Hop til indhold

Hvilken flåtfjerner er bedst?


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

Som overskriften siger, hvilken synes du er bedst?

 

Vi har været på ferie i Nordjylland, og der er åbenbart en masse flåter - øv! Har sådan en flåt-ting, som er formet som en kuglepen, og synes ikke den virker særlig optimalt. Hvilken skal jeg købe i stedet for?

 

Jeg har indtil videre fundet to flåter på ham siden vi kom hjem (:badr:) og den første fjernede kæresten med succes, men nu er jeg alene hjemme og ville gerne have den jeg lige fandt ud så hurtigt som muligt. Men jeg tror ikke jeg fik den hele ud :stupid:

 

P.s. I behøver ikke foreslå 'fingrene', det får jeg ikke mig selv til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har prøvet flere og det lille koben er absolut det bedste. bruger det til hundene og katten.

 

[ATTACH]29656[/ATTACH] [ATTACH]29657[/ATTACH]

 

Jep, den har vi også. Den er brugt to gange med stor succes...

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Som overskriften siger, hvilken synes du er bedst?

 

Vi har været på ferie i Nordjylland, og der er åbenbart en masse flåter - øv! Har sådan en flåt-ting, som er formet som en kuglepen, og synes ikke den virker særlig optimalt.

Hvordan bruger du den?. Man skal ikke forsøge trække den ud for så går de i stykker, man skal dreje den rundt indtil flåten selv slipper.

 

Ja undskyld hvis det er sådan du gør, men jeg kan bare ikke forstå at man ikke synes tangen er fantastisk. :mrgreen: Jeg synes absolut det er den bedste af dem jeg har prøvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger tangen fra apoteket - den er super god.

[ATTACH]29664[/ATTACH]

 

 

Vi har også brækjernet - men jeg syntes den er mere usikker at bruge ;-)

 

det var den jeg havde, men jeg kunne simpelthen ikke fjerne dem mens de stadig var små :vedikke: måske er det bare mig der ryster for meget på hænderne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan bruger du den?. Man skal ikke forsøge trække den ud for så går de i stykker, man skal dreje den rundt indtil flåten selv slipper.

 

Ja undskyld hvis det er sådan du gør, men jeg kan bare ikke forstå at man ikke synes tangen er fantastisk. :mrgreen: Jeg synes absolut det er den bedste af dem jeg har prøvet.

 

Aha... Det kunne forklare en del...... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Bruger kun "kobenet" alle andre er smidt ud og har været en del igennem *G*

 

Synes "kobenet" er det der er nemmest at bruge og har aldrig oplevet flåterne knækker når man bruger det

Link til indlæg
Del på andre sites

det var den jeg havde, men jeg kunne simpelthen ikke fjerne dem mens de stadig var små :vedikke: måske er det bare mig der ryster for meget på hænderne?

 

 

Ja der har jeg det så lige omvendt :lol: tør ikke bruge andre - i sær når flåten sidder på en selv ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

Har mange forskellige.

 

Kobenet har vi været glad for, men vi er mest glad for visit kortet.

 

Har lige købt et nyt da det gamle på mystisk vis blev væk.

 

Det er et flat kort, med en indsnævring til at tage flåder med.

 

Den passer lige ned i pungen så den altid er med. Den har tit været handy på tur og udflugter.

 

Køber den på apoteket

 

Hilsen Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kigget på flere forskellige typer og kobenet er bestemt det der falder bedst i min smag.

 

Det tager både store og små flåter, og man behøver ikke være bange for at klemme gift ud eller "miste" hovedet inde i huden fordi man drejer med det fremfor at klemme og hive :5up:

 

Har dog kun haft brug for redskabet få gange, da jeg simpelthen ikke tør løbe an på at jeg finder dem i Mios tykke pels, og derfor har valgt at give Bayvantic.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan bruger du den?. Man skal ikke forsøge trække den ud for så går de i stykker, man skal dreje den rundt indtil flåten selv slipper.

 

Ja undskyld hvis det er sådan du gør, men jeg kan bare ikke forstå at man ikke synes tangen er fantastisk. :mrgreen: Jeg synes absolut det er den bedste af dem jeg har prøvet.

 

Advarsel - naboens hund har lige været til dyrlæge idag - man skal IKKE dreje dem rundt. Flåterne er bærer af en ny virus og hvis man begynder at dreje dem rundt sprøjter de lige det sidste gift ind - ihvertfald hvad dyrlægen sagde idag.

 

Vi - eller det vil sige manden :oops: bruger det flade, der ligner et visitkort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Advarsel - naboens hund har lige været til dyrlæge idag - man skal IKKE dreje dem rundt. Flåterne er bærer af en ny virus og hvis man begynder at dreje dem rundt sprøjter de lige det sidste gift ind - ihvertfald hvad dyrlægen sagde idag.

 

Vi - eller det vil sige manden :oops: bruger det flade, der ligner et visitkort.

Hvorfor sætter du mig ikke bare på ignorèr?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor sætter du mig ikke bare på ignorèr?.

 

øhh en anden gang skal jeg nok lade være med at qoute dig - men af dem der har skrevet at de fjernede dem med fingrene var du den eneste der havde skrevet dreje den rundtog det var det dyrlægen advarede kraftigt imod.

 

Og naboens hund var til dyrlægen igår, og dyrlægen advarede mod at dreje flåten rundt pga at de bærer en ny virus - bare en oplysning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Advarsel - naboens hund har lige været til dyrlæge idag - man skal IKKE dreje dem rundt. Flåterne er bærer af en ny virus og hvis man begynder at dreje dem rundt sprøjter de lige det sidste gift ind - ihvertfald hvad dyrlægen sagde idag.

 

Vi - eller det vil sige manden :oops: bruger det flade, der ligner et visitkort.

 

Der er stor forskel på hvad lægerne mener, og jeg må indrømme at mange af dem har direkte modsatrettede holdninger til hvordan de skal fjernes - jeg har fx fra en vagtlæge fået at vide, at man skulle putte smør på og nulre den til den gav slip.. :scared:

 

Jeg har hørt at det ikke kun er i kroppen, men også i hovedet giften sidder, så lige meget om man trækker, drejer el hvad man gør, så er der vel en fare for, at den bliver "stresset" og i en eller anden mængde afgiver noget ækelt stads..

 

Jeg har derfor den holdning at det skal ske så hurtigt som muligt, uden fare for klemt hoved/krop eller halshugning, og det synes jeg personligt at kobenet er bedst til - princippet med visitkortet er vel lidt det samme, jeg synes bare det virker bedre lige at dreje lidt samtidig med man fjerner den..

 

Men en ting kan vi vel næsten alle blive enige om - de er nogle uhyggelige små bæster! :badr:

 

Amoccas link til stort "koben":

[media]http://www.alttilhundogkat.dk/6storage/579/dokumenter046.jpg[/media]"SafeCard":

[media]http://farumskovbørnehave.dk/wiki/images/thumb/a/a2/Fl%C3%A5tfjerner.jpg/250px-Fl%C3%A5tfjerner.jpg[/media]Lille "Koben":

[media]http://www.4hotdogs.com/catalog/images/conv_list/25wk10.jpg[/media]"Tang":

[media]http://www.aavc.dk/tick_forceps_21406.jpg[/media]"TickKey":

[media]http://smileydog.dk/images/Tick-Key-multi-web-t.jpg[/media]"TickRemover (m. løkke)":

[media]http://multimedia.pol.dk/archive/00425/taegetang_spejdersp_425714a.jpg[/media]"OTom koben":

[media]http://www.dogshop.dk/images/otom-t.jpg[/media]"SkinOCare":

[media]http://www.helsebixen.dk/images/0fl%C3%A5tfjerner-t.jpg[/media]

Redigeret af n1nna
Link til indlæg
Del på andre sites

Synes måske det er en meget god info, hvis det altså holder stik...
Selvfølgelig var det det, det var bare hornet i siden jeg er ved at være lidt træt af.

 

øhh en anden gang skal jeg nok lade være med at qoute dig - men af dem der har skrevet at de fjernede dem med fingrene var du den eneste der havde skrevet dreje den rundtog det var det dyrlægen advarede kraftigt imod.

Du har jo slet ikke læst hvad jeg skrev. Nå, shit same. Det hører vel egentlig ikke til i denne tråd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...