Hop til indhold

Shop amok


Tine1
 Share

Recommended Posts

Her i den alt for lange ventetid skal jeg jo have shoppet lidt til Otto...

 

Har kigget en del på nettet efter ting og sager og havde næsten besluttet mig for, hvad jeg skulle købe... men så i dag på kiggede jeg lige ind til en dyrehandler for at kigge priser derinde...

 

Spurgte f.eks. til en sele og han viste mig sådan en "hel syet en" uden remme på brystet til 299, som han mente en løwchen hvalp kunne passe til 6 mdr. Hmmm... "Har I ikke noget billigere?".. , men så sagde han, at de billigere med remme filtrede deres pels..? Ligesom at jeg også skulle vælge et rundsyet halsbånd for at undgå slid på pelsen...

 

Fedt at han kendte racen - han virkede i det hele taget som om han havde ret godt styr på mere end bare undulater og gubbier... Og opfordrede mig i øvrigt til at vente med at købe til på fredag, hvor bl.a. alle hundekurve kom på 50%:-D

 

- men...

 

Er der andre ting jeg skal være særlig opmærksom på, når jeg shopper til en Løwe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min løve går uden halsbånd til hverdag ... fordi uanset hvad jeg har prøvet - så filtrer pelsen under det - også det tynde rundsyede ....

 

Ang. sele - så ville jeg ikke ofre særlig meget på en hvalpe-sele - jeg havde en nylon-rem-sele til min mens hun voksede - og oplevede aldrig problemer med, at den filtrede pelsen - det er jo alligevel relativ kort tid ad gangen, at de har selen på ...

 

Nu har jeg to pelsklumper, som hver har en puppia-sele - og den giver heller ikke problemer - dog skal jeg være opmærksom, hvis vi har været ude i regnvejr - men det tror jeg at man skal uanset, hvilken sele man har ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var lige præcist sådan en sele, som han anbefalede... Puppia...

 

Otto har ret meget pels - for ikke at sige vildt meget faktisk... Meget mere end hans søstre (han ser dobbelt så stor ud pga. af pelsen).

 

Tror du, at en sele med nylonremme ville filtre på en voksen hund?

 

Har det også sådan lidt med at ofre penge på noget, der skal holde i 3 mdr... Så hellere vente med den gode sele.

 

(Ret dårligt billede - men ved ikke om du kan fornemme, at han er lidt "puffy" allerede som 5 uger gammel)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinne og Hugo

Nu har jeg jo ikke en Løve, men seler har jeg da. Og for mange hvis I spørger min kæreste.:roll:

 

Vi startede med en lille lædersele. Den var aaalt for stor, da vi Hugo hjem. Så fik vi en nylonremsele med brede remme - for at fordele trykket. Den var heller ikke god, da den sled meget på pelsen.

 

Så købte jeg en Julius K9-sele til 229,- og selvom den ikke passer ham, når han er udvokset, tror jeg det er en rigtig god "investering". I stedet for flere fejlkøb af billige seler, der ikke sidder ordenligt, er det godt at købe en god én fra starten. Bare min erfaring.

 

Når Hugo er vokset fra den sele vi har nu, får han en større, og en K9 er jo altid til at komme af med igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

har du spurgt hannah hvad der følger med ham...da jeg snakkede med hende om det, vilel hun give det samme med som jeg gør. og så skal du ikke shoppe amok før du har set hvad du mangler...

jeg bruger kun sele til dem mens de er små. når de bliver ældre bruger jeg kun halsbånd, de trækker ikke.

ligegyldigt hvilken sele jeg har brugt så filtrer de af h.. til.. og hver gang mn børster en filter ud så river man pels af..og det duer bare ikke når man udstiller.

mine går kun i snor i byen fx når vi er på gågaden.. hvis vi går oppe ved den store vej..ellers går de løse alle steder. det gode ved løverne er jo netop at de ikke stikker af, og lærer hurtigt..mine går fx ikke gnnem dørene, springer ud af bilen eller går over en vej, medmindre deres navn er nævnt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

har du spurgt hannah hvad der følger med ham...da jeg snakkede med hende om det, vilel hun give det samme med som jeg gør. og så skal du ikke shoppe amok før du har set hvad du mangler...

jeg bruger kun sele til dem mens de er små. når de bliver ældre bruger jeg kun halsbånd, de trækker ikke.

ligegyldigt hvilken sele jeg har brugt så filtrer de af h.. til.. og hver gang mn børster en filter ud så river man pels af..og det duer bare ikke når man udstiller.

mine går kun i snor i byen fx når vi er på gågaden.. hvis vi går oppe ved den store vej..ellers går de løse alle steder. det gode ved løverne er jo netop at de ikke stikker af, og lærer hurtigt..mine går fx ikke gnnem dørene, springer ud af bilen eller går over en vej, medmindre deres navn er nævnt :klap:

 

Øh - det har Milla og Shabi vist glemt det der - de går gladeligt ud af alle døre, vinduer og låger :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:fornaermet: pjat..det er dig der ødelægger de hunde :evil: shabi går kun i vindueskarme og på borde :engel: du må lære dem hvilke døre de ikke må gå ud af. jeg siger uden hund til dem og så bliver de inde...:slem:

 

Jeg tror der er noget i vandet de ikke kan tåle :hmm:

 

For det forstår de absolut ikke her nede... Uden hund..:hmm:Det må da betyde at de skal komme med :damn::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

har du spurgt hannah hvad der følger med ham...da jeg snakkede med hende om det, vilel hun give det samme med som jeg gør. og så skal du ikke shoppe amok før du har set hvad du mangler...

 

Jeg skal hjem og besøge hende og Otto i dag efter arbejde, så vil jeg lige snakke med hende om det. Tak.. Kunne da være vildt fedt, hvis jeg bliver fri for at tænke på det hele.

 

jeg bruger kun sele til dem mens de er små. når de bliver ældre bruger jeg kun halsbånd, de trækker ikke.

ligegyldigt hvilken sele jeg har brugt så filtrer de af h.. til.. og hver gang mn børster en filter ud så river man pels af..og det duer bare ikke når man udstiller.

mine går kun i snor i byen fx når vi er på gågaden.. hvis vi går oppe ved den store vej..ellers går de løse alle steder. det gode ved løverne er jo netop at de ikke stikker af, og lærer hurtigt..mine går fx ikke gnnem dørene, springer ud af bilen eller går over en vej, medmindre deres navn er nævnt :klap: ...

 

Dvs. at det er fuldstændigt ligegyldigt om jeg bruger en dyr eller en billig sele? Det bliver filter uanset hvad?

 

Hmm..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal hjem og besøge hende og Otto i dag efter arbejde, så vil jeg lige snakke med hende om det. Tak.. Kunne da være vildt fedt, hvis jeg bliver fri for at tænke på det hele.

 

 

 

Dvs. at det er fuldstændigt ligegyldigt om jeg bruger en dyr eller en billig sele? Det bliver filter uanset hvad?

 

Hmm..

 

Måske er det ligegyldigt i forhold til filter - men det betyder nu noget for hunden, hvis du bruger sele, at du bruger en der er god til præcis den hund. en der passer og lægger trykket det rigtige sted og sårn ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal hjem og besøge hende og Otto i dag efter arbejde, så vil jeg lige snakke med hende om det. Tak.. Kunne da være vildt fedt, hvis jeg bliver fri for at tænke på det hele.

 

 

 

Dvs. at det er fuldstændigt ligegyldigt om jeg bruger en dyr eller en billig sele? Det bliver filter uanset hvad?

 

Hmm..

nej..jeg vil til hver en tid vælge en god sele..jeg sværger til puppia-versionen, hvor der er et stofstykke som går ned mellem forbenene og lægger trykket på hele brystkassen..

jeg finder lige et billede

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det sådan en sele jeg går efter... Hvilken størrelse tror I, at jeg skal købe den i?

 

Der følger vist ikke andet end hund og lidt foder med... så jeg vil stille og roligt gå i gang med at få købt lidt ind... Bl.a. en ny føntørrer... (godt nok ikke lige det jeg havde regnet med ville komme på hvalpeshopping-listen:lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det sådan en sele jeg går efter... Hvilken størrelse tror I, at jeg skal købe den i?

 

Der følger vist ikke andet end hund og lidt foder med... så jeg vil stille og roligt gå i gang med at få købt lidt ind... Bl.a. en ny føntørrer... (godt nok ikke lige det jeg havde regnet med ville komme på hvalpeshopping-listen:lol:)

:hmm::hmm:så er det dælme en dyr løve du har købt..det skal jeg lige spørge hende om. så er hun dyrere end mig :skraek:

du kan købe en hvalpepakke af mig hvis du har lyst..det passer i størrelse til en løvehvalp...

træner hun dem heller ikke til at sove i kasse osv :vedikke:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm::hmm:så er det dælme en dyr løve du har købt..det skal jeg lige spørge hende om. så er hun dyrere end mig :skraek:

du kan købe en hvalpepakke af mig hvis du har lyst..det passer i størrelse til en løvehvalp...

træner hun dem heller ikke til at sove i kasse osv :vedikke:

 

Da jeg så, hvad der var med til dine hvalpe, tænkte jeg også, at det var lidt dyr... Så et sted, at der var løwchen hvalpe i Jylland til 6000-7000 kr og det ville jo næsten bedre have kunnet betale sig...

 

- men så forelskede jeg mig jo i ham her..!! Og er virkelig en dårlig forhandler... Kører vist i Danmarks eneste nye bil uden måtter og aircondition - på trods af at forhandleren overskred leveringsdatoen med 8 uger:lol::damn:

 

Hun har lige skrevet en besked til mig, at der følger en sele med til ham... Hmm.. om det så er fordi du allerede har hevet i hende, skal jeg jo ikke kunne sige...:lol:

 

Og angående træning, så ved jeg det faktisk ikke... Det har vi slet ikke snakket om - men kan rigtig godt lide den måde, at hun behandler sine hunde på...

 

Ok.. indrømmer... Jeg er en helt blank hundekøber... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg så, hvad der var med til dine hvalpe, tænkte jeg også, at det var lidt dyr... Så et sted, at der var løwchen hvalpe i Jylland til 6000-7000 kr og det ville jo næsten bedre have kunnet betale sig...

 

- men så forelskede jeg mig jo i ham her..!! Og er virkelig en dårlig forhandler... Kører vist i Danmarks eneste nye bil uden måtter og aircondition - på trods af at forhandleren overskred leveringsdatoen med 8 uger:lol::damn:

 

Hun har lige skrevet en besked til mig, at der følger en sele med til ham... Hmm.. om det så er fordi du allerede har hevet i hende, skal jeg jo ikke kunne sige...:lol:

 

Og angående træning, så ved jeg det faktisk ikke... Det har vi slet ikke snakket om - men kan rigtig godt lide den måde, at hun behandler sine hunde på...

 

Ok.. indrømmer... Jeg er en helt blank hundekøber... :genert:

jer er selv elendig til at forhandle..og så er jeg altid for gavmild og venlig..jeg tror aldrig jeg kommer til at tjene på noget som helst..:mrgreen: og millionær bliver jeg aldrig

jeg ved godt man kan købe løver til 7000 kr, men kvaliteten er også derefter..

næste gang du køber hund så kig på kennelerne i forhold til priserne

1. er forældredyrene undersøgt for racespecifikke sygdomme..det er jeg hvertfald pt den eneste opdrætter med løver der gør..

2. er forældredyrene udstillet og med hvilket resultat

3. hvad følger der med hvalpen

4. hvad gør opdrætter for hvalpen, hvalpkøber

5. hvordan har opdrætter sine hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Jeg er vildt glad for den pakke der fulgte med fra Janni. Og ja, jeg bruger det hele! Legetøjet er rigtig dejlig underholdning. Hundekurv bliver brugt til både at hvile sig i om dagen - OG til at lege vildt med. Kuglepuderne er MEGET populære. Og transportkassen sover de i om natten - og bliver brugt når vi kører bil med dem. Det jeg bruger midst er faktisk sele og hundesnor. De følger jo bare med når jeg går med dem. Nu bor jeg altså også på en blind villavej, hvor der er et friområde for enden! Men høm-høm poserne bruger jeg mange af hver dag!

 

Og børsterne, både karden og den 'dobbelte' børste bruger vi flittigt. Har ikke brugt kammen endnu. Har ikke helt fundet ud af, hvad den kan, som børste og karde ikke kan. Shampo og balsam brugt et par gange på hver hund (de kan godt lide at være på stranden!).Ja, jeg har jo så også investeret i en hundetrimmer -den har jeg godt nok ikke brugt endnu, men jeg har jo også kun haft dem i 14 dage.

 

Hmm.... var der mere Janni?

 

Nå jah, foder og godbidder. Super! Mit eneste problem, er at jeg ikke kan købe samme slags foder på Færøerne. Så lige nu blander jeg det med en anden slags (Eukanuba), hvilket ses igen på høm, høm'erne ....

 

Jeg tror ikke rigtigt, at jeg ville have forestillet mig, at jeg fik brug for alle tingene, men det gjorde jeg. Og jeg er også ny hvalpekøber. Det er første gang vi har købt hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vildt glad for den pakke der fulgte med fra Janni. Og ja, jeg bruger det hele! Legetøjet er rigtig dejlig underholdning. Hundekurv bliver brugt til både at hvile sig i om dagen - OG til at lege vildt med. Kuglepuderne er MEGET populære. Og transportkassen sover de i om natten - og bliver brugt når vi kører bil med dem. Det jeg bruger midst er faktisk sele og hundesnor. De følger jo bare med når jeg går med dem. Nu bor jeg altså også på en blind villavej, hvor der er et friområde for enden! Men høm-høm poserne bruger jeg mange af hver dag!

 

Og børsterne, både karden og den 'dobbelte' børste bruger vi flittigt. Har ikke brugt kammen endnu. Har ikke helt fundet ud af, hvad den kan, som børste og karde ikke kan. Shampo og balsam brugt et par gange på hver hund (de kan godt lide at være på stranden!).Ja, jeg har jo så også investeret i en hundetrimmer -den har jeg godt nok ikke brugt endnu, men jeg har jo også kun haft dem i 14 dage.

 

Hmm.... var der mere Janni?

 

Nå jah, foder og godbidder. Super! Mit eneste problem, er at jeg ikke kan købe samme slags foder på Færøerne. Så lige nu blander jeg det med en anden slags (Eukanuba), hvilket ses igen på høm, høm'erne ....

 

Jeg tror ikke rigtigt, at jeg ville have forestillet mig, at jeg fik brug for alle tingene, men det gjorde jeg. Og jeg er også ny hvalpekøber. Det er første gang vi har købt hvalpe.

kammen er til når pelsen bliver længere..så bruger jeg den til at tynde ud i dobbeltpelsen...

royal canin påstod hårdnakket at de solgte foder på færøerne..ellers havde jeg ikke kørt dem over på det :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

jer er selv elendig til at forhandle..og så er jeg altid for gavmild og venlig..jeg tror aldrig jeg kommer til at tjene på noget som helst..:mrgreen: og millionær bliver jeg aldrig

jeg ved godt man kan købe løver til 7000 kr, men kvaliteten er også derefter..

næste gang du køber hund så kig på kennelerne i forhold til priserne

1. er forældredyrene undersøgt for racespecifikke sygdomme..det er jeg hvertfald pt den eneste opdrætter med løver der gør..

2. er forældredyrene udstillet og med hvilket resultat

3. hvad følger der med hvalpen

4. hvad gør opdrætter for hvalpen, hvalpkøber

5. hvordan har opdrætter sine hunde...

 

Det ved jeg jo egentlig også godt. Folk kigger jo også fuldstændigt sindssygt på mig, når jeg fortæller, hvad jeg - enlig mor til 3 børn - har givet for en hundehvalp.. Og forsvarer det med, at ligepræcist en enlig mor med 3 børn og arbejde ikke "har overskud" til overraskelse rent temperamentsmæssigt med en hund.

 

Hannahs udtalelse fra vores første samtale om, at måske var en hund smuk og lige efter bogen, men hvis den ikke havde et lækkert temperament, så blev den ikke brugt til avl, har gjort et stort indtryk på mig. Det er jo også sådan noget, der gør, at jeg har valgt at købe den hos hende..

 

Hun skrev forøvrigt en sms til mig i går aftes. At der jo fulgte en hvalpepakke med... "havde du helt glemt det?"... :lol: FEDT..!! Så nu må jeg lige finde ud af, hvad der er i den, så de ting kan slettes på indkøbslisten.

 

Vil kigge på din hvalpepakke igen og bruge den som indkøbsseddel så.. Så kan jeg strege tingene ud igen, hvis de allerede er i pakken:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok - havde faktisk fået skrevet alt på din hvalpepakke ned... Lige bortset fra hestepenis:confused: og krøyerkugler... :mrgreen:

 

Bider de ikke hul i den der pude, så man har små flamingokugler over alt?

Redigeret af Tine1
manglede lige noget
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...