Gæst Gumpe Skrevet Juli 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2010 Hej med jer, Vi ankom til et lejet sommerhus i weekenden, sammen med vores 2 hunde - en westie på 10 år og en labrador på 3 år. Men der er noget underligt, som vi håber I kan hjælpe os med. Det ene soveværelse vil vores labrador ikke ind i. Der står ikke andet end en stor dobbeltseng og et skab, og så er væggene beklædt med træ. Vi prøvede i går at få ham til at lokalisere det, han ikke kan lide, ved at følge ham stille og roligt ind i rummet - og da han kom langt nok ind og snuste mod væggen i den ene side af rummet, SPRANG han fuldstændigt skræmt op i sengen og lagde sig bange op af min mand. Hvilken lugt kan skyldes sådan en reaktion? Der er ingen dyr derinde. Der er heller ingen hverken lugt eller andet, som vi kan se eller lugte, der er anderledes end i resten af huset. Vi forstår det slet ikke, for det var faktisk en ret kraftig reaktion. Altså - det var virkelig en lugt, der skræmte ham! Og han er ellers en ganske normal og overordentligt glad labrador...der aldrig rigtig er bange for noget. Hvad tror I han har lugtet, som han er så bange for?? Jeg glæder mig til at høre fra jer Rikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juli 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2010 Jeg har ingen ide om det, og har aldrig hørt om noget lignende.. Tænker at det kan være noget svamp eller et dødt dyr der lugter? Men er I sikker på at var lugten der skræmte ham? Tænker at det vel skal være et form for rovdyr eller andet i den stil der skal lugte af, før det skræmmer en hund der ellers normalt ikke er sky?.. Det kan ikke være at en mus har kradset på indersiden af væggen i det øjeblik hunni har snuset? Det ville i hvert fald skræmme livet af min Basse.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2010 Mine sivgers ene lab har samme underlige tendens. Tit er det på træningspladsen den er gal, og hun begynder at ryste og nægter at gå over "pletten" i græsset, men vælger at gå 10 m uden om Svigerfar har så haf kontakt til en hundehvisker men kan ikke lige huske hvad grund hunden havde til det :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gumpe Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Hej med jer, Tak for svar:-) Ja, det er noget underligt noget! Der er intet at se eller lugte for os, så vi er jo lidt irriterede over det...når nu Futte havde den reaktion. Men Aslan - hvis du hører hvad din svigers hund reagerede sådan over, så må du meget gerne sige til. Jeg vil virkelig gerne vide hvad den slags reaktion kan komme af:-) /Rikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Jeg tænker også om der kan være mus, bier, hvepse eller andet inde bag væggen? Ellers har jeg kun læst om Tyson herinde som reagerede kraftigt på en duft på en sten hvor vi vist blev enige om, at det nok var en ræv der havde tisset der. Har i prøvet at vaske med rodalon på området? Kunne jo også være en anden hund der havde været på ferie lige før jer og så lige har strintet derinde? Svigerfar har så haf kontakt til en hundehvisker men kan ikke lige huske hvad grund hunden havde til det :hmm: Ej det må du da lige ringe og spørge om? Man bliver da skrækkeligt nysgerrig nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts