Hop til indhold

At finde rette hvalp (pomeranian)


Gæst Luna
 Share

Recommended Posts

Hejsa!:vinke:

Nu er jeg vokset op i hundehjem som startede med schæfer og dalmatiner, og idag har mine forældre "vores" dejlige westie ved navn Isla.

Sagen er den at jeg bor hjemmefra, sammen med min kæreste og jeg savner at have en hund rigtig meget.

Jeg har haft egen hest fra da jeg var 13 og til jeg solgte ham i en alder af 18 år, så har altid haft stor kærlighed til alle dyr.

 

Kæresten og jeg har så besluttet at kigge efter hvalp, hvilken beslutning blev taget tilbage i december 2007, men jeg ville helst have sommer hvalp så man kan hygge sig rigtig meget sammen mens jeg har ferie.

Men men men, problemet er også at finde den rigtige opdrætter, har haft søgt igennem diverse sider, kenneler på nettet, men de fleste er ikke blevet opdateret i et par år.

Har også haft kigget på Dba, men ville have det meget bedre med at købe fra en anerkendt avler.

 

Så nu er mit spørgsmål om nogle herinde evt. kender en god opdrætter af pomeranian eller evt selv har haft købt hvalp fra en kennel de kan anbefale.

 

Mvh

 

Ronja ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan prøve at kontakte denne kennel:http://www.pomdies.dk/

Avleren skriver et sted, at hun opdrætter 1-2 kuld hvalpe om året, så det kan være du er heldig :-) Jeg kender ikke selv noget til kennelen...

 

Og denne har hvalpe lige p.t: http://www.angels-pomhouse.dk/

 

Jeg kender ikke nogen af kenlerne, men de er begge medlem af Dansk Kennel Klub :-) Det er jo så ikke et bevis på, at du køber en god og sund hvalp, kun et bevis på, hvad du køber ;-)

 

Ellers kan det være at Dansk Kennel Klubs hvalpeliste bliver opdateret indenfor nærmeste tid, med et nyt kuld hvalpe: http://www.hundeweb.dk/dkkcm/public/openIndex/view/list_hvalper.html?ARTICLE_ID=1162455850421

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Mange tak ;-)

ja, sad også selv og tænkte Dkk, men kan nu også godt li at høre andres erfaringer. Man kunne jo være heldig at andre havde mødt en rigtig god avler ;)

 

Se ovenstående links, der kan du sikkert finde hvad du skal bruge :-D

 

Der er nu to indlæg med links :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige pt er pomeranian modehund... Hvilket betyder at de gode kenneler har laaaange ventelister...og prisen er >20.000.. Du skal passe enormt meget på hundehandlere. Min veninde har pomeranians og har haft det i mange år. Hun står i øjeblikket på venteliste til en ny fra udlandet. Hun ville aldrig købe fra en dansk kennel. For meget indavl og for useriøst opdræt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, har nu været inde og søge på diverse kenneler. Simpelthen utroligt, nogle historier hvor hvalpene er blevet syge 2 dage efter ejerne har modtaget dem og døde, endda fra kenneler der Skriver de giver garanti og jeg ved ikke hvad. Syntes det er sørgeligt at nogle folk driver bedrift på deres hunde som små avls fabrikker:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...