Hop til indhold

"hvalp" på trapper


Gæst Marianne7100
 Share

Recommended Posts

Gæst Marianne7100

Hvalp og hvalp. Otto fylder om 14 dage 1 år. Vi har vores bryggers/indgang i stueetagen, og så har vi resten af hytten på førstesal, ergo har vi lige nogle trappetrin op og ned.

Vi har sat sådan en sikkerhedslåge for på første sal, så han ikke kan rende op og ned af trapperne. Vi vil jo gerne med tiden fjerne lågen, men er han gammel nok til det? tænker her på knogler, muskler og led?

Han er ½shihtzu og ½malteser, og burde jo være det man kalder udvokset efterhånden.

Vi bærer ham altid op og ned når vi skal på tur mm. Men det er klart, at han vil komme os i møde, ned af trappen, når vi kommer hjem efter arbejde etc.

 

Så ganske kort er det for tidligt at lade ham gå på trapper? det bliver jo kun i det omfang han selv vil, da vi ellers bærer ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg syntes det er i orden at I lader ham tage trappen - han skal jo ikke rende op og ned hele tiden som du selv skriver.

 

Min nr. 2 beagle begyndte selv at gå på trapper da han var 4-5 måneder - men vi bar ham ned.

 

Min yngste beagle som er 13 uger har taget trappen til 1. salen et par gange - når en af drengene lige glemte at skydedøren skulle lukkes :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må jo også mene at han burde kunne klare at gå på trappen et par gange om dagen.

Min den store går i hvert fald op og ned af trappen en gang om dagen men hun er nu også kun ti mdr. Men vi kan ikke slæbe 55-60 kilo op og ned af trappen.

Den lille bliver båret.

Er du overhovedet sikker på din selv kan gå ned af trappen, Min chihuahua kan gå op af vores trappe, men da han den ene gang smuttede fra mig og mente han kunne gå ned strøg han, det kunne han altså ikke. Nu vil han hverken gå op eller ned.

 

Når det så er sagt bekymrer det mig at den situation du taler om er når i kommer hjem, det forbinder jeg med at hvis hunden har styr på trapper vil den spæne ned af trappen (det ville mine i hvert fald) og det ved jeg så ikke hvor godt hunden har af i længden. I både scener og knogler uanset hvor gammel den er.

Så det er et spørgsmål om hvad du er villig til at risikere, jeg tror ikke der er nogen der kan garantere dig at det ikke går ud over led eller knogler på et eller andet tidspunkt.:-):vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Laki er 1 år+ og han spæner op og ned af trapper. Vi bor på 2. etage, så det bliver da til et par gange om dagen, når vi skal på tur eller ned og lege. Vi var meget bekymrede for hans lange krop og korte ben kombineret med en trappe og spurgte dyrlægen, som sagde at det faktisk var sundt for ham at gå op og ned af trapper, da det styrker rygmuskulaturen.

 

På et tidspunkt vil jeg have spurgt en hunde-kiropraktor/massør, men indtil da vil jeg tro på, at dyrlægen ved hvad han snakker om, da det jo er ham, der får hundene ind, hvis de rent faktisk ikke kan tåle i længden at gå på trapper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...