Hop til indhold

Klikker og ruskelege


JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Ja se, jeg læste jo i en anden tråd, at man kunne klikke når hunden ville lege ruskelege, for at hun kunne lære at det er sjovt at lege ruskelege med moaren..

 

Det går da helt i spåner:roll: Såsnart jeg finder guffer og klikker frem er Luna da bedøvende ligeglad med tov og andre sjove rusketing:roll:

 

Så sidder hun bare og dasker til dem med poten. Og vil ikke engang tage fat og holde tovet...

 

So much for that idea:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinne og Hugo

Må jeg spørge hvorfor du gerne vil have din hund skal lege ruskelege?

 

Mit indtryk er, selvfølgelig afhængigt af race og dermed jagtteknik, at hunden kan stresse op ved ruskelege og det ikke ubetinget er godt for dens tandsæt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja se, jeg læste jo i en anden tråd, at man kunne klikke når hunden ville lege ruskelege, for at hun kunne lære at det er sjovt at lege ruskelege med moaren..

 

Det går da helt i spåner:roll: Såsnart jeg finder guffer og klikker frem er Luna da bedøvende ligeglad med tov og andre sjove rusketing:roll:

 

Så sidder hun bare og dasker til dem med poten. Og vil ikke engang tage fat og holde tovet...

 

So much for that idea:???:

 

Problemet er at du har tingene synlige, og så er hun mere fokuseret på godbidderne. Jeg har som regel altid en skål med godbidder stående på sofabordet, på denne måde kan jeg belønne uden at (min) Luna tænker over at godbidderne er der.

 

Så ville jeg sidde med klikkeren skjult i hånden, og når hun har glemt alt om den, så ville jeg igangsætte en lille leg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg spørge hvorfor du gerne vil have din hund skal lege ruskelege?

 

Mit indtryk er, selvfølgelig afhængigt af race og dermed jagtteknik, at hunden kan stresse op ved ruskelege og det ikke ubetinget er godt for dens tandsæt.

 

Jeg ville godt lære hende at lege med mig. Og hun er så småt selv begyndt på ruskelege, så derfor ville jeg tage fat der.

 

Nu kender du ikke Luna, for så ville du vide at stress slet ikke kommer på tale, hun er så afslappet at det er et under benene holder hende oppe:-D

 

Problemet er at du har tingene synlige, og så er hun mere fokuseret på godbidderne. Jeg har som regel altid en skål med godbidder stående på sofabordet, på denne måde kan jeg belønne uden at (min) Luna tænker over at godbidderne er der.

 

Så ville jeg sidde med klikkeren skjult i hånden, og når hun har glemt alt om den, så ville jeg igangsætte en lille leg.

 

Jeg kan ikke have guffer stående på sofabordet:shock:.. ikke hvis jeg vil have at de bliver der, ihvertfald.. Så skal jeg huske at fjerne dem, når jeg forlader rummet, tror jeg:mrgreen:

 

Men det er da helt sikkert et forsøg værd:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinne og Hugo

OK, jamen så er det vel helt fint.

Måske der er lege hun hellere vil lege, så er det måske der du skal sætte ind. :-D

 

Vi har sådan et hundespil med problemløsning. Det er et HIT!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke have guffer stående på sofabordet:shock:.. ikke hvis jeg vil have at de bliver der, ihvertfald.. Så skal jeg huske at fjerne dem, når jeg forlader rummet, tror jeg:mrgreen:

 

Men det er da helt sikkert et forsøg værd:-D

 

Jeg har slevfølgelig mine stående i en krukke med låg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, jamen så er det vel helt fint.

Måske der er lege hun hellere vil lege, så er det måske der du skal sætte ind. :-D

 

Vi har sådan et hundespil med problemløsning. Det er et HIT!

 

Ja, men det får ikke fart i hunden:cool::-) Og dem løser hun hurtigt:-D

 

Jeg har slevfølgelig mine stående i en krukke med låg :blink:

 

Og det skulle stoppe min Luna?:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...