Gæst Findus Skrevet Juni 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Jeg har lige brug for et par råd.. Som de fleste jo nok har bemærket, så har vi jo endelig fået lille Duffy hjem, hun er en skøn og dejlig hvalp, men jeg kunne godt lige tænke mig et par råd til følgende: Duffy gør og nærmest hyler, når vi møder andre hunde på gåturen.. Eller hun er endnu ikke kommet så tæt på at hun har hilst på en anden hund endnu.. Jeg gør det at jeg sætter mig på hug og prøver at aflede med godbidder.. Men så er det jeg tænker: Forstærker jeg bare hendes reaktion ved at aflede med godter? Det samme gør sig gældende hvis der kommer folk forbi os, dem gør hun også af, dog ikk så kraftigt som med andre hunde... Her bruger jeg samme fremgangsmetode.. Hvis folk så sætter sig ned, gør hun stadig lidt, men får så hilst på dem og så reagerer hun helt normalt med at vil slikke dem i ansigtet osv... Håber ikke at det blev for kringlet formuleret og at jeg kan få et bare tips, for jeg er altså lidt ked af og undrende over hendes reaktion Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret Juni 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2010 Hvor gammel er hun? Og har du prøvet at lave en playdate med en anden hund f.eks. hjemme hos jer selv? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Juni 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2010 Hvor gammel er hun? Og har du prøvet at lave en playdate med en anden hund f.eks. hjemme hos jer selv? Hun er 11 uger og vi har haft hende siden tirsdag.. Jeg har aftalt en playdate med en hund her fra HF og vi skal mødes her en af de næste dage, så er spændt på hvordan det kommer til at gå... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juni 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2010 Jeg har lige brug for et par råd.. Som de fleste jo nok har bemærket, så har vi jo endelig fået lille Duffy hjem, hun er en skøn og dejlig hvalp, men jeg kunne godt lige tænke mig et par råd til følgende: Duffy gør og nærmest hyler, når vi møder andre hunde på gåturen.. Eller hun er endnu ikke kommet så tæt på at hun har hilst på en anden hund endnu.. Jeg gør det at jeg sætter mig på hug og prøver at aflede med godbidder.. Men så er det jeg tænker: Forstærker jeg bare hendes reaktion ved at aflede med godter? Det samme gør sig gældende hvis der kommer folk forbi os, dem gør hun også af, dog ikk så kraftigt som med andre hunde... Her bruger jeg samme fremgangsmetode.. Hvis folk så sætter sig ned, gør hun stadig lidt, men får så hilst på dem og så reagerer hun helt normalt med at vil slikke dem i ansigtet osv... Håber ikke at det blev for kringlet formuleret og at jeg kan få et bare tips, for jeg er altså lidt ked af og undrende over hendes reaktion kan du ikke huske, at jeg skrev til dig, og også faktisk var ret ked af det, fordi jeg syntes halfdan virkede voldsomt utryg, nærmest panisk, når der var andre hunde? jeg var simpelthen så bange for, at det aldrig ville blive bedre. det gjorde det! mere eller mindre af sig selv. vi fandt nogle steder, hvor folk luftede hunde, og der satte vi os bare. nogle timer nogle gange. og holdt afstand til de andre hunde, og sagde til ejerne, at han ikke turde hilse. jeg gjorde ikke så meget. sad bare lidt med ham. jeg gav ikke godbidder eller noget, så langt tænkte jeg slet ikke. nærmest fra den ene dag til den anden stoppede det. han begyndte selv at opsøge de andre hunde, og så småt stoppede hans voldgøeri. nu er han jo en total selskabspapegøje. hun skal jo lige vænne sig til, at der ikke er nogle voksne hunde omkring hende til at passe på. og at i er hendes flok, og godt kan passe på hende. jeg lover, at det nok skal komme. kan i ikke finde en eller anden apatisk-agtig voksenhund, der gider gå og ignorere hende i en lidt længere periode? så hun kan nå at vænne sig ordentligt til den, og opdage at den ikke er farlig. det havde vi mere succes med, en de der hurtige og tilfældige møder. held og lykke! og skriver du ikke, når i oplever lidt fremskridt? for det er jeg helt sikker på, at i kommer til at gøre :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Juni 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2010 kan du ikke huske, at jeg skrev til dig, og også faktisk var ret ked af det, fordi jeg syntes halfdan virkede voldsomt utryg, nærmest panisk, når der var andre hunde? jeg var simpelthen så bange for, at det aldrig ville blive bedre. det gjorde det! mere eller mindre af sig selv. vi fandt nogle steder, hvor folk luftede hunde, og der satte vi os bare. nogle timer nogle gange. og holdt afstand til de andre hunde, og sagde til ejerne, at han ikke turde hilse. jeg gjorde ikke så meget. sad bare lidt med ham. jeg gav ikke godbidder eller noget, så langt tænkte jeg slet ikke. nærmest fra den ene dag til den anden stoppede det. han begyndte selv at opsøge de andre hunde, og så småt stoppede hans voldgøeri. nu er han jo en total selskabspapegøje. hun skal jo lige vænne sig til, at der ikke er nogle voksne hunde omkring hende til at passe på. og at i er hendes flok, og godt kan passe på hende. jeg lover, at det nok skal komme. kan i ikke finde en eller anden apatisk-agtig voksenhund, der gider gå og ignorere hende i en lidt længere periode? så hun kan nå at vænne sig ordentligt til den, og opdage at den ikke er farlig. det havde vi mere succes med, en de der hurtige og tilfældige møder. held og lykke! og skriver du ikke, når i oplever lidt fremskridt? for det er jeg helt sikker på, at i kommer til at gøre :blink: Mange tak for svar, det beroligerer mig, at Halfdan reagerede på samme måde og er "vokset" fra det, ligesom du gjorde, frygter jeg jo også at det ikke bliver bedre... Jeg har endnu ikke fundet et sted, hvor der kommer mange hunde forbi, men skal mødes med Gracie (KarinaO) her en af de næste dage, så jeg er super spændt på hvordan det kommer til at gå... Jep, jeg giver en update, når der er fremskridt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst akrebbe Besvaret Juni 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2010 Lilli opfører sig også sådan. Jeg har endnu ikke fundet en playdate til hende, men håber snart på det. Så må jeg tage hende med ned til søen - der burde der komme nogle som lufter hund. Jeg kender ikke rigtig et sted i området, hvor der luftes meget hund. Lilli gør også når der kommer mennesker gående, men når hun lige har set dem an, stopper hun med det. Men godt at høre at Halfan "voksede" fra det:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Juni 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2010 Sådan opfører Dexter sig også.. Han gør ikke voldsomt.. Kun lige nogle enkelte gange og hvis jeg snakker beroligende til ham imens, virker det som om, at han tager det mere roligt.. Men han bliver så en total kylling, hvís hunde eller mennesker vil hilse på ham.. Så gemmer han sig bagved mig.. Derfor oplever jeg også, at det er lidt svært, at få ham til at komme i kontakt med andre hunde.. Indtil videre har jeg bare ignoreret ham (ud over at berolige ham lidt) og ellers så bare småsnakket med de mennesker og hunde, jeg har mødt. Så jeg håber også, ligesom dig, at det bliver bedre, når han er blevet mere tryg og vant til at være her hos os.. Så det er dejligt, at høre, at det blev bedre med Halfdan efter lidt tid:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinne og Hugo Besvaret Juni 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2010 En play date med andre rolige hunde vil garanteret gøre gavn - evt med andre hvalpe. Det havde vi stor succes med. At aflede med godbidder kan hunden godt opfatte som om det er det rigtige at gø, men jeg ved ikke helt med så lille en hvalp. Det kan være godt at gå mellem hvalpen og "det farlige" og endelig ikke pyldre om den, for så forstærkes den i at "det her garanteret er noget der er slemt". Held og lykke - og det skal nok blive bedre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret Juni 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2010 Stemmer i med de andre om en playdate med en rolig hund. I kan f.eks. starte med bare at gå tur sammen og så kan Duffy få lov til at se den anden hund an i sit eget tempo. I kunne starte med at gå lidt sammen i 30 min eller noget og så slutte af med at sætte jer på græsset med hundene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juni 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2010 ja, jeg har jo været på banen, men jeg tager den alligevel lige en gang til for prins knud, eller hvordan det er man siger. for jeg synes det er synd, hvis i bekymrer jer for meget. det blir bedre! vores hvalpe kommer jo fra en stor tryg flok, som altid var om dem. jeg kan huske, da jeg besøgte halfdan på en udstilling. der var mennesker, hunde og larm over alt, og en skør fremmed dame (ja, øhmm..), som ville have ham på armen hele tiden. men han var helt kold og rolig. og så pludselig, da vi fik ham hjem, skulle der bare en hund på afstand til, så gik han helt i panik. han havde jo aldrig før prøvet, at skulle forholde sig til sådan en, helt alene. nu ved han, at han kan selv. fordi, at det blev han bare nødt til. sørg for, at jeres hvalp kan komme i tryghed mellem jeres ben, og vis den ellers, at det der med at møde hunde, bare er helt okay, almindeligt, og positivt. gå måske et sted hen, hvor folk ikke bare er på vej videre, men er lidt længere tid. parker og den slags. de skal jo først til at lære det, lige som at de skal lære alt det andet nye. og de skal nok hurtigt fange pointen :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts