Hop til indhold

Dansk hunderegister


ridiger
 Share

Recommended Posts

Gæst snuseren
Så måtte dansk hunderegister ringe til manden.

Ja ja så får de mange sager, men dyrelægen burde ikke kunne fuske!

 

Der var engang jeg mente den omtalte registrering var vigtig, men det var den så ikke aligevel, sådan er livet, noget er vigtigt for en og ligegyldigt for andre!:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Vil man ikke få en bøde for at hunden ikke er registreret hvis politiet finder en omstrefende hund?

 

Her ved jeg godt at man vil få en bøde for ikke at have hunden forsvareligt lukket inde på sin grund.

 

Du vil få en bøde, hvis politiet ikke er dine venner, klart nok?:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil man ikke få en bøde for at hunden ikke er registreret hvis politiet finder en omstrefende hund?

 

Her ved jeg godt at man vil få en bøde for ikke at have hunden forsvareligt lukket inde på sin grund.

 

Ifølge loven har du pligt til at holde din hund registreret - så ja det vil du kunne få en bøde for, hvis hunden ikke er aflivet eller solgt før du når at henvende dig!

Jeg sad og læste en avis for nylig hvor der blev oplyst at politiet havde fået indleveret en stor hund (80 kg) Hvis de pågældende ejere ikke meldte sig inden for 2 dage ville hunden blive afhændet eller aflivet, og hvis det først er sket er der ikke noget at gøre, for så har du ikke længere rettigheden til hunden! Og ja ifølge loven har de retten til det! :hmm:

Jeg blev faktisk shokket for jeg troede ikke sådan noget skete i Danmark:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du vil få en bøde, hvis politiet ikke er dine venner, klart nok?:banan:

 

Jeg tror særiøst vi alle herinde har fattet din holdning til politiet og dansk hunderegister efter din tråd og de adskillige indlæg du har lavet om det!!! Hvis du ikke er her for andet end at kommentere det, så må du sku have et trist liv! Er det ikke på tide at du generer et andet forum????

 

Og ja jeg beklager på forhånd til adminstratorene hvis jeg har overtrådt en eller anden regel om sprogbrug herinde!:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jeg tror særiøst vi alle herinde har fattet din holdning til politiet og dansk hunderegister efter din tråd og de adskillige indlæg du har lavet om det!!! Hvis du ikke er her for andet end at kommentere det, så må du sku have et trist liv! Er det ikke på tide at du generer et andet forum????

 

Og ja jeg beklager på forhånd til adminstratorene hvis jeg har overtrådt en eller anden regel om sprogbrug herinde!:oops:

 

Jeg ser da intet ondt i at du komenterer mit triste liv, og det tror jeg ikke kommer administratorne ved!

 

Jeg komenterer alt hvad der falder mig ind, også uden at spørge om lov, hvis det ikke er i overensstemmelse med etikken her, må jeg jo stikke en undskyldning, eller trække mig ud af debatten, men klage over andre falder mig ikke ind!:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Omsider i dag lå registeringsbeviset på Darwin i postkassen - så jeg vil gå stærkt ud fra af DHR IKKE har sendt den af sted d. 16. juni - som skrevet til mig tidligere :???:

 

Vi fik skipper 13 maj hans registreringsbevis kom i dag, måske har de lige taget sig sammen og ryddet op i bunkerne inden sommerferien :rolleyes:

 

Noget helt andet er, går jeres hund med det grå plastikvedhæng? Altså han har jo hundetegn hvis en privat finder ham og hvis han bliver bragt til politiet så bliver han vel tjekket for chip så er det nødvendigt? Synes ikke det er så pænt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Laki fik sin i sidste uge. Der gik 1½ uge ca fra jeg mailede dem og bad om at få ham registreret til jeg modtag registreringen. De nåede så at sende mig girokort to gange, mærkeligt nok, men det er det eneste, der umiddelbart "gik galt".

 

Jeg havde af en eller anden grund troet, at man fik noget á la hundetegnet, som hunden skulle gå med. Men så fint er det ikke :)

 

Vi har endelig fået vores i dag, der lå altså sådan et gråt vedhæng i kuverten :hmm:hvis du gerne vil have et tror jeg bare du kan ringe til dem og bede om et...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
Vi fik skipper 13 maj hans registreringsbevis kom i dag, måske har de lige taget sig sammen og ryddet op i bunkerne inden sommerferien :rolleyes:

 

Noget helt andet er, går jeres hund med det grå plastikvedhæng? Altså han har jo hundetegn hvis en privat finder ham og hvis han bliver bragt til politiet så bliver han vel tjekket for chip så er det nødvendigt? Synes ikke det er så pænt :oops:

Fulgte der et lille vedhæng med?? Se, det var det, jeg troede man fik. Jeg har kun modtaget et styk papir med registreringen. Altså et vedhæng lige som hundetegnet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Fulgte der et lille vedhæng med?? Se, det var det, jeg troede man fik. Jeg har kun modtaget et styk papir med registreringen. Altså et vedhæng lige som hundetegnet?

 

Ja sådan et lille gråt plastikvedhæng som man sætter i halsbåndet, der står bare at hunden er i dansk hunderegister. Som du kan læse i mit ovenstående indlæg så er jeg ikke så begejstret for det så medmindre det er noget man BØR give hunden på så må du gerne få skippers :-D

 

Ellers kan du læse her hvad du skal gøre for at få det Dansk Hunderegister - FAQ

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg fik også det vedhæng med til Darwin - men det er da første gang de har sendt sådan et med.

 

Jeg vil ikke bruge det - Darwin har bare et lille hundeskilt, med navn og telefon - han er jo ikke så stor - kun 5 kg - vi snakkede om at alle hundene næste gang de skal have skilte - så får vi det skrevet på hundeskiltet at de er registeret i DHR :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg fik også det vedhæng med til Darwin - men det er da første gang de har sendt sådan et med.

 

Jeg vil ikke bruge det - Darwin har bare et lille hundeskilt, med navn og telefon - han er jo ikke så stor - kun 5 kg - vi snakkede om at alle hundene næste gang de skal have skilte - så får vi det skrevet på hundeskiltet at de er registeret i DHR :-D

 

Det var faktisk en god ide! :mrgreen: Jeg har prøvet at give ham det på, men det "klikker" imod hans hundetegn hver gang han bevæger sig så det er faktisk lidt irriterende at høre på :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...