Gæst Soey Skrevet Juni 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 Her tænker jeg på, hvilken slags kød og hvordan i giver det. Soey får eks. hakket kød om morgen (kallun, hest, økohøne eller hjort) Om aftenen får hun klumper af kød, ( hest, okseben, hjerte eller ander former) Har gået og tænkt over hvordan andre går, og da hunde-forum jo har super mange og gode barfgiver Tænkte jeg at jeg lige ville spørge. Sååå hvordan går i:?: Mange hilsner Mette og Soey:vinken: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Vi fodre med det der kommer ud af fryseren Vi køber forskellige slags kød ind, så vi ved der er noget varieret og så sørger vi bare for at blande det når det kommer i fryseren, så det ikke kun er f.eks kallun eller kylling der kommer ud flere dage i træk. Men altid to typer i løbet af en dag... Vi fodre med kallun, hest, hjort, kylling, lam, indmad, kyllingehalse sådan lidt løseligt - Og så selvfølgelig et par ben, når det lige passer med tiden. Så det er egentlig ikke så struktureret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Soey Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Hehe, så er det ikke kun mig som fodre noget ustruktureret.:klap: Nice Men fodre du hakket eller i klumper? eller begge dele... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Luna får forskelligt hver dag. Hun får kun mad 1 gang om dagen. Det kan være hestekød (en stor klump), tun på dåse (det eneste fisk, hun vil spise), kallun er grofthakket. Men ellers er det i store lunser, det meste hun får. Jeg tager forskellige ting op hver 7. dag og lægger det i en pose i den lille fryser, og så tager jeg fra den pose hver dag. Så ved jeg at hun får varieret sin kost. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Motor spiser kun en gang om dagen (på hans eget initiativ, bestemt ikke mit), så han får som regel kun en kødtype om dagen, medmindre der var noget tilbage fra dagen før. Det er ret tilfældigt hvad han får. Dog kigger vi meget på pølser og retter lidt efter det, for blød = ben, og begyndende lys = hakket kød. Sådan groft skåret. Kan osse være han bare får noget meget kødfuldt, hvis sagerne er for lyse. Synes vi varierer sådan ok godt, også for at det ikke bliver kedeligt for ham. Udover det husker vi altid luposan gelenkkraft for dem ELSKER han, vitaminer glemmer vi pænt tit. Ellers får han A38, æggeblommer, æggeskal, olie og så engang imellem bare nogle rester af vores mad/salat. Ribben er dejlig bløde at gnave i, så det får ham her sådan okay tit. Halse og andre "klumper" kan han vist godt finde lidt uoverskuelige hvis de er store, men så klipper vi et par hak / skærer en gang igennem, så er det okay. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Soey Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 JanetteH: Tun på dåse:shock: Trode det var usundt for hunde eller er det katte:hmm: Men ved at min Barf forhandler, lige har fået fisk til katte hjem, som os fint kan bruges til hunde. Det tænkte jeg lidt på at prøve. Hvor får du "de store lunser fra" ? Budda: Æggeskal, kan de godt spise det? (okay ved godt de KAN, men er der sundt for dem? Er føste gang vi høre om det. God ide med at klippe/skære de meget store ting i stykker. Må vi prøve næste gang, vi har noget alt for stort (soey gider ikke struber og hele ribben.) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 JanetteH: Tun på dåse:shock: Trode det var usundt for hunde eller er det katte:hmm: Men ved at min Barf forhandler, lige har fået fisk til katte hjem, som os fint kan bruges til hunde. Det tænkte jeg lidt på at prøve. Hvor får du "de store lunser fra" ? Jeg fik det med som en del af den foderplan, jeg fik til Luna på et tidspunkt. Den var fra en uddannet foderrådgiver, så jeg går ud fra, at det er i orden:-D Luna vil ikke spise fisk, heller ikke, hvis jeg klipper dem i små lunser, så det har jeg opgivet. Hun spiser heller ikke de der pakker fra RHM, hvor det vist er krabbemix. Jeg køber kød og ben ved et slagteri. Der får man kødet i meget store stykker:-D Budda: Æggeskal, kan de godt spise det? (okay ved godt de KAN, men er der sundt for dem? Er føste gang vi høre om det. God ide med at klippe/skære de meget store ting i stykker. Må vi prøve næste gang, vi har noget alt for stort (soey gider ikke struber og hele ribben.) Luna får nogle gange et helt råt æg, med skal og det hele. Hun spiser det meste af det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Soey Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Tja tror da os det er okay så Soey elsker tun, men har ikke turet give hende det. Vil stoppe med at være pylret over det nu:mrgreen: Tak for det;-) Og Æggeskal er vil bare kalk, så selvfølglig kan de da tåle det ikk:blink: Vel ikke værre end Kyllige og lammeben... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Soey Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Glemte helt at spørge... Er det meget billiger at købe ved slagteren end ved RHM? Og hvad kan du få ved slagteren? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Glemte helt at spørge... Er det meget billiger at købe ved slagteren end ved RHM?Og hvad kan du få ved slagteren? Ja det må man sige, det er:-D Jeg giver 15 kr pr kg kallun og så er det grofthakket. (koster 10 kr pr kg, hvis man selv vil klippe maverne). Man skal dog minimum købe 10 kg af hver kødart, man køber. Hos min slagter kan jeg købe: Hest, okse og nogle gange lam. Der er ben, kæbekød, lever, hjerte og kallun Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Hehe, så er det ikke kun mig som fodre noget ustruktureret.:klap: NiceMen fodre du hakket eller i klumper? eller begge dele... Vores hverdag lægger ikke rigtig op til stuktur, så det går lidt igen i fodringen Men vi fodre med begge dele - Men klumperne kommer fra en bekendt der er slagter, så det er lidt forskelligt, hvor tit de får det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Soey Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Janetteh: Vil da lige prøve at høre min slagter, det lyder da en del billigere. Ville være nice hvis men kunne få lidt flere penge til andre hundeting:blink: Hehe, vil gerne være med i klubben ustruktureret-hverdag:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Janetteh: Vil da lige prøve at høre min slagter, det lyder da en del billigere.Ville være nice hvis men kunne få lidt flere penge til andre hundeting:blink: Hehe, vil gerne være med i klubben ustruktureret-hverdag:mrgreen: Det er ikke en almindelig slagter, som i en slagterbutik:-D Men et decideret slagteri. Men prøv at spørg din slagter, om han evt kan skaffe noget. Det kan jo godt være:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Soey Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Ahhh så giver det mere mening:stupid: Men spøger lige alligevel som du siger, kan jo være de kan sende mig til at slagteri:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 JanetteH: Tun på dåse:shock: Trode det var usundt for hunde eller er det katte:hmm: Men ved at min Barf forhandler, lige har fået fisk til katte hjem, som os fint kan bruges til hunde. Det tænkte jeg lidt på at prøve. Hvor får du "de store lunser fra" ? Budda: Æggeskal, kan de godt spise det? (okay ved godt de KAN, men er der sundt for dem? Er føste gang vi høre om det. God ide med at klippe/skære de meget store ting i stykker. Må vi prøve næste gang, vi har noget alt for stort (soey gider ikke struber og hele ribben.) Der er mange tungmetaller i tun, derfor anbefaler mange det ikke i for store mængder eller for ofte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Vi fodrer primært med hele 'byttedyr' (fx hest, får, lam, ged, kanin, and, ørred osv), der bliver savet ud i passende portioner - oftest er det med ben. Kallun og indmad får de ca 3 gange om måneden. Mht frugt og grønt, så får de resterne fra vores husholdning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Malenes hunde bor i himlen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Malenes hunde bor i himlen Nææ, de bor i Havndal og de får lov at knokle for føden :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Hehe Havndal er himlen. Tror ikke Motor ville ane hvad han skulle stille op med et halvt dyr, men hvis andre startede ville han helt sikkert følge trop. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Malenes hunde bor i himlen Jahaer de gør:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Hehe Havndal er himlen. Tror ikke Motor ville ane hvad han skulle stille op med et halvt dyr, men hvis andre startede ville han helt sikkert følge trop. Det ville han uden tvivl.:5up: Nu er det jo ikke sådan at de får en hel hest, men fx et får bliver savet ud med en nedstryger i ca 500-1000 grams stykker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Det ville han uden tvivl.:5up: Nu er det jo ikke sådan at de får en hel hest, men fx et får bliver savet ud med en nedstryger i ca 500-1000 grams stykker Ok så. Og så en balje ben engang imellem? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Ok så. Og så en balje ben engang imellem? Ja de får af og til en murerbajle med ben, hvis jeg har været på slagteriet og fylder bilen op - jeg prøver dog på, at det ikke er i sommerhalvåret, da de sjældent kan æde det hele på et par dage og så bliver det pænt skummelt Men deres primære foder er hele dyr der bliver savet ud med ben og hele pivtøjet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Ja de får af og til en murerbajle med ben, hvis jeg har været på slagteriet og fylder bilen op - jeg prøver dog på, at det ikke er i sommerhalvåret, da de sjældent kan æde det hele på et par dage og så bliver det pænt skummelt Men deres primære foder er hele dyr der bliver savet ud med ben og hele pivtøjet Det er smart, meget smart. Har kun været med til at partere grise, men det var så til menneskemad, der er ok meget på sådan en frilandsgris. Jeg fik hjernen, lagde den i et glas med vand og legede professor, min mor blev sur da hun fandt den i køleskabet sådan et par uger gammel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Jeg køber varieret, når jeg køber. Dog fylder kallun ca. 1/3. Derudover køber jeg lammekød, hjort, kylling, hest, laks og indmad + ben. Jeg gider ikke opdele maden, så tager en 2kg. pose op ad gangen og så blive den spist i løbet af to og en halv dag (han får 800g dagligt ). Sørger så for, at han ikke får to poser kallun i træk, men tager noget andet imellem. Hvis der er ben i den mad han får, så får han tilpasset kødben derefter - jeg skal være påpasselig, ellers får han hvide prutter Det er smart, meget smart. Har kun været med til at partere grise, men det var så til menneskemad, der er ok meget på sådan en frilandsgris. Jeg fik hjernen, lagde den i et glas med vand og legede professor, min mor blev sur da hun fandt den i køleskabet sådan et par uger gammel Kan dælme godt forstå din mor! Bare lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts