Hop til indhold

Samarbejds ting


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Jeg har været ude og træne med Dumle til formiddag... men droppede det hurtig igen. Jeg har bare ikke samme kontakt og ro med ham som Bjørn har, så det lader jeg altså ham om.

Han får bare ikke gjort så meget i det for tiden, ikke at jeg har noget at brokke mig over, han har nye arbejde, natarbejde endda og om eftermiddagen skal vi stort set altid noget for tiden... men så får Dumle bare "kun" sine gåture og noget godbidssøg.

Jeg vil gerne lave noget med ham om formiddagen udover godbidssøg og gåture, men jeg ved ikke lige hvad. Det er som om samarbejdet og den "forståelse" vi har for hinanden er ved at smuldre lidt og jeg vil gerne bevarer et godt forhold til ham, men uden at ødelægge Bjørns træning med ham.

Tricks kunne vi også gøre lidt i, men så er der lige det med at jeg er nervøs for at ødelægge noget ved træningen igen. Massage gider han ikke rigtig for tiden, han syntes vist i det hele taget det er for varmt til at sidde tæt og nusse for tiden.

 

Så det jeg søger er idéer til aktiviteter jeg kan lave med ham, som styrker sammenholdet og samarbejdet imellem os, men som ikke ødelægger Bjørns træning med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

ved ikke om det er noget for jer, men min hund er meget glad for at komme ud og svømme for tiden, du kan os bare lege alm med ham, f.eks spille lidt boldt eller kaste grene, hvis du vil vise at mor os kan være sjov:) els kan du måske få din mand til og vise dig hvordan i træner så du kan fortsætte på samme måde:) held og lykke med det hvertfald

Link til indlæg
Del på andre sites

ved ikke om det er noget for jer, men min hund er meget glad for at komme ud og svømme for tiden, du kan os bare lege alm med ham, f.eks spille lidt boldt eller kaste grene, hvis du vil vise at mor os kan være sjov:) els kan du måske få din mand til og vise dig hvordan i træner så du kan fortsætte på samme måde:) held og lykke med det hvertfald

 

 

Hehe :lol: Jeg ved skam godt hvordan de træner, jeg har bare ikke samme "connection" med hunden som han har. Han elsker at komme ud og bade og vandapportere, men vi holder lidt igen med det pga. hans ører og så stresser han gevaldig op hver gang han ser vand.

Jeg tænkte lidt mere i rolig aktivitet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han kan lide at søge efter ting i haven, så kan du lave et syltetøjsglas hvor der er hulle i låget, så han kan dufte hvad han leder efter, men ikke selv kan få fat i genstanden, her skal han bruge sin mors hjælp, og dermed opstår samarbejdet.

 

Jeg skal nok tænke lidt mere, men jeg er lige stået op, så det var hvad jeg kunne komme på lige nu :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han kan lide at søge efter ting i haven, så kan du lave et syltetøjsglas hvor der er hulle i låget, så han kan dufte hvad han leder efter, men ikke selv kan få fat i genstanden, her skal han bruge sin mors hjælp, og dermed opstår samarbejdet.

 

Jeg skal nok tænke lidt mere, men jeg er lige stået op, så det var hvad jeg kunne komme på lige nu :blink:

 

Det var faktisk en god idé :5up: tror du jeg skal vente på at han "beder" om hjælp eller hvordan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var faktisk en god idé :5up: tror du jeg skal vente på at han "beder" om hjælp eller hvordan?

 

Jeg ville nok bare lade ham forsøge et par sekunder, og når han bliver lidt frustreret, så ville jeg træde til og vise hvor "dygtig" jeg er, når han så (efter et par gange) finder ud af at han ikke kan klare det uden dig, så vil jeg tro at han af sig selv begynder at bede om hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok bare lade ham forsøge et par sekunder, og når han bliver lidt frustreret, så ville jeg træde til og vise hvor "dygtig" jeg er, når han så (efter et par gange) finder ud af at han ikke kan klare det uden dig, så vil jeg tro at han af sig selv begynder at bede om hjælp.

 

Det vil vi prøve... og så nok huske at lave dem han selv kan finde ud af også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor det, så vil han jo bare fravælge dem der er svære og nøjes med at tage dem han selv kan få fat i?

 

Når :lol: Jeg mente ikke samtidig :lol: Jeg mente bare så han opretholder den selvtillid han har fået ved at han selv kan løse nogle problemer, så han ikke begynder at tro at han altid skal bruge mig for at løse det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...