Hop til indhold

Hvilken flåtfjerner er bedst?


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

Det er denne her jeg bruger og har brugt i mange år, pga. Misjas tykke uld opdager jeg dem alligevel først når de er blevet lidt store.

[media]http://www.aavc.dk/tick_forceps_21406.jpg[/media]

 

Det jeg godt kan lide ved tangen er, at den holder bæstet fast så er jeg ikke bange for at tabe det fra hunden og hen til håndvasken - eller at bæstet pludseligt samler dets sidste kræfter og springer hen på mig, det er jeg nemlig RET sikre på at de godt kan.....bare som hævn :scared:

 

Men altså ikke når de sidder fast i tangen, så kan de ikke :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er denne her jeg bruger og har brugt i mange år, pga. Misjas tykke uld opdager jeg dem alligevel først når de er blevet lidt store.

[media]http://www.aavc.dk/tick_forceps_21406.jpg[/media]

Det jeg godt kan lide ved tangen er, at den holder bæstet fast så er jeg ikke bange for at tabe det fra hunden og hen til håndvasken - eller at bæstet pludseligt samler dets sidste kræfter og springer hen på mig, det er jeg nemlig RET sikre på at de godt kan.....bare som hævn :scared:

 

Men altså ikke når de sidder fast i tangen, så kan de ikke :genert:

 

:lol: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er meget stolt! Har lige fjernet 6 fuldfede flåter fra Louie.. :mrgreen: Havde ellers tjekket ham igennem en del gange siden vi kom hjem fra sommerhus, men nu er de åbenbart blevet så store at jeg ikke kunne undgå at finde dem.. Føj for fanden, siger jeg bare.....

 

Men ud kom de, og pludselig er min lille lassotang ikke så omstændig længere. Men skal bare dreje og dreje og dreje, så kommer de selv ud. Fandt lige brugsanvisningen frem, og jeg mente nok at der stor 'drej en kvart til en halv omgang og hiv så' - dét virker altså bare slet ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Advarsel - naboens hund har lige været til dyrlæge idag - man skal IKKE dreje dem rundt. Flåterne er bærer af en ny virus og hvis man begynder at dreje dem rundt sprøjter de lige det sidste gift ind - ihvertfald hvad dyrlægen sagde idag.

 

Vi - eller det vil sige manden :oops: bruger det flade, der ligner et visitkort.

 

Jeg har brugt det der visitkort én gang. Hvilket resulterede i mishandling af Oscar for at få det sidste stykke flåt ud...

 

Jeg bruger den med løkken, og drejer altså for at få flåten af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt det der visitkort én gang. Hvilket resulterede i mishandling af Oscar for at få det sidste stykke flåt ud...

 

Jeg bruger den med løkken, og drejer altså for at få flåten af...

 

fy fy man må altså ikke mishandle hunde :blink:

 

Min mand fjernede en på sig selv med det der visitkort - og herhjemme lader jeg ham om at fjerne de der lede kryb :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...