Hop til indhold

Vejledning til hundeloven

Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg er godt træt af at der udspredes så meget misinformation om den nye lov, især på et vist andet forum, men jeg gider ikke diskutere det mere derinde - det er som at slå i en dyne d015.gif

Nu har jeg ringet til Justitsministeriets Dyrevelfærdskontor, og de har vist sig meget hjælpsomme, så jeg vil gerne skrive en vejledning til loven og lægge den ind som artikel her på H-F.

MEN jeg vil ikke gøre det alene! Det er et alvorligt emne og der skal flere øjne på, så vi er sikre på at alt bliver korrekt.

Hvem vil være med?

Link til indlæg
Del på andre sites

En af misforståelserne: Hvis du bliver taget uden mundkurv flere gange, bliver din hund taget fra dig og aflivet.

Besked fra Justitsministeriet: I gentagelsestilfælde bliver bødetaksten sat op med op til 50 % - loven giver ingen hjemmel til aflivning af hunden for overtrædelse af den paragraf. Bødestraf op til 3000 kan gives første gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og hvis vi er i tvivl, så må vi jo bare bombardere dem med opringning :blink:

Mails virker ikke har jeg fundet ud af, de tør åbenbart ikke skrive svarene på skrift, men telefonisk tør de godt svare...

Aha, interessant :hmm:

Min plan var ellers at sende den færdige vejledning og bede dem om at vurdere om den var korrekt, inden den bliver offentliggjort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aha, interessant :hmm:

Min plan var ellers at sende den færdige vejledning og bede dem om at vurdere om den var korrekt, inden den bliver offentliggjort.

Jeg kan jo selvfølgelig have været uheldig og de kan have ferie, men det er 14 dage siden jeg sendte dem en mail, og jeg har intet hørt...

Men telefonisk, der blev jeg stillet om til den rette medarbejder med det samme og fik mit svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

Jeg finder det mystisk at Dyrevelfærdskontoret ikke bare selv kommer med en vejledning, det er måske ikke noget de selv finder relevant, de er måske bange for det skrevne ord?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Jeg vil også gerne være korrekturlæser.

Jeg tror ikke at der er mange, der er så meget inde i det, som du er, Umulia - er det ved at finlæse loven eller ved at kontakte justitsministeriet, at du får dine oplysninger til vejledningen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og hvis vi er i tvivl, så må vi jo bare bombardere dem med opringning :blink:

Mails virker ikke har jeg fundet ud af, de tør åbenbart ikke skrive svarene på skrift, men telefonisk tør de godt svare...

Jamen man skal åbenbart bare brokke sig herinde....

I dag har jeg lige modtaget en bekræftelse på at de har fået min mail og vil svare inden for 2 måneder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jamen man skal åbenbart bare brokke sig herinde....

I dag har jeg lige modtaget en bekræftelse på at de har fået min mail og vil svare inden for 2 måneder...

:hmm:Så må du nok hellere regne med 3-4 måneder!:engel:

Jeg kender dette kontor, Ministerie!:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites