det er jo dejligt, så kan han stadig nyde haven :-D

Så nu skal vi bare vente på svar på den næste test, og så skal han næsten med 100% sikkerhed igang med hyposensibiliserings-forløb, og så er det slut, færdig med det kløe satser vi på! Dyrlægen var i hvert fald optimistisk. Så det tillader jeg mig også at være :-D Selvom det virker sært "hurra min hund er syg", men nu har han jo kløet haft alle mulige symptomer så længe, uden vi har vidst ordentlig besked, udover loppeallergien.

Jeg havde så også frygtet at testen kom ud uden nogle resultater, det blev vi forberedt på at den kunne komme, at han kunne have en allergisk betinget kløe som de ikke kunne helbrede, men kun lindre med medicin med mange bivirkninger, eller han var allergisk overfor ting man ikke kunne behandle.

Der kan jo self. være mere, f.eks foder, men nu tager vi én ting af gangen, og han er jo på diæt-foder, og når han har været det i 2-3 måneder så er meningen at vi går i gang med at afprøve fødevarer ved selv at lave hans mad f.eks heste-kød til at starte med, og så lam, eller vha. single protein-foder.

Godt for jer :5up: vi skal jo igan med samme tur lyder det til, vi har en tid til blodprøve i uge 28, så skal vi også have fundet udaf om Zacko har noget allergi eller hvad

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt for jer :5up: vi skal jo igan med samme tur lyder det til, vi har en tid til blodprøve i uge 28, så skal vi også have fundet udaf om Zacko har noget allergi eller hvad

Tak :-D Ja det er en kæmpe lettelse at der begynder at ske noget nu.

Hvordan går det med Zacko og kløe osv.? Uge 28, det er så begyndelsen af juli ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lang tid tager decensibiliseringen? Rigtigt dejligt med fremskridt!

Det ved vi ikke endnu, jeg tror det kommer an på hvor meget han er allergisk overfor ? Men dyrlægen snakkede om at vi skulle lære at give ham sprøjterne, og så derefter selv give ham dem, så jeg regner med han skal have dem tit i starten. Men jeg kan huske han sagde at nogle hunde efterfølgende måske havde brug for en sprøjte hvert halve eller hele år, for at være symptomfri (der var rigtig meget info den dag pyha...)

Ja det er dejligt i hvert fald, at vide også at der er noget (for kæresten har sagt jeg var hypokonder:evil:. Det er længe siden jeg har har haft hund, bortset fra Victor, så jeg har hele tiden haft det sådan "hvor meget må han klø sig, hvor meget er det normalt at klø sig". Kan jo ikke lige huske hvor meget min barndomshund gik og kløede sig...så havde ikke lige sammenligningsgrundlag, og han har jo ikke store sår og blærer som nogle andre allergihunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine forældre har fået besked om at vaccinere deres hund hver måned resten af dens liv - nu er den ene 'vaccine' så udgået af produktion og de har lidt krise. Jeg fatter bare ikke at decensibilisering ikke slutter en eller anden dag :hmm:

Det er ikke så slemt at stikke, det er kun i starten, du skal nok blive en dygtig sygeplejerske for Victor :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine forældre har fået besked om at vaccinere deres hund hver måned resten af dens liv - nu er den ene 'vaccine' så udgået af produktion og de har lidt krise. Jeg fatter bare ikke at decensibilisering ikke slutter en eller anden dag :hmm:

Det er ikke så slemt at stikke, det er kun i starten, du skal nok blive en dygtig sygeplejerske for Victor :ae:

Det var da underligt, at en vaccine bare udgår :???: Mht. hvornår det slutter, så er det jo vist mht. om hunden stadig har symptomer, sådan udlagde vores dyrlæge det i hvert fald, måske er der også forskel på hvad man vaccinerer imod?

Tak :kys: jeg er nu ikke nervøs for at stikke, jeg har allerede været på "stikke-kursus" med manden, han har jo diabetes, og så har jeg lært at stikke, hvis jeg skulle få brug for at give ham en glukogon-indsprøjtning, hvis han skulle få insulintilfælde. Det har han heldigvis ikke haft endnu, men jeg har lært det da, så jeg kan give ham førstehjælp :-). Manden er jo som diabetiker selvsagt øvet i det stikkeri, så det skal nok gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D Ja det er en kæmpe lettelse at der begynder at ske noget nu.

Hvordan går det med Zacko og kløe osv.? Uge 28, det er så begyndelsen af juli ikke?

Jo det er i juli, men synes der er længe til :genert: men lige for tiden går det fint han får nogle klø amok anfald, men er ikke så meget, og så har jeg købt noget shampoo og tror det hjælper ham lidt, i forgårs kløede han en del så vaske jeg ham med det igår og så hold han op :-D

Men jeg er nu bare lidt bekymret for ham, om der måske er andet galt med ham, så vores tur til dyrlægen bliver vist det helt store chek :???:

Link til indlæg
Del på andre sites