Hop til indhold

Hvalpe billeder


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Gæst freya3010

Jeg var jo henne ved opdrætter i weekenden og fik taget en bunke hyggebilleder.... og eftersom jeg har lovet jer en opdatering, så kommer der lidt billeder her:engel:.

 

Da jeg har redigeret og gjort billederne skarpere, bliver de pænest af at blive klikket på og set i rigtig format... ellers ser de noget grumset ud kan jeg se.. :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

FREYA!!!! for helvede ... :evil: :evil: :evil:

 

 

 

 

 

:mrgreen:

 

 

Der er sgu intet i verden som et hvidt garnnøgle, med to sorte perler og en glad smil :lun: :lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun:

 

Jeg ville sådan ønske at de opdrættere jeg skrev til i USA for et par år siden ville hjælpe mig med at finde en hvalp ... men intet responds fik jeg :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
FREYA!!!! for helvede ... :evil: :evil: :evil:

 

 

 

 

 

:mrgreen:

 

 

Der er sgu intet i verden som et hvidt garnnøgle, med to sorte perler og en glad smil :lun: :lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun:

 

Jeg ville sådan ønske at de opdrættere jeg skrev til i USA for et par år siden ville hjælpe mig med at finde en hvalp ... men intet responds fik jeg :cry:

 

Hahaha...:lol::lol::lol:... jeps, de er IKKE til atstå for... det er helt vildt!!

 

Hvorfor helt ovre i USA??... vi har super lækre samojeder her i DK... faktisk er der mange fra canada og USA som er så vilde med de danske linier at de importerer fra os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Hvorfor helt ovre i USA??... vi har super lækre samojeder her i DK... faktisk er der mange fra canada og USA som er så vilde med de danske linier at de importerer fra os.

 

Ja de er gude smukke, men en hund er mere end det for mig. Jeg vil også have temperament (vær lige obs. på at jeg ikke siger de danske har et dårligt), de skal være sunde (vær lige obs. på at jeg ikke siger de danske er syge) og så skal de kunne bruges til noget fornuftigt - og især det som de er skabt til.

Nogle danske kenneler køre med dem, men den jeg snakkede med kørte ikke med dem for det kunne man ikke pga. pelsplejen :roll:.

Gode kørselsegenskaber er et must for mig når det er en slædehund.

 

En anden ting som Sammien blev brugt til var drivende hyrdehund, en egenskab som glemmes af rigtig mange.

I USA er der dog sammier som hyrder og har opnået titler heri.

Det var en hvalp efter hyrdeprøvede forældre jeg søgte.

Tror jeg vil få rigtig mange :roll: :roll: :roll: hvis jeg kontaktede en dansk opdrætter og sagde "hej jeg er opvokset op med Sammies og vil rigtig gerne have en igen. Men denne vil jeg altså hyrde med den, så gider i lige smutte ud og få tjekket forældrene for jeg bliver skrevet op" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Ja de er gude smukke, men en hund er mere end det for mig. Jeg vil også have temperament (vær lige obs. på at jeg ikke siger de danske har et dårligt), de skal være sunde (vær lige obs. på at jeg ikke siger de danske er syge) og så skal de kunne bruges til noget fornuftigt - og især det som de er skabt til.

Nogle danske kenneler køre med dem, men den jeg snakkede med kørte ikke med dem for det kunne man ikke pga. pelsplejen :roll:.

Gode kørselsegenskaber er et must for mig når det er en slædehund.

 

En anden ting som Sammien blev brugt til var drivende hyrdehund, en egenskab som glemmes af rigtig mange.

I USA er der dog sammier som hyrder og har opnået titler heri.

Det var en hvalp efter hyrdeprøvede forældre jeg søgte.

Tror jeg vil få rigtig mange :roll: :roll: :roll: hvis jeg kontaktede en dansk opdrætter og sagde "hej jeg er opvokset op med Sammies og vil rigtig gerne have en igen. Men denne vil jeg altså hyrde med den, så gider i lige smutte ud og få tjekket forældrene for jeg bliver skrevet op" :mrgreen:

 

Altså forstår så udemærket dine krav, jeg satte sundhed i højsædet, men selvfølgelig har sindet også en hel del at skulle have sagt. Udseendet betyder så ikke det store for mig, jeg synes de allesammen er smukke - både de langbenede og de kortbenede.

Jeg har indtil nu ikke mødt en "sur" samojed, heller ikke de tæver jeg besøgte med hvalpe, jeg tror faktisk at folk avler rigtig godt i forhold til sindet (men kan sagtens ske at nogle ikke gør.

 

Det med at trække, Motors mor har aldrig trukket noget, hans far har, men ved ikke hvor mange gange. Dog tror jeg bare ikke det ligger særlig langt fra dem - sætter man dem op til det, så gør de det.

Nu får vi da i hvert fald at se til efteråret, om Motor og Samson kan huske den lille tur de var med på.

 

Hyrde, nej det giver jeg dig ret i, det har jeg ikke hørt om nogen der gør i DK. Kan ske vi skal lade det komme an på en prøve, altså om danske samojeder kan hyrde, vi kan se om vi kan få Motor til at forstå pointen i det - men så skal du nok hjælpe, for ikke sikker på JEG forstår det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ja de er gude smukke, men en hund er mere end det for mig. Jeg vil også have temperament (vær lige obs. på at jeg ikke siger de danske har et dårligt), de skal være sunde (vær lige obs. på at jeg ikke siger de danske er syge) og så skal de kunne bruges til noget fornuftigt - og især det som de er skabt til.

Nogle danske kenneler køre med dem, men den jeg snakkede med kørte ikke med dem for det kunne man ikke pga. pelsplejen :roll:.

Gode kørselsegenskaber er et must for mig når det er en slædehund.

 

En anden ting som Sammien blev brugt til var drivende hyrdehund, en egenskab som glemmes af rigtig mange.

I USA er der dog sammier som hyrder og har opnået titler heri.

Det var en hvalp efter hyrdeprøvede forældre jeg søgte.

Tror jeg vil få rigtig mange :roll: :roll: :roll: hvis jeg kontaktede en dansk opdrætter og sagde "hej jeg er opvokset op med Sammies og vil rigtig gerne have en igen. Men denne vil jeg altså hyrde med den, så gider i lige smutte ud og få tjekket forældrene for jeg bliver skrevet op" :mrgreen:

 

Hihi... nej der er ikke så mange som hyrder med samojed her i DK... eller i europa for den sags skyld... så SKAL du nok til USA. MEN, samojeden er en uhrhund, så du vil kunne finde hvalpe herhjemme som har hyrdeinstinktet, unden at forældrerne har hyrdeprøveprøve.

 

Hmm... kan ikke lige komme i tanke om en kennel herhjemme som giver pelspleje skylden for at en samojed ikke skal køres med:hmm:... men muligvis ikke har tid til at køre.

 

Det er de færreste samojeder som ikke kan trænes op til kørsel, og selv nogle hvis forældre ALDRIG har været spændt foran en vogn eller slæde har opnået VILDT flotte resultater... så jeg tror på at det er et spørgsmål om træning:5up:...

 

En ting som du skal være obs på er, at hvis generationerne bag kun er fokuseret på hyrdning kan løbsegenskaberne være avlet lidt væk... ikke helt væk, men mere gemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Hihi... nej der er ikke så mange som hyrder med samojed her i DK... eller i europa for den sags skyld... så SKAL du nok til USA. MEN, samojeden er en uhrhund, så du vil kunne finde hvalpe herhjemme som har hyrdeinstinktet, unden at forældrerne har hyrdeprøveprøve.

 

Dette er et temmelig stort sats at købe en hvalp på - og jeg er ikke helt enig med dig, man kan være heldig ja (som nogle i USA har været), men hvis man intensivt avler på en anden karakter gennem generationer og generationer (som det sker med showhunden), så mister man altså noget i processen.

 

En ting som du skal være obs på er, at hvis generationerne bag kun er fokuseret på hyrdning kan løbsegenskaberne være avlet lidt væk... ikke helt væk, men mere gemt.

Jeg er ikke stødt på nogle som avler mod hyrdning, deraf det ikke har været muligt at finde et sted at købe en hvalp. Jeg har set en enkelt hvalp her og der fra forskellige kenneler som har taget en hyrdetitel og en enkelt som er blevet champion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Dette er et temmelig stort sats at købe en hvalp på - og jeg er ikke helt enig med dig, man kan være heldig ja (som nogle i USA har været), men hvis man intensivt avler på en anden karakter gennem generationer og generationer (som det sker med showhunden), så mister man altså noget i processen.

 

 

Jeg er ikke stødt på nogle som avler mod hyrdning, deraf det ikke har været muligt at finde et sted at købe en hvalp. Jeg har set en enkelt hvalp her og der fra forskellige kenneler som har taget en hyrdetitel og en enkelt som er blevet champion.

 

Udseende fylder meget hos opdræterne.. det vil jeg give dig ret i, men jeg synes bestemt ikke at egenskaberne glemmes! Noget kommer til at ligge dybere i dem, men det kan vækkes. Det er jeg slet slet ikke itvivl om.

 

Mht. showhunden, så er man MEGET obs på at følge standarden, som man i USA og canada faktisk er mindre opmærksom på. Bevægelserne er på mange ændret til det meget showy "flying touch", men de fleste herhjemme har stadig det "rigtige"!

 

I år var det f.eks FØRSTE gang et dansk samojedspand gennemførte polardistancen i Sverige. En præstation som kun huskyer og grønlandshund før ellers har kunne præstere.... så jeg synes ikke at egenskaberne er helt væk... tvætimod, racen er blevet forbedret og LANGT sundere!

 

Men, jeg synes at du skal prøve at kontakte nogle danske opdrættere... måske de kan hjælpe dig via nogle kontakter de har og derved komme i kontakt med en opdrætter som hyrder med deres samojeder:5up: ... Held og lykke med "jagten".:engel::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Dette er et temmelig stort sats at købe en hvalp på - og jeg er ikke helt enig med dig, man kan være heldig ja (som nogle i USA har været), men hvis man intensivt avler på en anden karakter gennem generationer og generationer (som det sker med showhunden), så mister man altså noget i processen.

 

 

Har du ikke set mit indlæg? Jeg udbyder gerne Motor :snusendehund: <--hund der får fært af et får..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Har du ikke set mit indlæg? Jeg udbyder gerne Motor :snusendehund: <--hund der får fært af et får..

 

Sorrry! Nej jeg havde ikke set dit indlæg.

 

Det kunne være drøn interessant om du kunne samle nogen, så man kunne arrengere en instinkt test. Sig endelig til, så kommer jeg og ser på (hvis det er på sjælland) - og jeg kan måske være behjælpelig med at arrengere noget, altså ikke af mig selv da jeg ikke har får :cry:.

Der skal dog nok samles mindst en håndfuld før at det kan blive til noget (og det vil koste penge pr. hund, ca. Kr. 100,-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var jo henne ved opdrætter i weekenden og fik taget en bunke hyggebilleder.... og eftersom jeg har lovet jer en opdatering, så kommer der lidt billeder her:engel:.

 

Da jeg har redigeret og gjort billederne skarpere, bliver de pænest af at blive klikket på og set i rigtig format... ellers ser de noget grumset ud kan jeg se.. :-(

 

:lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun:

Hvor er de bare skønne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Altså, er en af de hvalpe egentlig din kommende?!

 

Jeg er glad for at jeg ikke er hvalpeskruk mere, for så var jeg nok død af kigget :mrgreen: Rigtig flotte billeder :5up:

 

Jeg håber på at en af dem er min kommende vapse pige:engel:... Lige nu går opdrætter og kigger på 3 af de 4 piger som har potentiale:5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Eeejjjjj - jeg havde forstået som det var opdrætteren til din nuværende hund, ikke til et kommende garnnøgle. Jeg er lidt langsom i varmen :genert:

 

Iihh det bliver spændende at se hvem der bliver din - altså ikke at jeg ville kunne se forskel på billederne alligevel :engel::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Eeejjjjj - jeg havde forstået som det var opdrætteren til din nuværende hund, ikke til et kommende garnnøgle. Jeg er lidt langsom i varmen :genert:

 

Iihh det bliver spændende at se hvem der bliver din - altså ikke at jeg ville kunne se forskel på billederne alligevel :engel::genert:

 

Hihi... det er faktisk lidt sjovt, men selv jeg kan ikke finde ud af om den røde tæve som jeg har taget et billede af hører til det ene eller andet kuld.. men når man ser dem IRL så er det meget tydeligt... de er alle 4 meget forskellige.:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...