Hop til indhold

Obsevertion

Aslan
 Share

Recommended Posts

Der er næsten aldrig nogen "hjemme" når Aslan ser/møder andre hunde (det er dog blevet væsentlig bedre, nu skal de meget tæt på inden det går galt).

Men nu har jeg luret det. Det er IKKE kun Aslan (eller altså, på en måde ikk' ?!?!)

Der erj o fionia cup 5 min herfra, så vi har jo lige været dernede et par gange. Og i dag snakkede vi om hvor ligeglad Aslan er. Jeg havde fin kontakt, og han tog imod godbider og det var sååå underligt.....

Indtil der var en pærer der lyste, for når man så på de andre hunde, så var de - om ikke mere - så lige så ligeglade som Aslan :mrgreen:

Ergo, min hun er KUN en pestilens, når andre hunde er opmærksomme på ham :mrgreen::5up::5up:

Og han gad ikke engang hvalpene, han snusede sådan lige hen imod dem, og så var det slut :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ergo, min hun er KUN en pestilens, når andre hunde er opmærksomme på ham :mrgreen::5up::5up:

Det var da en sjov ting du har observeret. Så må du jo bare igang med at udnytte din nye viden, for vi kan da ikke have at Aslan bliver kaldt for en pestilens. :evil:

Og han gad ikke engang hvalpene, han snusede sådan lige hen imod dem, og så var det slut :rolleyes:

Ikke for at gøre dig ked af det (og jeg ved jo heller ikke om det forholder sig sådan for Aslan) men den slags ligegyldighed ser man altså sommetider når der er så mange hunde at den enkelte hund ikke kan overskue at skulle forholde sig til så mange. Derfor kan man f.eks. på udstillinger se hunde, der normalt ikke er så gode til andre hunde, gå rundt omkring og se helt tilforladelige ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Ikke for at gøre dig ked af det (og jeg ved jo heller ikke om det forholder sig sådan for Aslan) men den slags ligegyldighed ser man altså sommetider når der er så mange hunde at den enkelte hund ikke kan overskue at skulle forholde sig til så mange. Derfor kan man f.eks. på udstillinger se hunde, der normalt ikke er så gode til andre hunde, gå rundt omkring og se helt tilforladelige ud.

JEP, det har jeg også erfaret. Det er simpelthen fordi hunden ikke kan overskue at forholde sig til så mange hunde.

Det er egentlig meget pudsigt at de reagerer på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da en sjov ting du har observeret. Så må du jo bare igang med at udnytte din nye viden, for vi kan da ikke have at Aslan bliver kaldt for en pestilens. :evil:

Ny konklution:

der skal altid være mange hunde i Ringe :mrgreen:

Æv, troede ellers lige at han var blevet sådan voksen agtig på kort tid.

Men kan egentlig godt se det der overskuenings.

Sidste år på broholmer var han også god..... dog mere opmærksom, men også knap så varmt :hmm:

Me dhensyn til pestilens, han er faktisk overhovedet ikke så slem længere, for et år siden kunne jeg godt være lidt utryk ved at gå tæt forbi andre hunde, og det er jeg slet ikke længere. Men er stadig mege opmærksom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ligesom med os. Hvis vi færdes et sted med mange mennesker, hilser vi ikke på dem.

Men hvis vi går et øde sted, så hilser man, hvis der skulle dukke nogen op.

Aslan vil jo gerne hilse på mennesker.......... så længe de snakker dansk :oops:

Men nu er mennesker så heller ikke hunde - så det er nok grunden, han er vandt til mange mennesker, men ikke hunde :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna er bange for biler, og når vi går ude på vores landevej hvor der ikke kommer så mange biler, så forsøger hun at jage dem væk. Men hvis vi går inde i byen hvor der er mange biler, så ser hun ikke ud til at ænse dem.

Det er det man kalder flooding, og det kan medfører at hunden bliver mere eller mindre apatisk, og mon ikke det er det samme der er sket med Aslan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Hvad tænker du på? Istedet for at stresse op og begynde at hoppe og gø?

Ja, umiddelbart skulle man da tro at en hund der f.eks hopper og gøer over een hund, ville hoppe og gø 100 gange mere over 100 hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Me dhensyn til pestilens, han er faktisk overhovedet ikke så slem længere, for et år siden kunne jeg godt være lidt utryk ved at gå tæt forbi andre hunde, og det er jeg slet ikke længere. Men er stadig mege opmærksom.

Det var godt, for det andet kan vi da ikke have. Og så længe det bliver bedre med tiden, så virker det du gør jo. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites