Gæst bombastic Skrevet Juni 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2010 Ja hvorfor gør han det. Hvis der er et pige kor i tv der synger, eller der er nogle høje toner så hyler han helt vildt. Er det af ubehag han gør det? jeg ved ikke hvordan jeg skal tolke det. Hilsen Maria Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2010 Der har været mange videnskabelige forklaringer på at hunde hyler. Mine hyler, når jeg tager på indkøb, altså uden dem. Da jeg gik på job hver dag vidste de godt at jeg skulle afsted, og hylede så ikke. Min barndoms hund hylede af disse sirener og hvis min lillebror skulle øve blokfløjte.Så der findes disse toner der får hunde til at hyle. Førhen gik det også igang ved Falck´s udrykninger, men denne lyd er ændret gennem årene. Ulvene i Kbh´s ZOO hylede også hvis der var udrykning i nærheden. Jeg tror, det er en samling af flokken, der skal bringe sammenhold.????? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret Juni 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2010 Min hund hyler af glæde Hun hyler ikke når jeg går, men når jeg kommer hjem så bliver hun så glad at hun kommer til at hyle af bare lykke :hjerte: Hun hyler også når min datter skal stemme guitaren og derfor fløjter i guirtar-stemmeren Her er det nok tonen hun reagerer på¨, og ikke at hun bliver lykkelig... Så grunden til at hunde hyler er helt sikkert situationsbestemt. Men grundlæggende tror jeg, som den forrige indlægsskriver, at hunde hyler for at samle flokken. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juni 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2010 Jeg kunne "snakke" med vores gamle hund ved at sidde og hyle... Vi skiftedes til at hyle med forskellige lyde... Indimellem lagde han hovedet på skrå og kiggede på mig som om "wow mor..! En ny lyd" og så slikkede han mig i hovedet Så det er bestemt ikk altid af ubehag... Han kunne nemlig sagtens rejse sig og gå væk hvis han ville... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obstacle Besvaret Juni 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2010 Vi havde en blanding mellem en dansk/svensk gårdhund og en springer spanieler. Hun hylede som en ulv når mig og min søster spillede på mundharmonika. Jeg tror på at det var enten for at synge med eller for at bede os om at være stille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juni 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2010 Jeg kan bare ikk lade være at tænke - hvis hunden sys det var irriterende... Ville h*n så ikk enten gø eller gå sin vej langt væk?? Måske endda knurre... Er altså overbevist de hygger sig med det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bombastic Besvaret Juni 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2010 Okay, det var rart at få bekræftet at han ikke gør det af ubehag, for selvfølgelig kan han jo gå sin vej, det havde jeg ikke lige tænkt på. Vi kan også "snakke" med ham ved at hyle sammen med ham og til ham. Mine brødre syntes det er så sjovt at få ham til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juni 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2010 Jeg skal slet ikk gøre mig klog på om det er sådan det forholder sig... Men kan ikk forestille mig andet... Netop fordi de bare kan gå væk... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts